NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czy i kiedy Chińczycy zaistnieją na europejskim rynku taborowym?

| mg, Rynek Kolejowy 15.03.2014 140

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-03-15 13:40:41 Autor: Eurotram
---.lublin.mm.pl
Za bardzo nie zaistnieją. Podczas pzetargów z unijnym dofinansowaniem łatwo ich zablokować,a chyba ciężko będzie o jakąś (przepraszam za określenie) "dziwkę" z branży (w tym znaczeniu chodzi oczywiście o firmę),która za kilka judaszowych srebrników pomoże im się wkręcić na rynek,bądź to użyczając lokalnego "doświadczenia" bądź też będąc słupem na terenie UE.
Na rynek chiński sprzedają albo produkty licencyjne (sposób uzyskania licencji pewnie nie jest do końca ujawniony) albo zerżnięte; na rynku unijnym nie będą mogli zaoferowac ani jednego (licencja nie obejmuje rynków zagranicznych) ani drugiego (bo tu sądy nieco inaczej rozstrzygają spawy o plagiat niż w Chinach,vide podróba Fiata Pandy). Tak więc nie wróżę im tu świetlanej przyszłości i obym się nie mylił.
2014-03-15 13:51:36 Autor: DRajczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Obydwaj silni gracze tj. PESA jak i NEWAG są tańsi niż BKG (!). Co ciekawe polskie cysterny z Ostródy są dużo tańsze od chińskich i aż dziw bierze że GATX ich tam jeszcze nie eksportuje. Mają też szanse producenci ze Świdnicy, Ostrowa i Opola. Poza tym chiński rynek taboru jest w poważnej mierze nienasycony (byłem, widziałem - lipiec 2013) i wiele czasu upłynie zanim zniknie stamtąd tabor z lat osiemdziesiątych zarówno lokomotywy (głownie manewrowe) jak i tabor towarowy. W miarę nowoczesny jest tabor pasażerski i lokomotywy do obsługi ruchu pasażerskiego. Zatem nie ma obaw co do konkurencyjności wobec polskich producentów lub polskich fabryk, bowiem polski robotnik nie jest już droższy niż chiński a chiński robotnik specjalizowany wyraźnie drożeje. Poza tym chińska wydajność pracy jest niższa niz polska (sic!) co widać przez większe zaangażowanie personelu chińskiego w produkcji. Tutaj akurat panowie Żaboklicki i Konieczek mogliby Chińczyków sporo nauczyć (!). Dajcie więc spokój z publikowaniem tych domorosłych niemieckich analiz sporządzanych przez panie z torybuniami co nigdy nie jechały w lokomotywie.
2014-03-15 13:57:56 Autor: Drajczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zaznaczę jeszcze fakt że 10-12 lat temu gdy SIEMENS sprzedawał do Chin swe pierwsze pociągi KDP zakładano że Chińczycy przez okres 10 lat nie będą w stanie podjąć produkcji wobec SIEMENSa konkurencyjnej technologicznie.
2014-03-15 14:00:05 Autor: DRajczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A tacy pożałowaia godni "potentaci" jak Voith Locomotives, Vossloh, AnsaldoBreda czy Invensys zdechną wraz z całą ta unia choć jeszcze troche to potrwa. Są po prostu niekonkurencyjni.
2014-03-15 14:01:15 Autor: DRajczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wiele zresztą wskazuje że AnsaldoBreda będzie pierwsza.
2014-03-15 14:46:33 Autor: kovaL - Michal Kowalski
---.pools.arcor-ip.net
GATX po prostu nie sprzedaje żadnych wagonów nigdzie, dlatego tez i nie robi tego do Chin
2014-03-15 20:18:56 Autor: peron7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
kochany H0,teraz na produktach chińskich zapisują MADE in P.R.C. zangielszczyli nazwę aby nie być rozpoznawalnym w świecie jako producent szmelcu
2014-03-16 13:32:48 Autor: P
---.dynamic.chello.pl
Czy artykuł był pisany prze gimnazjalistę? Voith ma się świetnie jego nowe spalinówki śmigają po Niemczech aż miło, dodatkowo to tylko jedna z kilkudziesięciu branż tej firmy. Francja, Niemcy i Polska rynku kolejowego nie oddadzą i tyle w temacie. Chińczycy już się z resztą się pogodzili ze sprzedażą do UE tylko ciuchów i własnej elektroniki użytkowej.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5