DB Schenker Rail Polska realizuje program inwestycyjny. W jego ramach w listopadzie 2012spółka podpisała umowę z firmą Siemens na dostawę 23 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Vectron DC.
Pierwsze dwa pojazdy zostały dostarczone w grudniu 2012 roku i uroczyście przekazane podczas konferencji prasowej z tej okazji. W dniu 18 lipca 2013 do stacji Jęzor w Sosnowcu dotarła trzecia lokomotywa Vectron z seryjnej produkcji Siemensa. Przeszła wszystkie niezbędne testy wielostanowiskowe w pobliżu Żmigrodu, w tym testy prędkości po specjalnej 7.7 kilometrowej pętli. Pod koniec 2013 roku flota powinna składać się z 8 lokomotyw Vectron a zakończenie kontraktu planowane jest na 2015 rok.
- Cieszymy się z posiadania kolejnej lokomotywy Vectron, gdyż nowoczesny tabor jest głównym filarem naszej koncepcji budowy pan-europejskiej sieci kolejowej, w której transporty międzynarodowe są realizowane w znacznej mierze przy użyciu lokomotyw elektrycznych. Ważnym dla nas aspektem jest to, że nowy tabor wpłynie na zmniejszenie poziomu emitowanego dwutlenku węgla, a tym samym zbliży nas do realizacji założenia, którym jest zdobycie pozycji Eko – pioniera. Realizacja dostaw przebiega zgodnie z planem, dzięki czemu realizujemy swój plan inwestycyjny zgodnie z założeniami. DB Schenker Rail Polska jako największy prywatny operator kolejowych przewozów towarowych w Polsce, konsekwentnie inwestuje na polskim rynku, tym samym zapewniając wysoką jakość świadczonych usług- mówi Michael Hetzer, Członek Zarządu DB Schenker Rail Polska.
Nowa lokomotywa Vectron DC Siemensa przekazywana DB Schenker Rail Polska przeznaczona jest do obsługi ruchu towarowego i pasażerskiego. - Pojazd odpowiada potrzebom europejskich operatorów kolejowych, którzy elastycznie chcą wykorzystywać tabor - zapewnia przewoźnik. Lokomotywy Vectron DC w wersji dla DB Schenker Rail Polska przygotowane są do pracy na liniach kolejowych z siecią trakcyjną zasilaną prądem stałym 3kV i wyposażone w odpowiednie systemy zabezpieczenia ruchu kolejowego stosowane na polskiej sieci kolejowej. We wrześniu 2012 roku po rocznych testach i jazdach próbnych lokomotywa Vectron DC otrzymała bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego w Polsce wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
2013-07-18 14:42:01 Autor: Kylo0
---.marsoft.net
Z tym ruchem towarowym to należałoby dodać * czyli "W idealnym warunkach pogodowych i terenowych" :) W deszczu na delikatnych wzniesieniach widziałem jak sobie "radziły" - 5km/h albo w ogóle stoi. Nie dość, że zbyt słaba przyczepność (4 osie, mała masa) to jeszcze komputer, który ogranicza moc lokomotywy w przypadku wykrycia poślizgu.
2013-07-18 14:46:33 Autor: Cichy-PL
---.amer.transport.bombardier.com
A gdyby stosować polskie tradycyjne oznaczenie pojazdów trakcyjnych to jaką serię by miał Vectron? EU48... ET48... a może EU50.
2013-07-18 14:49:36 Autor: matt_katowice
---.internetia.net.pl
Nie ulega jednak wątpliwości, że Niemiec wybiera niemieckie firmy z którymi współpracuje. Ciekawe dlaczego w większości przetargów w krajach tzw zachodu wybiera się lokalne firmy, a nie jakieś zagraniczne? Tym samym chroni się swój rynek pracy, a u nas wręcz odwrotnie. Pluje się na forach na wszystko, co polskie wychwalając pod niebiosa niemieckie, francuskie i inne. Czy naprawdę polskie skazane jest na przydomek "bubel"? (patrz: pseudolino, które i tak nie będzie jeździło na miarę swoich możliwości).
2013-07-18 16:48:17 Autor: NiemiecWPolsce
---.ip.netia.com.pl
@ matt_katowice: Dokładnie tak jak mówisz!!
Może nie było wtedy jeszcze polskich EZT osiągających prędkość 200km/h, ale można było za mniejsze pieniądze poszerzyć flotę Husarzy, a do tego kupić polskie wagony na 200km/h. Jest zaplecze, lokomotywy są uniwersalne i do tego bardzo szybkie.
Niestety jak to w Polsce bywa, wszystko innego producenta, najlepiej po troszkę od każdego.
Niestety teraz będą w miarę wypasione pociągi, które będą znów przestarzałe, jak za 20 lat będzie (oby) w miarę funkcjonująca sieć linii 160-220km/h.
2013-07-18 17:28:56 Autor: 528177
---.dip0.t-ipconnect.de
Niestety to taka metalnosc w Polsce, ze sie kupuje wyroby z zagranicy.
Ale nie tylko tak na kolej jest. Zamiast sobie kupic "Syrenke", "Warszawe" lub "Polskiego Fiata", to ludzie wola "Mercedesy", "BMW" lub "Volkswagena".
I Radia i TV w domach, to ludzie tez piwinny kupic sobie wyroby "Unitry".
2013-07-18 17:43:01 Autor: NiemiecWPolsce
---.ip.netia.com.pl
@528177
Nie można tego porównywać, bo coś takiego jak polski samochód nie istnieje. Wszystko z umiarem, ale jednak gdzie jest to możliwe, należy wspierać rodzimy rynek. Jak chociażby w przypadku polskich wagonów, EZT, czy SZT, które się niewiele różnią od zachodnich pod warunkiem, że zamawiający nie jedzie po najniższych kosztach.
2013-07-18 18:26:50 Autor: Dxx
---.dynamic.gprs.plus.pl
PYTANIE DO ZNAWCÓW TEMATU - nie MK'oli ;-) :
Co sądzicie o rodzinie Vectron w odniesieniu do chociażby rodziny Pesa Gamma?
2013-07-19 06:07:06 Autor: hihot
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PESA / GAMA jest fajna, ale na razie ma dopuszczenia tylko w PL. A wielosystemowa w zasadzie winna jeździć poza granice.
2013-07-20 01:55:55 Autor: exślązak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Kylo0:
"Z tym ruchem towarowym to należałoby dodać * czyli "W idealnym warunkach pogodowych i terenowych" :) W deszczu na delikatnych wzniesieniach widziałem jak sobie "radziły" - 5km/h albo w ogóle stoi. Nie dość, że zbyt słaba przyczepność (4 osie, mała masa) to jeszcze komputer, który ogranicza moc lokomotywy w przypadku wykrycia poślizgu."
Bo to jest właśnie system kontrolujący moc aby nie wybuksować szyn.
2013-08-26 13:58:00 Autor: gość
---.183.174.207.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Zgadza się, że w Vectronie czy Traxx-ie system kontrolujący jest po to, aby nie wybuksować szyn i zapobiega uszkodzeniom lokomotywy, ale z drugiej strony prawda jest taka, że pełną niemałą zresztą moc lokomotywy można wykorzystać w pełni tylko w idealnych warunkach pogodowych (czytaj latem, w słońcu, gdy szyny są suchutkie) ale nawet wtedy wystarczy kilka kropel deszczu na szynach i lokomotywa zaczyna "wariować" i niekiedy nie pomaga nawet sypanie piasku pod koła, a zimą gdy leży śnieg na szynach to już jest po prostu tragedia, bo nawet sypanie piasku pod koła zupełnie nic nie daje. Wiem co piszę bo jeżdżę na tych nowoczesnych wynalazkach i przerabiałem takie sytuacje wielokrotnie, gdy pod każdą niemal większą górkę ledwo podjeżdżałem z szybkością 3-5 km/godz, a bywało, że nie dało rady podjechać, a wtedy stoisz i "kwiczysz" bo jesteś po prostu bezradny. Dlatego gdy mogę to unikam jazdy na nowoczesnych lokomotywach, ewentualnie jadę pewnie dopiero wtedy, gdy mam za sobą drugą "normalną" lokomotywę do pomocy.
2013-09-13 18:10:43 Autor: ixi
---.dynamic.chello.pl
@gość
Jadą następne 5170036-5 i 5170037-3 to mam nadzieje,że będziesz nadal unikał kontaktu z nimi.