Grupa logistyczna zajmująca się głównie towarowym transportem kolejowym, CTL Logistics, prowadzi rozmowy związane z przejęciem firm z branży. - W kręgu naszych zainteresowań są zarówno krajowe, jak i zagraniczne podmioty. Silna pozycja w Polsce dała nam podstawy do ekspansji w Niemczech. Teraz szczególnie zależy nam na umacnianiu pozycji na kolejnych rynkach europejskich - mówi Krzysztof Sędzikowski, członek zarządu CTL Logistics. Jego zdaniem dziś jest za wcześnie, aby podawać szczegóły. Nieoficjalnie mówi się, że spółka chce wejść na rynek austriacki, holenderski, rumuński i węgierski.
Ewentualne przejęcia firm z branży będą dopełnieniem strategii rozwoju CTL opartej w głównej mierze na inwestowaniu w tabor kolejowy. Spółka zamierza co roku kupować tabor kolejowy o wartości 300 mln zł. Z działalności transportowej grupa osiąga ponad 70 proc. przychodów. W 2006 r. wygenerowała sprzedaż na poziomie 974 mln zł. W ubiegłym roku była podobna i oscylowała w granicach miliarda złotych.
CTL Logistics planuje też zwiększyć liczbę bocznic kolejowych, którymi zarządza. - Dziś ten segment rynku jest bardzo rozdrobniony. W Polsce jest około 3 tys. bocznic, z czego my zarządzamy 30. Z drugiej strony ma on ogromny potencjał wzrostu. Dzięki konkurencyjnej ofercie i dobrej jakości usług zamierzamy odegrać istotną rolę w konsolidacji zarządzania bocznicami - twierdz Sędzikowski. Obecnie ta działalność daje około 10-15 proc. przychodów. Podobny udział w sprzedaży grupy generuje podmiot zależny CTL Maczki-Bór, specjalizujący się m.in. w wydobywaniu i sprzedaży piasku oraz składowaniu skały płonnej.
Mimo że pod koniec listopada ubiegłego roku 75 proc. akcji CTL Logistics kupił od Jarosława Pawluka fundusz Bridgepoint, to nadal jest prawdopodobny debiut spółki na warszawskiej giełdzie.
- Nasz główny akcjonariusz nie wyklucza takiej możliwości wyjścia z inwestycji. Możliwe, że w ciągu 2-3 lat zadebiutujemy na GPW. Taka decyzja oczywiście należy do Bridgepoint - uważa Sędzikowski. Dodaje, że we wrześniu 2007 r. CTL Logistics był już gotowy złożyć prospekt emisyjny w KNF.
* Fot. CTL Logistics.