NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

DB Schenker Rail Polska inwestuje w lokomotywy

| DB Schenker 18.07.2013 551

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-07-18 14:42:01 Autor: Kylo0
---.marsoft.net
Z tym ruchem towarowym to należałoby dodać * czyli "W idealnym warunkach pogodowych i terenowych" :) W deszczu na delikatnych wzniesieniach widziałem jak sobie "radziły" - 5km/h albo w ogóle stoi. Nie dość, że zbyt słaba przyczepność (4 osie, mała masa) to jeszcze komputer, który ogranicza moc lokomotywy w przypadku wykrycia poślizgu.
2013-07-18 14:46:33 Autor: Cichy-PL
---.amer.transport.bombardier.com
A gdyby stosować polskie tradycyjne oznaczenie pojazdów trakcyjnych to jaką serię by miał Vectron? EU48... ET48... a może EU50.
2013-07-18 14:49:36 Autor: matt_katowice
---.internetia.net.pl
Nie ulega jednak wątpliwości, że Niemiec wybiera niemieckie firmy z którymi współpracuje. Ciekawe dlaczego w większości przetargów w krajach tzw zachodu wybiera się lokalne firmy, a nie jakieś zagraniczne? Tym samym chroni się swój rynek pracy, a u nas wręcz odwrotnie. Pluje się na forach na wszystko, co polskie wychwalając pod niebiosa niemieckie, francuskie i inne. Czy naprawdę polskie skazane jest na przydomek "bubel"? (patrz: pseudolino, które i tak nie będzie jeździło na miarę swoich możliwości).
2013-07-18 16:48:17 Autor: NiemiecWPolsce
---.ip.netia.com.pl
@ matt_katowice: Dokładnie tak jak mówisz!!

Może nie było wtedy jeszcze polskich EZT osiągających prędkość 200km/h, ale można było za mniejsze pieniądze poszerzyć flotę Husarzy, a do tego kupić polskie wagony na 200km/h. Jest zaplecze, lokomotywy są uniwersalne i do tego bardzo szybkie.
Niestety jak to w Polsce bywa, wszystko innego producenta, najlepiej po troszkę od każdego.

Niestety teraz będą w miarę wypasione pociągi, które będą znów przestarzałe, jak za 20 lat będzie (oby) w miarę funkcjonująca sieć linii 160-220km/h.
2013-07-18 17:28:56 Autor: 528177
---.dip0.t-ipconnect.de
Niestety to taka metalnosc w Polsce, ze sie kupuje wyroby z zagranicy.

Ale nie tylko tak na kolej jest. Zamiast sobie kupic "Syrenke", "Warszawe" lub "Polskiego Fiata", to ludzie wola "Mercedesy", "BMW" lub "Volkswagena".
I Radia i TV w domach, to ludzie tez piwinny kupic sobie wyroby "Unitry".
2013-07-18 17:43:01 Autor: NiemiecWPolsce
---.ip.netia.com.pl
@528177

Nie można tego porównywać, bo coś takiego jak polski samochód nie istnieje. Wszystko z umiarem, ale jednak gdzie jest to możliwe, należy wspierać rodzimy rynek. Jak chociażby w przypadku polskich wagonów, EZT, czy SZT, które się niewiele różnią od zachodnich pod warunkiem, że zamawiający nie jedzie po najniższych kosztach.
2013-07-18 18:26:50 Autor: Dxx
---.dynamic.gprs.plus.pl
PYTANIE DO ZNAWCÓW TEMATU - nie MK'oli ;-) :
Co sądzicie o rodzinie Vectron w odniesieniu do chociażby rodziny Pesa Gamma?
2013-07-19 06:07:06 Autor: hihot
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PESA / GAMA jest fajna, ale na razie ma dopuszczenia tylko w PL. A wielosystemowa w zasadzie winna jeździć poza granice.
2013-07-20 01:55:55 Autor: exślązak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Kylo0:
"Z tym ruchem towarowym to należałoby dodać * czyli "W idealnym warunkach pogodowych i terenowych" :) W deszczu na delikatnych wzniesieniach widziałem jak sobie "radziły" - 5km/h albo w ogóle stoi. Nie dość, że zbyt słaba przyczepność (4 osie, mała masa) to jeszcze komputer, który ogranicza moc lokomotywy w przypadku wykrycia poślizgu."
Bo to jest właśnie system kontrolujący moc aby nie wybuksować szyn.
2013-08-26 13:58:00 Autor: gość
---.183.174.207.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Zgadza się, że w Vectronie czy Traxx-ie system kontrolujący jest po to, aby nie wybuksować szyn i zapobiega uszkodzeniom lokomotywy, ale z drugiej strony prawda jest taka, że pełną niemałą zresztą moc lokomotywy można wykorzystać w pełni tylko w idealnych warunkach pogodowych (czytaj latem, w słońcu, gdy szyny są suchutkie) ale nawet wtedy wystarczy kilka kropel deszczu na szynach i lokomotywa zaczyna "wariować" i niekiedy nie pomaga nawet sypanie piasku pod koła, a zimą gdy leży śnieg na szynach to już jest po prostu tragedia, bo nawet sypanie piasku pod koła zupełnie nic nie daje. Wiem co piszę bo jeżdżę na tych nowoczesnych wynalazkach i przerabiałem takie sytuacje wielokrotnie, gdy pod każdą niemal większą górkę ledwo podjeżdżałem z szybkością 3-5 km/godz, a bywało, że nie dało rady podjechać, a wtedy stoisz i "kwiczysz" bo jesteś po prostu bezradny. Dlatego gdy mogę to unikam jazdy na nowoczesnych lokomotywach, ewentualnie jadę pewnie dopiero wtedy, gdy mam za sobą drugą "normalną" lokomotywę do pomocy.
2013-09-13 18:10:43 Autor: ixi
---.dynamic.chello.pl
@gość
Jadą następne 5170036-5 i 5170037-3 to mam nadzieje,że będziesz nadal unikał kontaktu z nimi.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5