Po tym jak marszałek województwa zrezygnował z budowy przed 2015 r. linii kolejowej z Bydgoszczy Głównej do terminalu lotniczego, szukano pomysłu, jak wydać zaplanowane na ten cel ponad 60 mln zł. Za te pieniądze zrealizowane zostaną cztery zadania.
Przebudowane będą stacje w Trzcińcu i Cierpicach, gdzie zostanie zmodernizowany także wiadukt kolejowy. Natomiast w Bydgoszczy planowana jest budowa przystanku kolejowego na Błoniu i rozbudowa węzła zachodniego. W ramach tej ostatniej inwestycji, w miejscu starego wiaduktu kolejowego przy ul. Grunwaldzkiej powstanie nowy. Odnowiony zostanie też znajdujący się w sąsiedztwie most nad Kanałem Bydgoskim - pisze "Gazeta Wyborcza".
marszałek zapewnia, że nie rezygnuje definitywnie z budowy linii kolejowej do lotniska, tylko przesuwa ją w czasie. Taka była zresztą sugestia ekspertów nadzorujących wydatkowanie unijnych pieniędzy. Twierdzili oni, że obecnie w Bydgoszczy odprawianych jest zbyt mało pasażerów, żeby budowa linii kolejowej była zasadna.
- Dlatego nie zapominamy tego tematu, tylko dzielimy go na etapy. W pierwszym powstanie stacja na Błoniu, zmodernizujemy tę w Trzcińcu. Natomiast w kolejnym okresie finansowania unijnego, zaplanowanym na lata 2014-20, będziemy starali się o pozyskanie pieniędzy na połączenie kolejowe - powiedziała "Gazecie Wyborczej" Beata Krzemińska, rzecznik prasowy marszałka.
Więcej