DB Cargo Polska zatwierdziło decyzję o rozbudowie warsztatu naprawczego w Rybniku. Ambitne przedsięwzięcie ma zostać zrealizowane już w ciągu najbliższego roku.
Zmodernizowany za 11 mln zł Oddział Napraw Wagonów DB Schenker Rail Polska w Rybniku uroczyście otwarto w październiku 2013 r. Naszą fotorelację z warsztatu
można zobaczyć tutaj. To obecnie najnowocześniejszy zakład naprawczy tego typu w całej grupie Deutsche Bahn. Jego sercem jest linia do potokowej naprawy wagonów na wszystkich poziomach utrzymania.
Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Robert Nowakowski, członek zarządu ds. produkcji, DB Cargo Polska, została podjęta decyzja o rozbudowie warsztatu w Rybniku. - To już teraz – co nie jest tajemnicą – jest zakład, który realizuje szereg napraw wagonów towarowych na potrzeby polskie oraz naszej spółki matki. W ramach planowanej inwestycji zostanie wybudowana linia do potokowej regeneracji zestawów kołowych – poinformował Nowakowski. Skalę inwestycji pokazuje to, że po zakończeniu prac moce linii mają wzrosnąć kilkukrotnie.
– Kwota tej inwestycji jest bardzo wysoka – dodaje Nowakowski. – W ramach tej inwestycji zakupione zostaną nowoczesne maszyny, takie jak urządzenia do badań defektoskopowych, czy tokarki. Inwestycja zaspokoi 100% naszych potrzeb własnych, jeśli chodzi o regenerację zestawów kołowych, oraz bardzo mocno wspomoże całą Grupę DB w tym zakresie – podkreśla. Prace mają się zakończyć w ciągu roku, a w przyszłości DB Cargo Polska chce jeszcze rozszerzyć możliwości o tarczowanie i obręczowanie zestawów kołowych lokomotyw, dzięki czemu w Rybniku realizowany byłby pełny pakiet napraw.
Członek zarządu DB Cargo Polska przypomina, że w ostatnich latach w Rybniku zrealizowano już szereg inwestycji, dzięki którym zakład dysponuje np. jedną z najnowocześniejszych malarni do malowania lokomotyw. –
Rozwiązania, które zostały tam zastosowane, to XXI w. – przede wszystkim w zakresie ochrony środowiska. Zastosowano najnowocześniejsze technologie dotyczące filtrowania i cyrkulacji powietrza, co powoduje, że ten obiekt jest praktycznie nieemisyjny. Jesteśmy z tego bardzo dumni, bo jednym z filarów strategii Grupy DB jest ochrona środowiska – podsumowuje Robert Nowakowski.