NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Coraz mniej połączeń z Polski do Słowacji

| Gazeta Wyborcza 23.08.2011 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2011-08-23 08:04:37 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
Pan Dobra Energia jest beznadziejny!!!!! Na działanie KuŚicielów wydał grube miliony złotych, a na dofinansowanie na tak żałośnie krótkim odcinku pociągu międzynarodowego nie stać go... Super jest dbać WYBIÓRCZO o mieszkańców swego województwa...
Niech Opole się cieszy, że nie jest w województwie śląskim, które komunikacyjnie jest mega bagnem...

Zresztą w Polsce jest wybitna tendencja do likwidacji turystycznych połączeń: choćby linia do Karpacza, linia do Mielna, mega ograniczenia na liniach do Wisły i Zwardonia, likiwdacja połowy połączeń na Mazurach... Polska to \"piękny\" kraj... :(
2011-08-23 08:09:01 Autor: Andzia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
My, panie Kravec, nie mamy czasu na jakieś połączenia ze Słowacją, która nawet nie leży na linii Warszawa-Sopot. My w Polsce zajmujemy się już tylko budową KDP, autostrad i stadionów, ażeby znów móc ujrzeć zachwycony chłopięcy uśmiech naszego premiera.
2011-08-23 08:11:31 Autor: Woojtek
---.malopolska.uw.gov.pl
Czy Małopolski Marszałek rozważa jakieś stałe połączenia przez Leluchów np. do Koszyc czy Popradu?
2011-08-23 08:12:05 Autor: Szkodnik84
---.128.126.130.static.crowley.pl
Przede wszystkim to połączenie powinno być nie do Zwardonia a do Ĺťywca. Bo sam Zwardoń dla Słowaków to normalna mała wioska. Ale Ĺťywiec to już większe miasto. I wystarczy się dogadać i uruchamiać na przemian pociągi. Raz PR a raz ZSKK. Dla pasażera to bez znaczenia jaki to przewoźnik. Ważne, że może dojechać...
2011-08-23 08:37:19 Autor: KJ
---.189.72.21
@Woojtek - takie połączenie było (do Koszyc) już wpisane w plan rozkładu jazdy na rok 2010/2011, ale jak min. infrastruktury wycofał dotacje dla połączeń transgranicznych (i przekazało je dla PKP IC) - to połączenie padło. I dopóki ministerstwo nie powróci do dopłacania do takich połączeń - to zapomnij...
2011-08-23 08:39:45 Autor: ezfk
---.tktelekom.pl
Szkodnik84: Słowak do Ĺťywca nie wjedzie. Swojej loki z dopuszczeniem na polską sieć nie posiada, a peery nie mają czym przeciągnąć słowackich wagonów do Ĺťywca, bo byki mają zakaz jazdy po górach. NIEDASIE
2011-08-23 09:39:44 Autor: Woojtek
---.malopolska.uw.gov.pl
@KJ: przecież teraz może marszałek dokładać do przewozów transgranicznych, po za tym to nie jest jakiś większy kłopot my wieziemy do granicy a Słowacy od granicy - każdy płaci za połączenie w swoim kraju – tylko trzeba chcieć.
2011-08-23 11:42:54 Autor: Seba z EZT
---.ip.netia.com.pl
No nie, Słowacy proszą o pomoc! I jeszcze kiedyś były kasy w Zwardoniu... pamiętam. No cóż, widocznie turyści w Polsce jeżdżą tylko do Zakopca, Jeleniej Góry i do Kołobrzegu czy na Hel. Dalej bus :D. A jest przecież tyle pięknych terenów, choćby w górach z niezłymi torami. Jest jeszcze ruch przygraniczny, Euroregion Beskidy. Ĺťywiecczyzna jest skazana na turystów, im trzeba pomagać, a nie kłaść kłody pod nogi! Drogie MI nie ośmieszajmy w oczach naszych sąsiadów, zwłaszcza tych biedniejszych!!!
2011-08-23 11:43:07 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Ile władowaliście w stojące KŚ? Za to by mogły być nie tylko do Ziliny....
2011-08-23 12:46:47 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
Przemyt się skończył, ceny się wyrównały to i sens ekonomiczny sie skończył.
2011-08-23 12:49:32 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
Na Słowacji Skalite to też nie jest jakaś wielka metropolia.
2011-08-23 12:59:37 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.play-internet.pl
Z Cadcy do Skalitego jezdzi codziennie ponad 40 vrakos ( SAD i prywaciarzy) więc cóż to jest przy tym te kilka pociągów.
2011-08-23 19:55:14 Autor: realny bogacz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Twoja ciągła obecność na forum (pisanie non stop z jednego miejsca) nawet podczas wakacji tylko utwierdza w przekonaniu jaki z ciebie światowiec. Dzieciom i żonie (o ile je posiadasz) też powiedziałeś, że wakacje nie \"majom\" sensu ekonomicznego i kazałeś im zwiedzać surfując po wikipedii?? a podobno stać cię...ale tylko podobno...
bez odbioru
2011-08-23 19:58:47 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
A czy ty musisz czytać moje komentarze? Jak daję świniom to mam laptoka i tak sobie piszę spod chlewa w czym problem. Takie są uroki KRUSu
2011-08-23 20:32:28 Autor: realny bogacz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W końcu odpowiedni czlowiek na odpowiednim miejscu:)
Powinieneś się cieszyć, że jeszcze ktoś chce je czytać:))) Jak chcesz mi zabronić, to załóż prywatne forum.
2011-08-23 20:58:44 Autor: Kamil
---.play-internet.pl
Czy moze ktos sie orientuje, ile kosztuje utrzymywanie osobnych polaczen Katowice - Zwardon i osobnych polaczen Skalite Serafinov - Zylina, a ile kosztowaloby wspólne utrzymywanie linii Katowice - Zylina?

Na trasie przez Zwardon powinny jeydyic pociagi w nastepujacej relacji: osobowe Zylina - Cadca mesto - Skalite - Zwardon - Rajcza - Zywiec Miasto - Jelesnia - Maków Podhalanski, ze skomunikowaniami na autobusy lokalne, takze do Slowacji, w Rajczy (do Orawskiej Lesnej) i Jelesni (do Namiestowa).

Pociagi przyspieszone (kilka par kursów na dobe) powinny jezdzic w relacji Katowice - Zylina lub moze nawet Czestochowa - Zylina. Kilka dalekobieznych, zwlaszcza wakacyjnych, tez mogloby tamtedy jezdzic. Ale nie tylko do Krakowa czy Katowic, tylko nad Baltyk lub na Mazury. W takim kierunku, który dla slowackiego turysty jest atrakcyjny. Mozna by tez pomyslec o pociagu dalkobieznym z Polski do Slowacji, jako o grupie wagonów odlaczanych w Zywcu od pociagu do Zakopanego. Zorganizowanie samego lacznika relacji Zywiec - Slowacja jest na pewno o wiele tansze, niz konstruowanie od poczatku zupelnie nowego pociagu.
2011-08-24 07:10:34 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
No i kto ci będzie jeździł z tego Ĺťywca do Makowa z prędkością 30 km/h?
2011-08-24 07:11:12 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Słowacy raczej nie będą jeździć nad Bałtyk, bo jest dla nich za zimny. Mają Chorwację.
2011-08-24 21:08:05 Autor: realny bogacz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
prosiaki nakarmione??:)
2011-08-24 21:24:50 Autor: Kamil
---.play-internet.pl
Slowacy tez czasem jezdza nad polski Baltyk. Moze nie tak czesto, jak Czesi, ale jezdza. Jak jest pociag Praga - Binz oraz Praga - Szczecin, to dlaczego nie mozna stworzyc takich ,,wariantów\'\' wschodnich tych polaczen, np. w relacji Praga - Gdynia lub Bratyslawa - Gdynia.

Co prawda, konkurencja dla polskiego wybrzeza sa nadmorskie plaze w krajach balkanskich, ale takiej atrakcji turystycznej, jak Mazury, to na terenie panstw po-austro-wegierskich to nie ma. A dla Czechów i Slowaków blizej jest na Warmie, Mazury i Suwalszczyzne, anizeli do wielkich jezior liteweskich, finskich czy szwedzkich.

Brak bezposrednich polaczen kolejowych relacji Mazury - CZ, SK, HU, AT to wielka turystyczna strata dla Polski.
2011-08-24 21:36:00 Autor: Kamil
---.play-internet.pl
Co do trasy Zywiec - Maków, to zgadzam sie, ta trasa potrzebuje remontu, wraz z budowa luku omijajacego Sucha Beskidzka, tak, aby pociagi z Krakowa czy z Warszawy do Zakopanego nie musialy zmianiac czola w Suchej.

To z jednej strony. Z drugiej strony, na wielu górskich bocznych trasach kolejowch, pomimo braku oszalamiajacych predkosci, pocoagi jezdza i podrózni tez korzystaja. Np. Jelenia - Szklarska, linia wislanska czy zakopianska. Z przykladów z sasiednich krajów podam: Raspenava - Jindrichovice pod Smrkem, Cadca - Makov lub Heidenau - Altenberg. Poza tym, za przyklad moze sluzyc wiele innych bocznych, a czesto czolowych (czyli ,,slepych\'\') linii kolejowych, biegnacych przez Sudety, Karpaty i Rudawy.

Dlaczego linia Zywiec - Maków Podhalanski mialaby byc inna??
2011-08-25 06:55:48 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Bo jest inna mentalność. Widocznie w Czechach, na Słowacji i w Wielkopolsce ludzie lubią czekać długo na pociąg, a w okolicach Ĺťywca i Makowa ludzie wolą pojechać busem.

Równie dobrze możnaby się zastanawiać, dlaczego pociągi z Lublina do Zamościa mają mniejsze obłożenie niż pociągi np. z Poznania do Piły, a przecież prędkość z Lublina do Zamościa jest większa. Odpowiedzią jest mentalność ludzi. W Wielkopolsce jak ktoś gdzieś jedzie to myśli w pierwszej kolejności o pociągu, a jak nie ma to jedzie PKSem. A w Małopolsce jak ktoś gdzieś jedzie to w pierwszej kolejności idzie na busa, a jak bus nie podjedzie w ciągu 30 minut to zaczyna się zastanawiać nad innym środkiem transportu.

I tak samo tutaj. Na jednotorze nie osiągniesz częstotliwości lepszej niż mają busy a więc i tak z nimi przegrasz.

Remont owszem, ale podejrzewam że wcześniej wyremontują jednak linię Kraków - Katowice niż żywiecko-makowską hipermagistralę o znaczeniu międzynarodowym.
2011-08-25 06:58:46 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Słowaków to może 1 promil jeździ nad polski Bałtyk, bo jest dla nich najzwyczajniej w świecie za zimny, skoro się przyzwyczaili do Adriatyku. Nad Bałtyk to może jeździ tylko ten Słowak co go w Chorwacji ugryzł ostrosz lub inny jeżowiec, a w Bałtyku tych wynalazków nie ma. Tzn. są ale raczej głębiej nie na samej plaży. W każdym razie na pewno nie jest ich aż tak wielu żeby zapełnić pociąg, nawet w sezonie.

W Chorwacji są Plitvickie Jeziora, nie są one gorsze od Mazur. Zresztą czy Słowakowi potrzebne są do szczęścia Mazury? Generalnie i tak jak się jedzie gdzieś nad jezioro to się siedzi nad 1 jeziorem a nie zwiedza od razu 100 jezior.
2011-08-25 07:09:06 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
prosiaki to ja karmię o 5 człowieku
2011-08-25 22:20:34 Autor: Kamil
---.play-internet.pl
Pociag relacji Slowacja - polnocna Polska nie bylby tylko po to, zeby Slowacy czy Czesi mogli dojechac nad polski Baltyk czy na Mazury ! ! !

Takze mieszkancy centralnej i polnocnej Polski tez chetnie jezdza do poludniowych sasiadów. Dlaczego tylko mieszkancy Wroclawia, Katowic i Krakowa moga miec bezposredni pociag do CZ i SK, a z pólnocnych rubiezy Polski juz nie? Bedac nie raz w SK czy w CZ, spotykalem turystów z Polski, a scislej, z praktycznie calej Polski.

Pamietajmy, bardzo czesto ruch turystyczny odbywa sie w dwie strony.

Poza tym, pociag relacji Slowacja - polnocna Polska móglby tez poprawic skomunikowania miast na samym poludniu Polski. Na obecna chwile, z Raciborza, Zywca czy Cieszyna nie ma zadnego bezposredniego pociagu ani w góry, ani nad morze. A dzieki pociagom relacji np. Swinoujscie - Wroclaw - Bogumin - Wieden, lub Bratyslawa - Zwardon - Elk, takie polaczenia moglyby powstac.

Gdzies na RK bylo napisane, ze jest plan wydluzenia jednego z pociagów relacji Praga - Warszawa do relacji Praga - Gdynia, wiec temat polaczen polnocnej Polski z poludniowymi sasiadami wcale nie jest zamkniety.

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS