NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Cegielski zaprezentuje w Berlinie zmodernizowany wagon dla IC z nowymi wózkami

| inf. prasowa FPS Cegielski 07.09.2018 8,1k

Cegielski zaprezentuje w Berlinie zmodernizowany wagon dla IC z nowymi wózkami
fot. FPS
FPS Cegielski jest w trakcie realizacji kontraktu na modernizację 60 wagonów dla PKP Intercity. Pierwsze wagony zaczną wozić pasażerów jeszcze w tym roku. Jeden z takich wagonów będzie można zobaczyć już niebawem w Berlinie podczas targów InnoTrans.
W listopadzie 2017 r. spółka zawarła z PKP Intercity umowę na wykonanie modernizacji 60 pasażerskich wagonów kolejowych. Podstawą do modernizacji stanowi dobrze znany podróżnym wagon 111A, z którego wykorzystano jedynie pudło. Zmiany w pojeździe widać gołym okiem zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz.

Jedną z najważniejszych cech zmodernizowanego wagonu jest wyposażenie go w zupełnie nowe wózki typu 25AN4 produkcji FPS zapewniające właściwą spokojność biegu, co przekłada się na lepszy komfort pasażerów. Inne realizowane przez PKP Intercity projekty zasadniczo opierały się na modernizacji starych wózków zabudowanych pod wagonami.

Nowa malatura jest zgodna z aktualnymi barwami przewoźnika, nowością jest wprowadzenie czarnego pasa w linii okien znanego dotychczas jedynie z nowych wagonów. Wnętrze pojazdu zyskało nowoczesny wygląd, przedziały wyposażono w wygodne i ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne oraz panele pozwalające sterować temperaturą oraz oświetleniem. Przedziały WC zostały przebudowane z wykorzystaniem zamkniętego układu toalet. W całej przestrzeni pojazdu mamy możliwość podłączenia się do sieci Wi-Fi, stabilny sygnał sieci komórkowych zapewniają wzmacniacze GSM. Informacje istotne dla pasażerów podawane są za pomocą systemu informacji pasażerskiej.

O odpowiednią temperaturę wewnątrz wagonu dba nowy układ klimatyzacji. Wszelkie parametry pojazdu możemy pozyskać z nowoczesnego systemu diagnostyki pokładowej zarówno w pojeździe jak również zdalnie. Zasilanie wagonu odbywa się poprzez nową przetwornicę statyczną. Materiały oraz urządzenia zastosowane w pojeździe spełniają najwyższe standardy jakościowe.

Zmodernizowany wagon będzie prezentowany w Berlinie podczas targów Innotrans. Obecnie trwają badania i testy zmierzające do uzyskania homologacji pojazdów w krajowym ruchu pasażerskim. Pierwsze wagony modernizowane w poznańskiej fabryce wyjadą na tory jeszcze w tym roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (323)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Berlin (323)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5