Partnerzy serwisu:

Co dalej z KDP w Wielkiej Brytanii?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
FT/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Co dalej z KDP w Wielkiej Brytanii?
Wielka Brytania nadal boryka się z przeciwnikami budowy kolei dużych prędkości z Londynu do Birmingham. Minister ds. transportu Simon Burns ma nadzieję, że ewentualne zakwestionowanie przez Wysoki Trybunał projektu miliardy funtów w prowadzonym właśnie postępowaniu nie spowoduje jednak jego wstrzymania.

Grupy przeciwników realizacji projektu "High Speed 2" zarzucają rządowi brak przeprowadzenia szczegółowych analiz oddziaływania linii na otoczenie. Według nich zabrakło także odpowiednio precyzyjnych konsultacji. Minister Burns zaznacza jednak, że jest pewien, iż rząd przeprowadził należycie analizy, które są pierwszymi krokami do opracowywania projektu budowy linii. Simon Burns podkreśla jednak, że rząd wciąż ma wiele do nauczenia się np. od Japonii w kwestii rozwiązań stosowanych na liniach KDP.

Minister transportu mówi, że dzięki linii znacznie zostanie zwiększona przepustowość na istniejących liniach kolejowych. Dodatkowo powstanie linii ma wpłynąć na liczbę miejsc pracy oraz na poprawę sytuacji ekonomicznej kraju. Według ministra, również kontrakt na dostawę taboru wartego 8 mld funtów da pracę brytyjskim dostawcom.

Realizacja pierwszej fazy projektu HS2, wartego 18 mld funtów, zakłada budowę 190 km nowej linii kolejowej z Londynu do Birmingham. Linia byłaby otwarta w 2026 roku. Przejęłaby wszystkie szybkie połączenia kolejowe z regionem Midlands oraz z Anglią północno-zachodnią.

Odcinek “Y” do Leeds i Manchesteru miałby natomiast powstać w latach 2032-2033. Projekt ten zakłada także połączenie infrastruktury KDP z istniejącą siecią. Dzięki temu pasażerowie będą mogli dojechać szybkimi pociągami m. in. do Liverpoolu, Newcastle, Glascow i Edynburga.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

simetra 16 kwietnia 2023

HS2. Ruszyła budowa najdłuższego mostu kolejowego na Wyspach [zdjęcia]

Fotorelacje

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Infrastruktura

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Przemysław Farsewicz 22 listopada 2021

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Infrastruktura

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2021

Wielka Brytania rozpoczęła budowę linii dużych prędkości HS2

Infrastruktura

Zobacz również:

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

simetra 16 kwietnia 2023

HS2. Ruszyła budowa najdłuższego mostu kolejowego na Wyspach [zdjęcia]

Fotorelacje

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Infrastruktura

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Przemysław Farsewicz 22 listopada 2021

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Infrastruktura

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2021

Wielka Brytania rozpoczęła budowę linii dużych prędkości HS2

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5