NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Czerwcowy powrót pociągów na odcinek Szczecinek – Ustka nie jest zagrożony

| Michał Szymajda 24.05.2019 4,1k

Czerwcowy powrót pociągów na odcinek Szczecinek – Ustka nie jest zagrożony
Zmodernizowana stacja w Miastku fot. PKP PLK
PKP PLK deklaruje, że otwarcie linii 405 na odcinku od Szczecinka do Słupska i Ustki będzie możliwe 20 czerwca. Po linii kolejowej w końcu pojadą pasażerskie pociągi, ale ich liczba, przynajmniej na razie, nie powali, zwłaszcza na odcinku na południe od Słupska.
– Wykonawca w ostatnich miesiącach bardzo zintensyfikował prace na tej linii, zgromadził odpowiednie zasoby ludzkie i sprzętowe – powiedział w rozmowie z Radiem Gdańsk prezes PKP PLK, Ireneusz Merchel, który dodał, że osobiście skontrolował zaawansowanie prac na linii 405

Jak co roku dążymy do tego, by udrożnić linię Słupsk – Ustka po to, by mogły nią pojechać w sezonie letnim pociągi pasażerskie. Tak będzie i w tym roku. Harmonogram wykonawcy gwarantuje, że 20 czerwca prace zostaną zakończone – powiedział prezes PLK.

Nie oznacza to jednak końca inwestycji. Ekipy budowlane powrócą na odcinek Słupsk – Ustka we wrześniu, by zakończyć wymianę części torowiska, wieszanie nowej sieci trakcyjnej i budowę ostatnich przystanków, także nowego - "Ustka Uroczysko", po zachodniej stronie rzeki Słupi. Co ważne: najważniejsze prace na stacji kolejowej w Ustce do tego czasu mają być zakończone i obydwa perony mają być gotowe na odprawę pasażerów. Kończona jest budowa przystanku pasażerskiego Słupsk Północny, choć nie wiadomo czy będzie można z niego korzystać od czerwca (bez otwarcia pobliskiego parku wodnego zapewne nie będzie też do tego zbyt wielu chętnych).

Z deklaracji prezesa PLK wynika, że zasadnicze prace zakończą się także na odcinku Słupsk – Miastko, co pozwoli uruchomić pociągi dalej - do Szczecinka. - Już tylko jakaś niespodziewana sytuacja mogłaby stanąć temu na przeszkodzie – powiedział Ireneusz Merchel. Zbudowane są tu wszystkie perony na stacjach i przystankach.

Na razie oferta połączeń w kierunku Miastka będzie jednak bardzo słaba. Tak jak przed modernizacją będzie tu tylko pięć par pociągów, z których większość skończy w Szczecinku a jeden dojedzie do Chojnic. Czas przejazdu będzie niemal identyczny jak przed modernizacją. Aby pociągi nieco przyspieszyć konieczne będzie zakończenie wszystkich robót związanych z zabezpieczeniem przejazdów i srk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5