Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czy pomorski samorząd podpisze wieloletnią umowę z PKP SKM Trójmiasto?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
14-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Czy pomorski samorząd podpisze wieloletnią umowę z PKP SKM Trójmiasto?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
– Samorząd województwa pomorskiego nie jest większościowym właścicielem spółki PKP SKM Trójmiasto. Z tezą, że umowa wieloletnia na wykonywanie przewozów między przewoźnikiem a marszałkiem ma być warunkiem procesu inwestycyjnego w spółce się nie zgadzam – powiedział Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa pomorskiego, odpowiadający za transport w regionie.

Ryszard Świlski przypomniał, że to PKP SA jest właścicielem 67% akcji przewoźnika i to głównie na jego barkach powinien leżeć proces wymiany taboru w PKP SKM Trójmiasto.

– Z PKP SKM wielokrotnie współpracowaliśmy, choćby przy realizacji poprzednich programów inwestycyjnych, także związanych z modernizacją taboru. Dzisiaj nie możemy mówić tylko i wyłącznie o tym, że umowa przewozowa ma być gwarantem całego procesu inwestycyjnego. Samorząd ma tylko niewielką część akcji przewoźnika, tymczasem PKP SA informuje, że PKP SKM to znakomity przewoźnik, przynoszący zyski – powiedział Świlski oceniając, że odpowiedzialność za jego przyszłość powinna leżeć w większym stopniu po stronie jego większościowego udziałowca.

Członek zarządu województwa ocenił, że trudno ubrać przyszłą umowę z SKM Trójmiasto w jeden pakiet, 5-, 10-, czy 15-letni, ponieważ przewoźnik ten realizuje na terenie Pomorza, obok Przewozów Regionalnych, bardzo różne zadania. Na przykład na trasach PKM, czy na linii z Lęborka i Wejherowa do Gdańska Śródmieścia. A na horyzoncie rysują się też nowe zadania, m.in. związane z obsługą Sierakowic i bajpasa kartuskiego.

– Zadania na liniach kolejowych na terenie Pomorza są podzielone. Rozmawialiśmy z SKM na temat części kontraktów. To nie będą zadania wyłącznie na jeden rok. Zgodnie ze wszelkimi regułami gry realizujemy podjęte wcześniej zobowiązania – powiedział Ryszard Świlski.

Przypomnijmy, że PKP SKM Trójmiasto jest beneficjentem unijnego dofinansowania, które pokryje 50% środków kwalifikowanych zakupu 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przetarg przewoźnik chciałby ogłosić na jesieni 2019, ale wciąż brakuje mu wkładu własnego. Rozwiązaniem wydaje się w tej sytuacji kredyt bankowy, banki potrzebują jednak potwierdzenia, że przewoźnik będzie miał pracę na pomorskich liniach przez następne lata. Do tego potrzebna jest PKP SKM umowa wieloletnia z urzędem marszałkowskim województwa pomorskiego. Lub dofinansowanie od właściciela, którym jest PKP SA...
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij