Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ciężka lokomotywa sprawdziła wiadukt przed Warszawą Główną. Stacja ruszy 14 marca [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Pociągi pojadą nowym wiaduktem na stacji Warszawa Główna nad dalekobieżną linią średnicową. 120-tonowa lokomotywa już wjechała na nowy obiekt, by sprawdzić jego nośność. To zapowiedź podróży, które będą odbywały się od 14 marca z reaktywowanej i zmodernizowanej po 20 latach stacji Warszawa Główna. 

– Wiadukt zapewni bezkolizyjny przejazd pociągów z Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Głównej, nad dalekobieżną linią średnicową. Badania z udziałem ponad stutonowej lokomotywy potwierdziły, że wiadukt jest przystosowany do bezpiecznego przejazdu pociągów. Specjalistyczna aparatura dokładnie mierzyła parametry i zachowanie konstrukcji – poinformował Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych. Statyczne próby obciążeniowe zajęły ponad półtorej godziny. 

Na stacji Warszawa Główna prowadzone są prace wykończeniowe oraz związane z siecią trakcyjną. Specjalna maszyna, tzw. podbijarka, reguluje położenie torów. Dwa nowe perony przygotowywane są do obsługi podróżnych. Nowa Warszawa Główna ma dwa 350-metrowe perony z dojściem od ul. Towarowej. Dzięki kładce, będzie dojście także od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej. Ale kładka nie będzie czynna z momentem uruchomienia stacji. Karol Jakubowski przypomina, że pociągi mają dojeżdżać do stacji Warszawa Główna od 14 marca. Będą to głównie pociągi Kolei Mazowieckich w kierunku Radomia, Sochaczewa, Żyrardowa i Skierniewic. Stąd pojadą także pociągi IR Polregio do Łodzi i weekendowe kursy ŁKA do tego miasta. Rozkład jazdy dla nich jest już dostępny w internetowych wyszukiwarkach połączeń.

– Przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów na stacji Warszawa Główna (...) zapewni optymalny ruch pociągów podczas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, a następnie linii średnicowej – powiedział przedstawiciel PKP PLK. W przyszłości pozwoli także na zwiększenie liczby pociągów, które dojadą do centrum stolicy.

Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót na stacji Warszawa Główna to ponad 87 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5