Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

CRRC pokazało pociąg dużych prędkości dla różnych szerokości torów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
CRRC pokazało pociąg dużych prędkości dla różnych szerokości torów
fot. CRRC
Chiński gigant kolejowy CRRC zaprezentował 21 października nowy zespolony pociąg dużych prędkości. Nowością w nim jest automatyczny system zmiany rozstawu kół.

CRRC zbudowało zestaw na bazie pojazdu CRH400-BF. Ma 212 metrów długości, pokazano go publicznie 21 października. Cechą szczególną pojazdu jest możliwość operowania z prędkością do 400 km/h na torach o różnej szerokości. W tym celu opracowano dla niego wózki, które dzięki systemowi przestawczemu zamontowanemu w torach, dopasowują rozstaw kół do określonej szerokości toru. Docelowo w projekcie chodzi o umożliwienie operowania pociągów w Chinach (gdzie KDP ma szerokość toru 1435 mm) oraz w Rosji, Mongolii i Kazachstanie, gdzie szerokość toru to 1520 mm. W takim standardzie budowane też będę szybkie linie kolejowe w tych krajach.



CRRC zapewnia, że przygotował pociąg do kursowania z prędkością 400 km/h, w temperaturach od -50 do +50 stopni C. W takich zakresie gwarantowana jest też sprawność systemu przestawczego. Na powstanie systemu państwo chińskie przeznaczyło prawie 35 milionów juanów, czyli 4,5 miliona euro. Producent zapewnia, że pojazd może być wielosystemowy.

Dotąd tylko Hiszpania eksploatuje pociągi dużych prędkości Talgo, gdzie możliwa jest zmiana rozstawu kół bez demontażu wózków. Kursują one jednak z prędkością do 250 km/h.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5