Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Coraz bliżej powstania SKM Szczecin. Projekt zgłoszony do nowego POIiŚ

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
03-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Coraz bliżej powstania SKM Szczecin. Projekt zgłoszony do nowego POIiŚ
Tworzone przez samorządy Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego przygotowało listę inwestycji do realizacji ze środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) w latach 2014-2020 na swoim terenie. Znalazły się w nim m. in. budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej i rozbudowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego to organizacja współpracy samorządów, m.in. województwa zachodniopomorskiego, miast Szczecin, Goleniów i Świnoujścia czy starostwa powiatowego i miasta Police. Wnioski o wsparcie unijne inwestycji złożyły wspólnie, bo jak tłumaczą, idea integracji jest podstawą Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) – które samorządy będą mogły wspólnie realizować w nowej perspektywie UE.

W ramach przygotowania ZIT w nowej perspektywie UE 2014 – 2020, SOM przygotowało listę inwestycji do realizacji ze środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Kompleksowa informacja w tej sprawie trafi do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Na liście projektów, które są planowane do realizacji w perspektywie 2014-2020 znajdują się:

  1. Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
  2. Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie oraz zakup taboru tramwajowego
  3. Przebudowa infrastruktury transportu publicznego i zakupu taboru autobusowego na obszarze Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
  4. Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju – etap II
  5. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej i w sektorze mieszkaniowym na terenie SOM
  6. Modernizacja sieci ciepłowniczych i chłodniczych na obszarze Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego

Jak tłumaczą samorządy, inwestycje te są jednym z elementów składowych Nadodrzańskiego Korytarza Logistyczno – Przemysłowego, który planuje stworzyć Miasto Szczecin wraz s gminami Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Korytarz będzie programem inwestycyjnym, który w oparciu dostęp do wody, (niezbędny dla istotnej grupy inwestycji gospodarczych jak produkcja wielkogabarytowa), a także o powiązania geograficzne, branżowe, infrastrukturalne i społeczne przyczynią się do rozwoju szczecińskiej metropolii.

Koncepcja SKM zakłada wydłużenie obecnej siatki połączeń o kilkukilometrowy odcinek pomiędzy stacją Szczecin Główny a Szczecin Niebuszewo (linia kolejowa 406) wraz z uruchomienie na nim kilku przystanków, a docelowo dalsze wydłużenie tej trasy do Polic. Prezentowaliśmy ją w numerze 3/2013 miesięniczka "Rynek Kolejowy". Od tego czasu zainteresowanie SKM rosło, aż w końcu projekt poparli radni miasta i marszałek województwa.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Czy SKM Szczecin "wykolei się" przez infrastrukturę kolejową?

Infrastruktura

Czy SKM Szczecin "wykolei się" przez infrastrukturę kolejową?

Jakub Rösler 05 czerwca 2023

Co najmniej 3 lata opóźnienia w realizacji SKM Szczecin

Infrastruktura

NIK o klęsce SKM Szczecin

Infrastruktura

NIK o klęsce SKM Szczecin

Redakcja/inf. pras. 23 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Czy SKM Szczecin "wykolei się" przez infrastrukturę kolejową?

Infrastruktura

Czy SKM Szczecin "wykolei się" przez infrastrukturę kolejową?

Jakub Rösler 05 czerwca 2023

Co najmniej 3 lata opóźnienia w realizacji SKM Szczecin

Infrastruktura

NIK o klęsce SKM Szczecin

Infrastruktura

NIK o klęsce SKM Szczecin

Redakcja/inf. pras. 23 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5