NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory

| Łukasz Kuś 07.09.2016 212

DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
fot. Łukasz Kuś
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo Polska zwiększyła swój park maszynowy o jedenaście nowoczesnych lokomotyw manewrowych typu DE6400. Lokomotywy zostały sprowadzone z Holandii w ramach współpracy pomiędzy jednostkami biznesowymi z grupy DB Cargo. Docelowo spółka planuje sprowadzić do Polski do trzydziestu maszyn tego typu.
W środę 7 września na terenie bocznicy KWK Jankowice DB Cargo Polska zaprezentowała "spolonizowaną" lokomotywę DE6400. Jest to czteroosiowa manewrowa lokomotywa spalinowa z przekładnią elektryczną, wyposażona w silnik MTU o mocy 1180 kW. Lokomotywa była projektowana z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Pojazdy tego typu były produkowane w latach 1988 – 1994 przez niemieckiego producenta Maschinenbau Kiel na zlecenie Kolei Niderlandzkich.

Lokomotywa ma wiele zastosowań

DE6400 mogą być wykorzystywane zarówno do obsługi bocznic, jak i napędzania pociągów na szlakach kolejowych. Holendrzy wykorzystywali DE6400 w trakcji zespolonej z czterech lokomotyw w pociągach transportujących rudy metali z portu w Rotterdamie. Po elektryfikacji linii kolejowej spadło zapotrzebowanie na te lokomotywy spalinowe w związku z czym DB Cargo zdecydowało się przekazać pojazdy do swojej polskiej spółki i poddać niezbędnym modyfikacjom w celu pozyskania ich homologacji w Polsce.

Maszyna posiada dodatkowy silnik spalinowy, który w połączeniu z wydajną jednostką główną pozwala znacząco obniżyć emisję CO2. DE6400 to obecnie jedyna w Polsce lokomotywa manewrowa posiadająca asynchroniczne silniki trakcyjne, które zapewniają niską awaryjność, a modułowa konstrukcja pozwala na szybką i sprawną naprawę. Dodatkowy silnik o niewielkiej mocy służy do ogrzewania akumulatorów i płynów pojazdu, co zapobiega ich zamarzaniu zimą zwłaszcza kiedy lokomotywa ma wyłączony silnik główny. Bezpieczeństwo jak i komfort pracy zapewnia lepsza widoczność z kabiny oraz niższa emisja hałasu. Rozważany jest także montaż klimatyzacji w kabinie maszynisty.

Mniejsze koszty obsługi


DB Cargo liczy, że nowoczesna lokomotywa będzie atutem w przetargach na obsługę bocznic. Możliwość wykorzystania pojazdu zarówno w pracy manewrowej jak i na szlakach kolejowy niweluje potrzebę zmieniania lokomotywy co obniża koszty. Spółka mogłaby wziąć udział w przetargu na obsługę fabryki Volkswagena we Wrześni.

– Niska awaryjność, niskie zużycie paliwa, modułowa konstrukcja, maksymalna prędkość 100 km/h to przewagi dzięki którym będziemy mogli zaoferować naszym klientom usługę na poziomie premium. Potwierdzeniem jest próbna eksploatacja zakończona uzyskaniem świadectwa dopuszczenia. Wszystkim stronom zaangażowanym w proces polonizacji chciałbym podziękować za konstruktywny dialog i profesjonalne podejście – powiedział Michael Hetzer, członek zarządu ds. produkcji DB Cargo Polska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rybnik (68)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rybnik (68)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5