Chińska sieć kolei dużych prędkości wzbogaciła się o kolejną linię. W bieżącym tygodniu oddano do użytku liczącą blisko 300 kilometrów trasę, która połączyła miasta Tiencin i Qinhuangdao. Linię zbudowano w 5 lat.
Nowa linia kolei dużych prędkości powstała, by połączyć dwa miasta portowe. Całkowity dystans pomiędzy miejscowościami, które nowe tory połączyły, to 287 km. Trasa została przystosowana do kursów pociągów z prędkością do 350 km/h. Jednak maksymalna prędkość, z jaką składy mają się po niej poruszać, nie będzie przekraczać 300 km/h.
Całkowity czas podróży składu, który po drodze zatrzymuje się na dziewięciu stacjach, wynosi godzinę i 35 minut. Najkrótszy czas podróży, który będą pokonywały składy jadące bezpośrednio, będzie utrzymywał się na poziomie godziny i 11 minut. Przed budową linii KDP czas przejazdu był prawie dwukrotnie dłuższy.
Prace przy budowie kolejnej nitki na mapie sieci chińskich kolei dużych prędkości ruszyły w listopadzie 2008 roku, natomiast testy rozpoczęły się miesiąc temu. Dzięki nowej linii północno-wschodnie rejony kraju z pozostałą częścią potężnej sieci KDP, która wciąż powstaje w Chinach.
W tej chwili Chińczycy mają na terenie swojego kraju 34 linie kolei dużych prędkości. Ich długość równa się już jednej dziesiątej całkowitej długości chińskiej konwencjonalnej sieci kolejowej.