NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Chiny: Bombardier dostarczy kolejne składy KDP

| Roman Czubiński 26.12.2018 2k

Chiny: Bombardier dostarczy kolejne składy KDP
fot. Bombardier
Chiny: Bombardier dostarczy kolejne składy KDP
Chiny: Bombardier dostarczy kolejne składy KDP
Chińska spółka joint venture Bombardiera pozyskała swój drugi w tym roku kontrakt na budowę pociągów dużej prędkości. Państwowy przewoźnik kolejowy zamówił 18 elektrycznych zespołów trakcyjnych składających się łącznie z 168 członów. Koncern chwali się rosnącą aktywnością na rynku chińskim.
Zawarty przez Bombardier Sifang (Qingdao) Transportation ontrakt z China Railway Corporation (CRC) przewiduje dostawę łącznie 18 jednostek CR400AF – 15 w wersji ośmioczłonowej i 3 w szesnastoczłonowej. Jego wartość to ok. 3,1 miliarda juanów (w przeliczeniu – 453 milionów dolarów lub 399 mln euro). Maksymalna prędkość obu wariantów będzie wynosiła 350 km/h. Poprzednie zamówienie obejmowało po 5 zespołów w wersji krótszej i dłuższej. Producent otrzymał je we wrześniu bieżącego roku.

– Otrzymaliśmy drugie zamówienie w zaledwie trzy miesiące po pierwszym. Pokazuje to, jak szybko rozwija się chiński rynek kolei dużych prędkości. Świadczy to także o zaufaniu, jakie CRC pokłada w naszych pojazdach. Jesteśmy przekonani, że nasza zdolność do spełniania wymagań odbiorców pod względem jakości, terminowości i kosztów w połączeniu z naszą koncentracją na utrzymanie pozycji na konkurencyjnym rynku chińskim okazała się kluczem do sukcesu – komentuje prezes Bombardier Transportation China Jianwei Zhang.

Bombardier Sifang Transportation to założona w 1998 r. spółka joint venture z 50-procentowym udziałem Bombardiera. Partnerem kanadyjskiego koncernu jest CRRC Sifang Locomotive&Rolling Stock. Dziś jest jedną z sześciu spółek Bombardiera w takiej formule na rynku chińskim. Przedsiębiorstwo zatrudnia 3800 pracowników, a jego obiekty zajmują ponad 70 hektarów powierzchni. Działalność BST obejmuje pełen łańcuch wartości, od projektowania pojazdów szynowych poprzez ich produkcję do utrzymania i serwisu posprzedażowego. W ofercie firmy znajdują się jednopoziomowe i piętrowe wagony pasażerskie oraz ezt, zarówno dużych prędkości, jak i przeznaczone do ruchu podmiejskiego. BST dostarczyło jak dotąd ponad 4 tysiące jednostek taborowych, kupowanych przez przewoźników również poza granicami Chin.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (488)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (488)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5