W Niemczech nie ustają komentarze po weekendowych problemach Kolei Niemieckich (Deutsche Bahn). DB powtórnie przeprosiła wszystkich dotkniętych awarią klimatyzacji pasażerów, w tym kilkudziesięcioro uczniów jednej ze szkół w Remscheid, których musiano poddać hospitalizacji.
DB uruchomiła specjalny adres mailowy (hitzewelle@deutschebahn.com) i pocztowy (DB Fernverkehr AG, Kundendialog, Stichwort „Hitzewelle“, Postfach 10 06 13, 96058 Bamberg) oraz telefon (0180 5 99 66 33), pod który mogą zgłaszać się poszkodowani. Wszyscy mają uzyskać stosowne odszkodowania.
Prokuratura wszczęła zgodnie za zapowiedzią postępowanie wyjaśniające, czy nie doszło do narażenia życia pasażerów przez DB. Kierownictwo koncernu nakazało, by "od zaraz" w takich przypadkach pociągi były natychmiast zatrzymywane, a podróżni otrzymywali natychmiastową opiekę. Kolej i kolejarze ze związków zawodowych działających w Niemczech zaapelowali do społeczeństwa, by nie tworzyć negatywnej kampanii przeciwko kolei. Stowarzyszenia pasażerów podkreślają jednak, że wina leży jednoznacznie po stronie DB i występujące awarie to konsekwencja błędów strukturalnych koncernu.
Poniedziałek przyniósł także kolejne problemy wynikające z burz nad zachodnią częścią kraju. Wiele połączeń lokalnych nie zostało zrealizowanych, opóźnienia pociągów dalekobieżnych na terenie Nadrenii, Dolnej Saksonii, Hesji i Badenii Wirtembergii sięgały nawet 5 godzin.
Tymczasem pierwsza runda rozmów taryfowych pomiędzy koncernem a związkami zawodowymi Transnet i GDBA zakończyła się fiaskiem.