NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Czterech chętnych do obsługi hiszpańskiej KDP. Z trzema będą negocjacje [aktualizacja]

| Michał Szymajda 28.11.2019 57

Czterech chętnych do obsługi hiszpańskiej KDP. Z trzema będą negocjacje [aktualizacja]
Pociąg Frecciarossa. Czy będzie kursować również w Hiszpanii?Fot. E656073, CC BY-SA 3.0
Hiszpański zarządca infrastruktury ADIF otrzymał cztery zapytania od operatorów kolejowych o możliwość wykonywania połączeń po sieci kolei dużych prędkości. Z trzema z nich prowadzone będą dalsze negocjacje. Przewoźnicy teoretycznie będą mogli rozpocząć kursowanie od grudnia 2020.
[aktualizacja]

ADIF AV poinformował 27 listopada, że dalsze negocjacje w sprawie przydzielenia dostępu do hiszpańskiej sieci kolei dużych prędkości prowadzone będą z Renfe, konsorcjum Rielsfera oraz ILSA. Potencjalnym operatorom przydzielono poszczególne fragmenty sieci KDP podzielone na zadania A, B i C. Odrzucono wnioski Motion Rail o dostęp do sieci. Podpisanie umów z wykonawcami przewozów zaplanowano na 15 marca. 

ILSA poinformowała, że przewozy mogłaby rozpocząć  już od stycznia 2022, używając do tego celu 23 pociągów dużych prędkości znanych z Włoch pod nazwą Frecciarossa. Operator wyraził zainteresowanie trasami z Madrytu do Alicante, Barcelony, Malagi, Sewilli i Walencji.

Hiszpania otwiera swój rynek 

O możliwość kursowania po sieci ADIF AV starał się oczywiście państwowy hiszpański operator Renfe a także Rielsfera (z udziałami francuskich kolei SNCF), Motion Rail oraz Intermodalidad de Levante Sociedad Anonima (ILSA).

Motion Rail skupia producenta taboru kolejowego Talgo, turystycznego operatora Globalia (właściciela linii lotnicznych Air Europa) i fundusz inwestycyjny Trilantic Europe. Motion Rail posiada już licencję operatora. Skupienie w jednej grupie inwestycyjnej producenta taboru może ułatwić jego pozyskanie w szybkim tempie.

Intermodalidad de Levante Sociedad Anonima (w skrócie ILSA), została założona przez właścicieli linii lotniczych Air Nostrum i domaga się dostępu do hiszpańskiej sieci w grupie z włoską Trenitalią, która rozpoczęła ekspansję na rynki, gdzie można korzystać z sieci KDP. Firma stara się o dostęp do hiszpańskich linii od 2017 roku. Interesuje ją głównie korytarz między Madrytem, Barceloną i Montepellier.

ADIF podkreśla, że efektem wprowadzenia nowego operatora lub operatorów ma być większe wykorzystanie sieci kolejowej i wzrost liczby pasażerów. Renfe – obecny operator – już zapowiedział wzrost pracy przewozowej o 20% (sic!) aby utrzymać swoją dominację na rynku przewozów.

Wnioski potencjalnych operatorów są teraz analizowane przez oddział ADIF zajmujący się liniami dużych prędkości. Zajmie się nimi także hiszpański odpowiednik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Decyzja w sprawie zostanie wydana w połowie marca 2020 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Hiszpania (117)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Hiszpania (117)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5