Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

CZT: wstrzymać wypłatę funduszy z RPO dla podkarpackiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-03-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CZT / ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
CZT: wstrzymać wypłatę funduszy z RPO dla podkarpackiego
Centrum Zrównoważonego Transportu zwraca uwagę Komisji Europejskiej na sytuacje kolei w województwie podkarpackim. Radykalne cięcia połączeń, w tym na zmodernizowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego liniach kolejowych, są wbrew ustalonemu Planowi Transportowemu. CZT uważa, że w związku z tym należy wstrzymać dopływ unijnych pieniędzy dla województwa, które wydawane są nieefektywnie.

Od 1 stycznia nastąpiły dotkliwe cięcia w rozkładzie jazdy pociągów regionalnych w województwie podkarpackim. Zarząd województwa, tłumacząc się spadkiem wpływów z tzw. "janosikowego", zarządził zawieszenie wybranych kursów na szeregu tras. Cięcia połączeń, zdaniem CZT, są sprzeczne z zapisami Planu Transportowego, łamią dyrektywę 1370 i ustawę o publicznym transporcie zbiorowym.

Plan Transportowy kontra rzeczywistość

Plan Transportowy, uchwalony przez województwo zakładał kursowanie 6 par pociągów w relacji Jasło – Zagórz (obecnie kursuje tu jedynie TLK Monciak), tyle samo w relacji Rzeszów – Jasło (obecnie 2 pary i pociąg TLK bez wspólnej taryfy),  5 par pomiędzy Jarosławem a Horyńcem Zdrój (kursuje tylko 1 para w weekendy) i 6 par pomiędzy Przeworskiem a Stalową Wolą (3 pary zamiast 6).

CZT zwraca uwagę, że na odcinku Rzeszów − Jasło właśnie zakończono modernizację linii kolejowej, finansowaną ze środków unijnych w ramach RPO, a obecnie kursujące nią jedynie 2 pary pociągów w żaden sposób nie mogą spowodować osiągnięcia złożonych w projektach rezultatów.

Po co kupiono nowe pojazdy?

Do tego województwo zakupiło z funduszy unijnych oraz krajowych pokaźną liczbę taboru - nowoczesnych szynobusów, które obecnie dziennie pokonują po 150-200 km, podczas gdy powinny co najmniej 500 km, dla zachowania ekonomiki przewozów.

Zdaniem Centrum najbardziej kuriozalna jest sytuacja na trasie Przeworsk −  Stalowa Wola, gdzie pozostałe 3 pary kursów wykonywane są aż trzema różnymi pojazdami - z koniecznością opłacenia 3 drużyn maszynistów i konduktorów). W tym przypadku również zachodzi podejrzenie braku osiągnięcia zaplanowanych w projektach rezultatów.

W związku z tym organizacja domaga się wstrzymania płatności dla województwa w ramach RPO 2007-13 do czasu przywrócenia pociągów w liczbie zgodnej z Planem Transportowym.

Andrzej Massel: inwestycje kolejowe w Podkarpackiem są nieefektywne

Podczas Forum Dyrektorów Transportu i Infrastruktury na nieprzynoszące rezultatów modernizacje infrastruktury na liniach Rzeszów – Jasło i Jasło – Zagórz zwrócił uwagę były wiceminister transportu Andrzej Massel.

- Inwestycje w infrastruktury na obu tych liniach, na które wydano miliony złotych, w żaden sposób nie przyczyniły się do poprawy warunków podróżowania – powiedział.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

RPO pisze do Trzaskowskiego ws. zbyt intensywnych reklam w metrze

Pasażer

RPO pisze do Trzaskowskiego ws. zbyt intensywnych reklam w metrze

Witold Urbanowicz 16 stycznia 2023

Modernizacja linii Ostrołęka – Chorzele z dofinansowaniem

Infrastruktura

Pabianice: Opóźniona budowa przystanku kolejowego ruszy w 2023 r.

Infrastruktura

Do Jedliny-Zdroju po linii 285 w grudniu 2022 roku?

Infrastruktura

Zobacz również:

RPO pisze do Trzaskowskiego ws. zbyt intensywnych reklam w metrze

Pasażer

RPO pisze do Trzaskowskiego ws. zbyt intensywnych reklam w metrze

Witold Urbanowicz 16 stycznia 2023

Modernizacja linii Ostrołęka – Chorzele z dofinansowaniem

Infrastruktura

Pabianice: Opóźniona budowa przystanku kolejowego ruszy w 2023 r.

Infrastruktura

Do Jedliny-Zdroju po linii 285 w grudniu 2022 roku?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5