NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czas zalać głowę olejem

| Michał Grobelny, Rynek Kolejowy 04.07.2014 169

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-07-04 13:50:36 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
No nie!
Drugi Latkowski.

Czy w redakcjach różnych gazet nie nadużywa się alkoholu?

Zalał się chłopina i pisze o zalaniu.
2014-07-04 14:02:13 Autor: ISPSS
---.free.aero2.net.pl
Po co wgl rozpoczynać dyskusje nad artykułem napisanym na poziomie faktoidu ?

Fanatyczni miłośnicy autopuszek i tak nigdy zdania nie zmienią...

Dziś w TV można było również usłuszeć wywód pewnego znanego Pana na temat bezsensowności powrotu tramwajów do Olsztyna... Lepiej wg niego było by przeznaczyć te pieniądze na naprawę dziurawych dróg ;-)
2014-07-04 14:08:07 Autor:
---.free.aero2.net.pl
debili nie sieją
2014-07-04 14:11:04 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Zamiast potępiać ignorancję dziennikarza, proponuję potraktować ten głos, jako ostrzeżenie. Jak cię widzą, tak cię piszą. Koleją nie jeżdżą eksperci w dziedzinie zrównoważonego transportu, tylko uczniowie, robotnicy, urzędnicy, kuracjusze, baby z jajami, wycieczki szkolne (coraz rzadziej) itp. Ci wszyscy ludzie nie znają się na niuansach, nie interesuje ich, czy sprawy zawalił Nowak, czy Polaczek, mikole, czy jakiś tabun bankomatów. Interesuje ich - jako potencjalnych pasażerów - że kolej jest coraz bardziej beee, więc z niej rezygnują, jeśli mogą. Pendolino, które miało zapoczątkować przełom, jak dotychczas tylko umacnia powszechne przekonanie, że na kolei nic się nie da zrobić z sensem. To trzeba zmienić i to koniecznie przy pomocy Pendolino, które nie może okazać się kolejnym blamażem kolei żelaznej w Polsce. Kary umowne są w tej sytuacji nieistotne, nawet gdyby były realnie możliwe do uzyskania. W dodatku nic na tę realność nie wskazuje.
2014-07-04 14:15:04 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Kowal zawinil, Cygana powiesili...Ze wzgledu na nieudolnosc facetow, nie majacych pojecia o kolei, zlikwidowac cala kolej. Chcialbym zauwazyc, ze w innych dziedzinach zycia gospodarczego rowniez nie odnosimy szczegolnych sukcesow, a wiec co - zlikwidowac? Nasze uczelnie wyzsze nie zaliczaja sie nawet do swiatowych sredniakow - zlikwidowac! Niektorzy dziennikarze wypisuja bzdury i sa po prostu niekompetentni - zlikwidowac cala prase!? Nie, czas pozbyc sie "krewnych i znajomych krolika" i zatrudnic fachowcow - jezeli w Polsce takich brak, poszukac w krajach, w ktorych komunikacja kolejowa jest traktowana powaznie ...
2014-07-04 14:16:20 Autor: Szopieniczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oczywiście nie ma sensu polemizować z - przepraszam - idiotą, ale może dobrze byłoby zrobić tak jak jegomość ów proponuje. I zobaczyć co się będzie działo po zlikwidowaniu kolei.

Może tylko dodam, że u nas na jednym z głównych skrzyżowań od początku tego tygodnia widziałem już trzech pobratymców tego pana, jeżdżących pasem przeznaczonym do ruchu w przeciwnym kierunku. I tyle...
2014-07-04 14:18:07 Autor: CRL
---.wco.pl
Forma dosadna, ale czy źle mówi? Jak można robić mordernizacje po których nie ma prawie żadnego postępu do czasów przejazdu sprzed dwóch dekad? Jak to się dzieje że wszystko jest wielkim problemem a kluczowe połączenia wielkich miast robi się dekadami?? Prawdę mówi, ludzie już odeszli od pkp i teraz trzeba się mocno napracować. Ale kto by się chciał napracować?.... Oleju trzeba najpierw wlac do głów zarządzających koleją!
2014-07-04 14:31:08 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Spokojnie. To tylko Jego Królewska Mosc jedzie na bialym koniu. Juz jest blisko, juz nadjezdza.
Już słychać galop glupoty. Patataj, patataj. O nasz ty zbawco jedyny! Krulu nasz!
2014-07-04 14:34:39 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@CRL
Chcieliscie modernizacje zamist KDP, to macie skowyt satysfakcji dla tych ktorzy wyliczja wam koszty za zazda zyskana minute wzgledem np rewitalizacji z podwyzszeniem predkosci.
Osoboscie takich populizmow nie lubie. A w Japonii to a w Chinach sramto i tak w kółko jebane.
2014-07-04 14:44:19 Autor: guy
---.50.149.133
Artykuł DGP oczywiście z dupy. W stylu: pierdolnę coś dosadnie i będzie fajnie.
2014-07-04 14:47:37 Autor: stefek_turysta
---.159.77.167
Czy to prawda, że na wyremontowanej trasie z Warszawy do Gdyni pociągi nie będą mogły jeździć 200 km/h ponieważ odległość między torami jest zbyt mała?
Mówi się, że brakuje 40 cm.
2014-07-04 14:49:36 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Jako stały użytkownik papieru toaletowego niniejszym postuluję aby wydawcy "DGP" wydawali to to w formacie rolkowym. Wydrukowane w tym formacie to to - słowotok w tym formacie, może przyczynić się poluzowania fizjologiczno - ustrojowego dla łakomczuchów czekolady,lub nieszczęśników którzy przesadzili z grillowaniem.

Szczerze mówiąc oszołomów w naszym kraju nie brakuje, też takich którzy mienią się dziennikarzami. Dużo już na ten temat powiedziano, napisano. Nie dziwi więc już prawie nic. Ostatnie patologiczne zachowanie naszych władz, ludzi z pierwszych ston gazet, nakazuje domniemywać że "pod stołem i za plecami" mogą się dziać jeszcze gorsze rzeczy...

A może by któryś z dziennikarzy popytał dlaczego na E 30 prace rewitalizacyjne wleką się w nieskończoność, a kołowrotki na sąsiedniej autostradzie się kręcą ???
2014-07-04 15:02:30 Autor: Kryniczanin
---.centertel.pl

Kryniczanin
Utajnione lobby drogowe w natarciu!
2014-07-04 15:06:56 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Jak fatalną decyzją było wycofanie obowiązkowych egzaminów z matematyki kilkanaście lat temu, na sprawdzianie maturalnym. Czyżby to pierwsze tego fatalne skutki ??? Dobrze że chociaż naprawiono ostatnio ten błąd.
2014-07-04 15:24:47 Autor: michmu
---.114.160.156.netia.pl
ja tam się uśmiałem :D
2014-07-04 15:30:43 Autor: praktyk branżowy
---.mnc.pl
A ja się zgadzam z redaktorem z GDP. 10 lat temu trzeba było przyjąć kilka specustaw które ułatwiłyby wykonywanie modernizacji linii kolejowych. Dzięki temu podnosilibyśmy na wielu szlakach prędkość z 70 km/h na 200 km/h. Zaniechaliśmy budowy KDP Y - linii która już by była budowana gdyby podążano za programem Grabarczyka.

A tak - podnosimy o 50 km/h do XIX-wiecznego standardu prędkości 120 km/h w ramach programu rewitalizacji infrastruktury kolejowej. Programu którego jedynym celem było ominięcie durnych przepisów mających zastosowanie do modernizacji tylko po to aby unijne środki przeznaczone na kolej 'jakoś wydać'. Owszem, w granicach administracyjnych miast, na Śląsku, na magistralach towarowych rewitalizacja potrafi zdziałać cuda. Ale na dalekobieżnej kolei pasażerskiej już nie - i dlatego ludzie wybierają auta, PolskiBus oraz Ryanair'a.

pb
2014-07-04 15:36:08 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
I gość ma racje. Za 10-20 lat, Polacy będą przechodzić ból głowy, podobny do bólu głowy amerykanów. Kiedy rano wstaną, będą się zastanawiać jakim dziś autem jechać do pracy?. Nie tylko ze każdy w rodzinie będzie mieć swój, ale będą mieć po kilka samochodów. Wiec po co pociągi w tym wieku?. Tak samo w największych miastach, powinno się zlikwidować tramwaje, zakłócające tok ruchu samochodowego, a ulice poszerzać do 2-3 pasów. Jeśli komunikacja zbiorowa?, to tylko metro!, i nic więcej na powierzchni. Za te pieniądze dziś wydawane na kolej, można by zmniejszyć podatki Polakom, którzy sobie za zaoszczędzone podatki, kupią nowe samochody. Import złomu hutniczego, po Helmucie z Niemiec, powinien być zakazany.
2014-07-04 15:44:26 Autor: Bobrzak
---.dynamic.chello.pl
A moim zdaniem autor ma dużo racji - kolej jak już ma zostać to tylko towarowa i ewentualnie aglomeracyjna + może kilka pośpiesznych/ekspresów (ale tylko takich które na siebie zarobią). Żadnego dokładania.
Mówi się, że kolej jest ekologiczna - ale prąd bierzemy z elektrowni węglowych, a jazda spalinowozami ekologiczna nie jest także.
Rozwija się siatka A/S, stan dróg się poprawia, prawie każdy ma auto, jest ono wygodniejsze, tańsze i szybsze... a jak ktoś nie ma samochodu jest coraz popularniejszy Blablacar i inne jemu podobne, które często umożliwiają dotarcie "pod drzwi".
Ludzie głosują nogami - jeśli coś zipie tylko dzięki kroplówce od zadłużonego państwa to lepiej skrócić męki.
2014-07-04 16:12:10 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Taa,... nie da się wlać dwóch litrów wody do litrowej butelki...

Jeżeli ktoś myśli że uda się na ograniczonej przestrzeni ciągle poszerzać drogi i budować nowe drogi i przez to znikną korki samochodowe... to jest w błędzie. Jakoś w zachodnich krajach Europy wzrasta znaczenie transportu szynowego i świadoma, nawet chwilowa rezygnacja z podróży samochodem na rzecz transportu publicznego.

Bez KDP w Polsce i powiązaniu tej sieci z sąsiednimi krajami się nie obędzie...
2014-07-04 16:32:36 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Wszytko fajnie ale prawda jest taka że PLK jest spętana przepisami i polityką jak by to było prywatne albo dobrze zorganizowane to dawno było by zmodernizowane. Ja zresztą specjalnej winy PLK nie widzę.
Kto utrudnia i spowalnia różnej maści urzędniki które mielą te papiery latami nie wiadomo po co. Potem ci nasi kapitaliści co nic nie potrafią zrobić pożądnie i na czas. Bo PLK przychodzi z workiem pieniędzy i mówi proszę mi zbudować przecierz sami nie budują płacą na czas i bardzo sowicie. Te nasze firmy budowlane są do bani widać.
Jak coś zależało tylko od PKP to problemu nie ma PKP IC zamówiło pociagi i zoganizowało finasowanie wybrali sensownego i wypróbowanego partnera i pociągi są w częsci już gotowe a reszta będzie na czas zgodnie z umową. Może to załuga odpowiednio napisanego przetargu gdzie żaden polski zenek z warsztatem i 5 pracownikami nie mógł wystartowac bo dopiero byłby pasztet.
2014-07-04 16:54:24 Autor: TomB
---.anfa.net.pl
DGP musiała ostatnio przeprosić PKP IC za artykuł o Pendolino, które nie mieści się w peronach Warszawy Centralnej, dlatego teraz pisze paszkwil na całą kolej, za który nikt nikogo nie będzie musiał przepraszać. Akurat wątek o opieszałości i nieudolności w prowadzeniu modernizacji kolei jest prawdą. Chciałbym jednak zauważyć, że kolej to sprawa polityczna i gdyby nasi politycy chcieli mieć w kraju porządną kolej, to tak by się stało. Nasze elity wola mieć drogi, więc tak się dzieje. Nie ma programów transportowych, są za to plany budowy dróg. Szkoda. Czesi, czy Niemcy postępują inaczej. Autostrady za niedługo staną się niewydolne. Wjazdy do miast już się korkują a alternatywy w postaci kolei nie ma. Szkoda.
2014-07-04 16:59:53 Autor: Arct
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wiem czy widzicie, ale ten tekst TO JEST S A R K A Z M. !
2014-07-04 17:17:06 Autor: darekg
---.158.217.135.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Chyba smarkazm.
2014-07-04 17:36:33 Autor: Przemek IC
---.xdsl.centertel.pl

Przemek IC
Kto to jest Bąk?
Sarkazm, czy nie sarkazm- ostatnio ukazał się też w Prawnej Art., o relacjii kolej-samochody.
Zacytuję tylko wstęp:

"Zamiast kupować bilet kolejowy, lepiej porządnie zatankować samochód. Szybkich dróg przybywa szybko, a sieć kolejowa jest poprzecinana remontami. Jeszcze nigdy dysproporcja czasowa między autem a pociągiem w dalekich podróżach nie była tak duża."

Myślałem, że Prawna jest poważną gazetą...
2014-07-04 17:36:55 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
@kryniczanin

tak, tak a tekst dyktował sam Tusk. Kompromitujesz się chłopie za każdym razem, jak się odzywasz :D Gorzej niż Twój prezes i jego świta ;)

Co do różnego rodzaju tekstów, to kolej sama się asfaltem zaleje, jak się nie zmodernizuje!
2014-07-04 18:10:50 Autor: ..........
---.centertel.pl
Lepiej zerwać asfalt z auto-strat i zbudować tam KDP. Potem zerwać asfalt z dróg krajowych i tam zrobić linie lokalne. Samochody - tylko dla policji, wojska, pogotowia. Błąd popełniono dawno - kiedy kolej zaczynała przynosić straty z powodu konkurencji ze strony transportu drogowego - należało tę konkurencję zlikwidować (poprzez wysokie opłaty za drogi i np. btak ich utwardzenia).
2014-07-04 19:22:42 Autor: XP
---.cli.nitronet.pl
Dziennikarze to od zawsze w 90% lobby drogowe - wyjątki są równie spektakularne, co rzadkie. Tak było i jest, studentów o tym co mądrzejsi profesorowie uczą od lat.
2014-07-04 19:40:34 Autor: awczymbłąd
---.lodz.mm.pl
Przecież napisano prawdę.
W tej chwili kolej popełnia błąd drogowców z lat 90tych, gdzie modernizowano drogi w starym śladzie ograniczając przepustowość zamiast budować nowe. Złe projekty plus złe wykonawstwo przyczynia się tylko do zapaści kolei (pasażerskiej w szczególności.)
Najgorsze jest dodatkowo myślenie mikoli, że standard 120/160 wystarczy żeby odzyskać pasażerów.
Jeśli nic się nie zmieni za kilka lat pozostanie nam zapalić świeczkę kolei w Polsce.
2014-07-04 20:27:41 Autor: pasażer.
---.dynamic.chello.pl
A wszystko to tylko po to, aby mogla sie spelnic wizja tuska o litrze paliwa za 7 zl po wyborach.
2014-07-04 20:57:31 Autor: AAA
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A tak bajdełej

Alstom złożył dziś wniosek o homologację Pendolino!
2014-07-04 21:01:30 Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl
DGP już idzie zgodnie z linią przyszłego znaczącego rozgrywającego w polskiej polityce.
Janusz Korwin Mikke już kilkanaście lat temu postulował likwidację kolei i zamianę tunelu średnicowego w Warszawie na tunel drogowy.
2014-07-04 21:38:09 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
@.......... - cytat:

"Lepiej zerwać asfalt z auto-strat i zbudować tam KDP"

*******

Piękne! Nie tylko treść, ale te AUTO-STRATY!!! :-))) Ktoś poda koszt utrzymania/remontu 1 km A lub S po 10-15 latach używania? :-) Bo pas A-4 na Opolszczyźnie już jest remontowany, tzn. nawierzchnia kładziona od nowa! Ach - ten ruch na jednym paśmie w obie strony w szczycie, trzeba to zobaczyć :-)

PS. Dodam - jako długoletni fan i propagator szybkich kolei - że jestem za BUDOWĄ jednych i drugich: tzn. KDP i autostrad/esek (bo obie formy transportu są potrzebne). Ale aby to zrozumieć na poziomie politycznym, najpierw trzeba wyjść z mentalnego BUSZU, nie ważne czy zegarmistrzowskiego czy w kolorze blond.
2014-07-04 21:44:03 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
@dżejsek - cytat

"Zamiast potępiać ignorancję dziennikarza, proponuję potraktować ten głos, jako ostrzeżenie. Jak cię widzą, tak cię piszą. Koleją nie jeżdżą eksperci w dziedzinie zrównoważonego transportu, tylko uczniowie, robotnicy, urzędnicy, kuracjusze, baby z jajami, wycieczki szkolne (coraz rzadziej) itp. Ci wszyscy ludzie nie znają się na niuansach, nie interesuje ich, czy sprawy zawalił Nowak, czy Polaczek, mikole, czy jakiś tabun bankomatów. Interesuje ich - jako potencjalnych pasażerów - że kolej jest coraz bardziej beee, więc z niej rezygnują, jeśli mogą.

Pendolino, które miało zapoczątkować przełom, jak dotychczas tylko umacnia powszechne przekonanie, że na kolei nic się nie da zrobić z sensem. To trzeba zmienić i to koniecznie przy pomocy Pendolino, które nie może okazać się kolejnym blamażem kolei żelaznej w Polsce. Kary umowne są w tej sytuacji nieistotne, nawet gdyby były realnie możliwe do uzyskania. W dodatku nic na tę realność nie wskazuje."

********

Jakbym czytał samego siebie - co za paradoks! :-)

Tak, obecnie opinia o CAŁEJ kolei zaczyna się równać "pendolino" (oczywiście opinia ta jest lansowana przez wiadome lobby i to dość skutecznie, czego macie setny dowód w postaci treści felietonu w DGP. Dodam: w części pokazującego FAKTY, a nie mity, czyli efekty - w tym debilnej wojny z Alstomem (teraz głupio się wycofać, ale TRZEBA, panie C.!), blondyńskiego wywalenia Massela i Malinowskiego etc. (o profesorskim usramorządowieniu i jego efektach nie chce mi się gadać...).
2014-07-04 21:51:57 Autor: AAA
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Robert W.

Naprawdę nie wiesz, że wojna się skończyła, a Alstom złożył wniosek o homologację???
2014-07-04 21:57:34 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Odnoszę wrażenie, że w DGP ostatnio nie mają pomysłów na normalne artykuły o kolei.
2014-07-04 22:11:22 Autor: xxxyyyzzz
---.static.46-14-113-13.swisscomdata.ch
Wcześniej ktoś napisał:

Czy to prawda, że na wyremontowanej trasie z Warszawy do Gdyni pociągi nie będą mogły jeździć 200 km/h ponieważ odległość między torami jest zbyt mała?
Mówi się, że brakuje 40 cm.
2014-07-04 23:17:58 Autor: Piotr Malepszak
---.dynamic.chello.pl
@ stefek_turysta i xxxyyyzzz

Sprawę międzytorza o szerokości 4 metrów i prędkości 200 km/h przy takiej odległości reguluje na dobre wchodząca w życie z końcem lipca br. nowelizacja Rozp. Dz.U. nr 151.
2014-07-04 23:43:39 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Gdyby w tym naszym PRL-u bis w wersji hardcore nie rozpierniczono całego przemysłu i przębiorstw od torów i dróg oraz wyeleiminowano przynajmniej część idiotów z sejmu, to inwestycji kolejowych by było 3x tyle i by były dawno skończone, podobnie z autostradami.

A czy autostrady też zlikwidować? A drogi też? Bo ku...a remont 200m ulicy zamiast 3 tygodnie trwa prawie rok...
2014-07-05 00:09:21 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@RW:

Ja tam się uśmiałem :D. Oczywiście 10 mld zł w 10 lat na E-65 Północ i jej owoce nie porażają, toteż słuszna, ale i oklepana nieco krytyka.

A może by tak napisać o... sukcesach PLK. Od Poznań - Bydgoszcz - Gdynia, czy choćby Bydgoszcz - Toruń czy "Proteza Koniecpolska", Kraków - Tunel - Kozłów a nawet Psary, jak i Jaworzno Szczakowa - DG Ząbkowice - Zawiercie... rewitalizacje idą szybko i sprawnie. A ich efekty są piorunujące i długotrwałe.

A może by tak o... SW dla KDP "Y".
(taborze w Polsce i PKP IC szkoda pisać)

***
Pomysł z zalaniem torów asfaltem jest jednak chybiony. Część torów jest regularnie pod wodą, zawsze po większej burzy (od Czechowice-Dziedzice, Gdańsk jakiśtam). Poza tym część torów jest rozkradana (okolice Jaworzna, Mysłowic, Bierunia, ogólnie sąsiedzi GOP i on sam). O miedzi na kolei tylko tu wspomnę... nawet na CMK pod Myszkowem chcieli ukraść przewody! Poza tym już ówczesny prezes PLK Zbigniew Szafrański proponował przerobienie torów na ścieżki rowerowe.

I właśnie ekologiczne i jakże zdrowe ścieżki mają przyszłość! :D
2014-07-05 00:55:19 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
Z uproszczeniami , ale ten dziennikarz napisał przecież prawdę. Wywalanie 9 mld zł po to, aby pojechać w tym samym czasie, co w latach 90-tych ubiegłego wieku to absurd.

A miało być przecież 2'09 z wahadełkiem, sam pamiętam te rozkoszne androny. A ile naprawdę jest i będzie, to wszyscy wiemy.

Czy zaoranie takiej kretyńskiej gospodarki gigantycznymi środkami nie jest przypadkiem dobrym pomysłem? Róbmy KDP, co da faktyczny przełom, albo zamknijmy ten burdel.
2014-07-05 09:57:17 Autor: dres
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Debil z tego dziennikarza beke z niego miałem-zalać tory asfaltem-dobre XD
2014-07-05 13:13:01 Autor: Dziobak umarły
---.dynamic.chello.pl
Byłem niegdyś miłośnikiem kolei, mam przejechane chyba z 95% sieci polskiej, Ełk, Siedlce, Wolsztyn, Bielsko - wszystkie kierunki, jeździłem pociągiem co najmniej 2 razy miesięcznie na długim dystansie... ale od pewnego czasu nie jeżdżę w ogóle. Cały czas są tu głosy że kolej w wydaniu drogim i prestiżowym jest dobra, tylko trzeba nam to wytłumaczyć. To poproszę. Dlaczego ma być lepsza niż polskibus albo własny samochód (pamiętajmy o tym że de facto nie ma już komunikacji lokalnej i do wiosek PKSem nie dojedziemy, z kilkoma wyjątkami). Dlaczego mam zapłacić 200 złotych i dojechać (powiedzmy - kiedyś kiedyś) w godzinę, czy mi się spieszy aż tak bym nie mógł jechać 2 godziny za 40 złotych?

Dlaczego powinienem kupować w Piotrze i Pawle a nie w Biedrze? Bo w tej drugiej marne żarcie? Nieprawda, tam jest i marne i bardzo dobre, tylko trzeba umieć wybrać, czytać skład produktów itd. Na kolei inaczej? Żeby było galaktycznie? Żeby było bosko? Żeby się zbliżyć do Absolutu? (nie chodzi o wódkę)
2014-07-06 16:01:20 Autor: peron7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
po pierwsze to żaden dziennikarz tylko pismak,a DGP to nie gazeta tylko szmata,i cała reszta w czambuł
2014-07-07 07:16:06 Autor: Kryniczanin
---.147.165.66.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post cosmo-pl:
"@kryniczanin

tak, tak a tekst dyktował sam Tusk. Kompromitujesz się chłopie za każdym razem, jak się odzywasz :D Gorzej niż Twój prezes i jego świta ;)

Co do różnego rodzaju tekstów, to kolej sama się asfaltem zaleje, jak się nie zmodernizuje!"
I co się tak gorączkujesz? 10% pękło w wewnętrznych sondażach :-)
2014-07-07 11:20:39 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
Czym wy sie spinacie? Ta fraszkę, bo nie artykuł przecież na DGP napisał sekretarz redakcji! Rozumiecie? Sekretarka napisała artykuł dla gazety o szumnym i mądrym tytule "Gazeta Prawna"! :D
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5