Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czterech chętnych do obsługi hiszpańskiej KDP. Z trzema będą negocjacje [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-11-2019
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Czterech chętnych do obsługi hiszpańskiej KDP. Z trzema będą negocjacje [aktualizacja]
Fot. E656073, CC BY-SA 3.0Pociąg Frecciarossa. Czy będzie kursować również w Hiszpanii?
Hiszpański zarządca infrastruktury ADIF otrzymał cztery zapytania od operatorów kolejowych o możliwość wykonywania połączeń po sieci kolei dużych prędkości. Z trzema z nich prowadzone będą dalsze negocjacje. Przewoźnicy teoretycznie będą mogli rozpocząć kursowanie od grudnia 2020.

[aktualizacja]

ADIF AV poinformował 27 listopada, że dalsze negocjacje w sprawie przydzielenia dostępu do hiszpańskiej sieci kolei dużych prędkości prowadzone będą z Renfe, konsorcjum Rielsfera oraz ILSA. Potencjalnym operatorom przydzielono poszczególne fragmenty sieci KDP podzielone na zadania A, B i C. Odrzucono wnioski Motion Rail o dostęp do sieci. Podpisanie umów z wykonawcami przewozów zaplanowano na 15 marca. 

ILSA poinformowała, że przewozy mogłaby rozpocząć  już od stycznia 2022, używając do tego celu 23 pociągów dużych prędkości znanych z Włoch pod nazwą Frecciarossa. Operator wyraził zainteresowanie trasami z Madrytu do Alicante, Barcelony, Malagi, Sewilli i Walencji.

Hiszpania otwiera swój rynek 

O możliwość kursowania po sieci ADIF AV starał się oczywiście państwowy hiszpański operator Renfe a także Rielsfera (z udziałami francuskich kolei SNCF), Motion Rail oraz Intermodalidad de Levante Sociedad Anonima (ILSA).

Motion Rail skupia producenta taboru kolejowego Talgo, turystycznego operatora Globalia (właściciela linii lotnicznych Air Europa) i fundusz inwestycyjny Trilantic Europe. Motion Rail posiada już licencję operatora. Skupienie w jednej grupie inwestycyjnej producenta taboru może ułatwić jego pozyskanie w szybkim tempie.

Intermodalidad de Levante Sociedad Anonima (w skrócie ILSA), została założona przez właścicieli linii lotniczych Air Nostrum i domaga się dostępu do hiszpańskiej sieci w grupie z włoską Trenitalią, która rozpoczęła ekspansję na rynki, gdzie można korzystać z sieci KDP. Firma stara się o dostęp do hiszpańskich linii od 2017 roku. Interesuje ją głównie korytarz między Madrytem, Barceloną i Montepellier.

ADIF podkreśla, że efektem wprowadzenia nowego operatora lub operatorów ma być większe wykorzystanie sieci kolejowej i wzrost liczby pasażerów. Renfe – obecny operator – już zapowiedział wzrost pracy przewozowej o 20% (sic!) aby utrzymać swoją dominację na rynku przewozów.

Wnioski potencjalnych operatorów są teraz analizowane przez oddział ADIF zajmujący się liniami dużych prędkości. Zajmie się nimi także hiszpański odpowiednik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Decyzja w sprawie zostanie wydana w połowie marca 2020 roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Nowa szybka linia kolejowa Madryt - Ourense na zdjęciach

Infrastruktura

Hiszpanie skończyli budowę linii dużych prędkości z Madrytu do Ourense

Infrastruktura

Hiszpania: ADIF poszukuje projektanta i wykonawcy sygnalizacji dla KDP

Śšwiat

Hiszpania: ADIF poszukuje projektanta i wykonawcy sygnalizacji dla KDP

łp,Runek Kolejowy/Railway Gazette, 21 lutego 2011 21 lutego 2011

ADIF na Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2015

Nasze konferencje

ADIF na Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2015

JP, TOR Konferencje 30 stycznia 2015

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Nowa szybka linia kolejowa Madryt - Ourense na zdjęciach

Infrastruktura

Hiszpanie skończyli budowę linii dużych prędkości z Madrytu do Ourense

Infrastruktura

Hiszpania: ADIF poszukuje projektanta i wykonawcy sygnalizacji dla KDP

Śšwiat

Hiszpania: ADIF poszukuje projektanta i wykonawcy sygnalizacji dla KDP

łp,Runek Kolejowy/Railway Gazette, 21 lutego 2011 21 lutego 2011

ADIF na Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2015

Nasze konferencje

ADIF na Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2015

JP, TOR Konferencje 30 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5