Czeski producent taboru CZ Loko, aktywny także na polskim rynku, zrealizował pierwsze zamówienie na ciężka lokomotywę manewrową EffiShunter 500. Kolejna lokomotywa tej serii zostanie dostarczona do innego zamawiającego w pierwszym kwartale roku 2016.
Pierwszy EffiShunter 500 będzie jeździł w barwach największego producenta stali w Czechach, jakim są Třinecké Železárny, głównym jego zadaniem będzie prowadzenie składów towarowych po bocznicach zakładu i wyprowadzanie wagonów poza bocznice firmy.
Kolejna z lokomotyw jest już produkowana dla serbskiego potentata paliwowego Naftna Industrija z Nowego Sadu. Zostanie dostarczona w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku..
Lokomotywa jest budowana na układzie Bo-Bo, wykorzystuje ramę i wózki z czeskiej manewrowej lokomotywy serii 740, ale wszystkie pozostałe komponenty są zupełnie nowe. Pojazd posiada 522 kW silnik Caterpillar C18 i nowoczesny osprzęt elektryczny produkcji MSV Elektronika. Ciężar lokomotywy to 72 tony, a prędkość maksymalna 80 km/h.
Z niewielkich lokomotyw manewrowych produkcji CZ Loko korzysta w Polsce Metro Warszawskie, używając ich do przeciągania składów. Firma prezentowała na wrześniowych targach Trako małą lokomotywę Effishunter. Można ją obejrzeć TUTAJ.
Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji