Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Co z remontem połączenia do Wisły? Województwo uspokaja

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Co z remontem połączenia do Wisły? Województwo uspokaja
Stan linii kolejowej Goleszów – Wisła Głębce jest fatalny, szczególnie na ostatnim odcinku. Czytelnicy alarmują, że jej rewitalizacja z Regionalnego Programu Operacyjnego jest zagrożona. Województwo uspokaja, że projekt wciąż jest ważny.

Pogarsza się stan techniczny linii kolejowej Goleszów – Wisła Głębce zwłaszcza na jej ostatnim fragmencie. Koleje Śląskie apelowały w ubiegłym roku o remont linii. Najgorszym odcinkiem jest fragment od p.o. Bronów do Skoczowa. Odległość 15 km pociąg pokonuje przy prędkości 26 km/h co trwa 34 minuty. 

Rewitalizacja odcinka znalazła się w planach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego i to na wysokim, drugim miejscu. Pod koniec września Czytelnicy zaalarmowali, że nagle została przesunięta na listę rezerwową. - Przedmiotowa inwestycja została ujęta w Mandacie Negocjacyjnym jako rekomendowana przez Zarząd Województwa do dofinansowania w ramach RPO województwa i jej status się nie zmienił - zaprzecza Witold Trólka z biura prasowego marszałka.

Jak mówi rzecznik, Kontrakt Terytorialny odnosi się przede wszystkim do inwestycji o szczególnym znaczeniu z poziomu krajowego, dlatego znaczna część tych inwestycji jest rekomendowana do dofinansowania z programów krajowych lub innych, pozaregionalnych źródeł finansowych. - Kontrakt Terytorialny odnosi się tylko do kilku inwestycji rekomendowanych do dofinansowania z poziomu regionalnego programu, a przesądza o tym ich funkcjonalne powiązanie z inwestycjami krajowymi. Taka właśnie sytuacja ma miejsce w przypadku inwestycji o którą Pan pyta - tłumaczy.

- Poza tym należy  podkreślić, że wszystkie przedsięwzięcia wskazane w Kontrakcie Terytorialnym mają status priorytetowych, a kryterium jakie decydowało o określeniu części z nich jako podstawowe wynika przede wszystkim stąd, że te inwestycje były już wcześniej przewidywane w ramach innych,  dokumentów strategicznych wskazujących na określone inwestycje jako kluczowe dla rozwoju - mówi Trólka. Jak zapewnia, listy inwestycji w KT nie mają charakteru list rankingowych, a realizacja każdej z tych inwestycji jest przede wszystkim uzależniona od m. in. negocjacji programów operacyjnych, przygotowania, czy dostępnych środków finansowych.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5