NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czerwcowy powrót pociągów na odcinek Szczecinek – Ustka nie jest zagrożony

| Michał Szymajda 24.05.2019 4,2k

Czerwcowy powrót pociągów na odcinek Szczecinek – Ustka nie jest zagrożony
Zmodernizowana stacja w Miastku fot. PKP PLK
PKP PLK deklaruje, że otwarcie linii 405 na odcinku od Szczecinka do Słupska i Ustki będzie możliwe 20 czerwca. Po linii kolejowej w końcu pojadą pasażerskie pociągi, ale ich liczba, przynajmniej na razie, nie powali, zwłaszcza na odcinku na południe od Słupska.
– Wykonawca w ostatnich miesiącach bardzo zintensyfikował prace na tej linii, zgromadził odpowiednie zasoby ludzkie i sprzętowe – powiedział w rozmowie z Radiem Gdańsk prezes PKP PLK, Ireneusz Merchel, który dodał, że osobiście skontrolował zaawansowanie prac na linii 405

Jak co roku dążymy do tego, by udrożnić linię Słupsk – Ustka po to, by mogły nią pojechać w sezonie letnim pociągi pasażerskie. Tak będzie i w tym roku. Harmonogram wykonawcy gwarantuje, że 20 czerwca prace zostaną zakończone – powiedział prezes PLK.

Nie oznacza to jednak końca inwestycji. Ekipy budowlane powrócą na odcinek Słupsk – Ustka we wrześniu, by zakończyć wymianę części torowiska, wieszanie nowej sieci trakcyjnej i budowę ostatnich przystanków, także nowego - "Ustka Uroczysko", po zachodniej stronie rzeki Słupi. Co ważne: najważniejsze prace na stacji kolejowej w Ustce do tego czasu mają być zakończone i obydwa perony mają być gotowe na odprawę pasażerów. Kończona jest budowa przystanku pasażerskiego Słupsk Północny, choć nie wiadomo czy będzie można z niego korzystać od czerwca (bez otwarcia pobliskiego parku wodnego zapewne nie będzie też do tego zbyt wielu chętnych).

Z deklaracji prezesa PLK wynika, że zasadnicze prace zakończą się także na odcinku Słupsk – Miastko, co pozwoli uruchomić pociągi dalej - do Szczecinka. - Już tylko jakaś niespodziewana sytuacja mogłaby stanąć temu na przeszkodzie – powiedział Ireneusz Merchel. Zbudowane są tu wszystkie perony na stacjach i przystankach.

Na razie oferta połączeń w kierunku Miastka będzie jednak bardzo słaba. Tak jak przed modernizacją będzie tu tylko pięć par pociągów, z których większość skończy w Szczecinku a jeden dojedzie do Chojnic. Czas przejazdu będzie niemal identyczny jak przed modernizacją. Aby pociągi nieco przyspieszyć konieczne będzie zakończenie wszystkich robót związanych z zabezpieczeniem przejazdów i srk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5