Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Chiny zakończyły budowę korytarza KDP o długości 3422 kilometrów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Chiny zakończyły budowę korytarza KDP o długości 3422 kilometrów
Fot: Unsplash
Chiny otworzyły ostatni odcinek kolejowego korytarza kolei dużych prędkości wschód-zachód. Szybką koleją pojedziemy niemal przez cały kraj, z Lianyungang nad Morzem Żółtym do Urumczi w autonomicznym regionie Sincjang, zamieszkanym głównie przez Ujgurów.

Ostatni odcinek o długości 185 km między Xuzhou i Lianyungang na wschodzie został otwarty w tym tygodniu. Między tymi miastami pojedziemy w mniej niż godzinę. Z kolei pierwszy odcinek linii od Zhengzhou do Xi'an, stolicy prowincji Shaanxi i ważnego centrum logistycznego, rozpoczął działalność w 2010 roku.

Cały korytarz kolejowy wschód-zachód ma długości 3422 km. Przebiega przez prowincje Jiangsu, Anhui, Henan, Shaanxi, Gansu, Qinghai i ujgurski region autonomiczny Sincjang.

Zgodnie z planami chińskiego rządu do roku 2035 sieć kolejowa w Państwie Środka ma się powiększyć do 200 tysięcy kilometrów. Priorytetem ma być połączenie Wybrzeża z odległymi prowincjami i tym samym ich większe uzależnienie od Pekinu. Sama sieć KDP ma mieć długość 70 tysięcy kilometrów. Obecnie liczy ona ponad 36 tysięcy kilometrów.

W najbliższym czasie w Chinach budowana będzie 432,4-kilometrowa linia kolejowa łącząca Czengdu, stolicę prowincji Syczuan, z Czonking.

Pasjonującą historię budowy chińskiego KDP można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5