Partnerzy serwisu:
Biznes

Cargosped uruchomił projekt „Kopernikus”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
02-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ez, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Cargosped uruchomił projekt „Kopernikus”
Z warszawskiego terminalu Cargospedu w kierunku Krefeld wyjechał dziś pierwszy pociąg kontenerowy w ramach projektu „Kopernikus”, realizowanego przy współpracy z niemiecką firmą DLS i przewoźnikiem ERS Railways. – Uruchomienie regularnych połączeń z Niemcami nie będzie pierwszy między Polską a Niemcami jest naszym pierwszym, ale nie ostatnim tego typu projektem – zapewnił „Rynek Kolejowy” podczas dzisiejszej inauguracji projektu Daniel Ryczek, prezes Cargospedu.

Pociąg Kopernikus 1 i Kopernikus 2 będą dwa razy w tygodniu kursować między Warszawą a Krefeld (koło Duisburga) łącząc dwie ważne strefy przemysłowe – Zagłębie Ruhry i Warszawę. W ramach współpracy trzech firm realizujących projekt spółka Cargosped będzie świadczyła usługi  w zakresie przeładunku, kontroli technicznej, składowania, spedycji, a także organizacji transportu samochodowego z terminala do klientów zlokalizowanych w centralnej Polsce, natomiast ERS Railways będzie przewoźnikiem kolejowym na terenie Polski i Niemiec, który udostępnia własne platformy kontenerowe. Za całym projektem stoi jednak niemiecka firma DLS, do której należą naczepy oraz organizacja transportu na terenie Niemiec.

– Naszym celem było i jest terminowe dostarczenie towarów z Europy Wschodniej do Niemiec. Zajmujemy się także obsługą portów na morzu Bałtyckim. Od pierwszego dnia działalności koncentrujemy się głównie na transportach do i z Polski. DLS był pierwszym przedsiębiorstwem spedycyjnym na ternie Polski, które realizowało z powodzeniem transporty „just in time”. W pierwszych latach były to transporty w jedną stroną, ale z czasem wyspecjalizowaliśmy w przewozach w obu kierunkach – powiedział podczas dzisiejszej uroczystości Bodo Engler, prezes i właściciel firmy DLS.

– Ponad dwa lata temu rozpoczęliśmy pracę nad projektem o nazwie „29 ton”, który miał rozwijać ideę przeniesienia części ładunków z dróg na tory. Projekt ten miał na celu zoptymalizowanie kosztów i procesów logistycznych, zredukowanie liczby przejechanych kilometrów, zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery oraz zredukowanie problemów socjalnych kierowców.  Wprowadzenie takiego projektu w życie nie byłoby możliwe bez godnych zaufania partnerów: warszawskiej firmy Cargosped oraz przewoźnika kolejowego ERS Railways. Z projektu „29 ton” rozwinął się produkt, a nawet marka – DLS intermodalne projekty Kopernikus – wyjaśnił szef DLS.

Dodał, że określenie Kopernikus zostało wybrane nieprzypadkowo. – Był on nie tylko dobrym astronomem, matematykiem, lekarzem, ale również dobrym mediatorem. Dzisiaj powiedzielibyśmy, że był dobrym politykiem łączącym Polskę z Niemcami. My, na miarę naszych możliwości, chcielibyśmy uczcić wielkiego astronoma nie tylko nazywając pociąg „Kopernikus”, ale także umieszczając rok jego urodzenia na tablicy pierwszej naczepy naszego projektu. Dziś po ponad dwóch latach intensywnych przygotowań z dumą prezentujemy owoc naszej pracy – stwierdził Bodo Engler.

– Dzisiaj otwieramy kolejny etap urzeczywistnienia idei „tiry na tory”. Cieszę się, że firma DLS wybrała ERS Railways jako swojego partnera w tym projekcie. Cieszę się również, że w Warszawie wybraliśmy terminal firmy Cargosped, dlatego że – moim zdaniem – jest to jedno z najlepszych miejsc w Polsce, w którym możemy rozwijać ten projekt. Na razie będą to dwa pociągi w tygodniu między Krefeld a Warszawą, ale myślę, że będzie ich więcej. Zainteresowanie klientów jest ogromne – zapewnił Frank Schuhholz, szef ERS Railways w Polsce.

– W spotkaniu uczestniczył także prezes spółki PKP Cargo, do której należy Cargosped. – Chciałem wyrazić wielkie zadowolenie, że uruchamiamy taki projekt. Dzięki niemu idea „tiry na tory” wreszcie jest realizowana. Gratuluję pomysłu i współpracy. Liczę, że będziemy ją rozwijać – powiedział Łukasz Boroń, prezes PKP Cargo.

Według Daniela Ryczka, prezesa Cargospedu, zainagurowane dzisiaj przedsięwzięcie ma duże szanse na sukces. – Dwa pociągi w tygodniu, od których zaczynamy to jest zaldwie początek. Opieram to przekonanie nie tylko na wierze, ale również doświadczeniu – stwierdził i przypomniał, że regularne połączenie Rotterdam – Swarzędz realizowane również we współpracy z ERS Railways również na początku zakładało dwa kursy w tygodniu, a obecnie jest ich sześć tygodniowo.

W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” szef Cargospedu dodał, że w ciągu najbliższych kilku tygodni mogą zostać uruchomione kolejne regularne połączenia międzynarodowe z terminalami Cargospedu. Spółce zależy głównie o połączenia z holenderskimi portami. Ponadto, za kilkanaście dni do warszawskiego terminalu spedytora należącego do PKP Cargo zawita pociąg kontenerowy z Chin.  To przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie z firmą Far East Land Bridge (FELB).

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawski terminal kontenerowy na Żeraniu (zdjęcia)

Fotorelacje

Warszawski terminal kontenerowy na Żeraniu (zdjęcia)

ms, Rynek-Kolejowy.pl 13 września 2015

Nowy członek zarządu Cargospedu

Kadry

Nowy członek zarządu Cargospedu

Cargosped 07 sierpnia 2012

Ryczek: Intermodal to delikatny rynek

Biznes

Ryczek: Intermodal to delikatny rynek

Rynek Kolejowy 27 czerwca 2013

Nowe połączenie Cargosped do Niemiec

Biznes

Nowe połączenie Cargosped do Niemiec

Cargosped/RK 30 września 2013

Prezes Cargospedu odwołany

Kadry

Prezes Cargospedu odwołany

jm, Rynek Kolejowy 20 listopada 2013

Zobacz również:

Warszawski terminal kontenerowy na Żeraniu (zdjęcia)

Fotorelacje

Warszawski terminal kontenerowy na Żeraniu (zdjęcia)

ms, Rynek-Kolejowy.pl 13 września 2015

Nowy członek zarządu Cargospedu

Kadry

Nowy członek zarządu Cargospedu

Cargosped 07 sierpnia 2012

Ryczek: Intermodal to delikatny rynek

Biznes

Ryczek: Intermodal to delikatny rynek

Rynek Kolejowy 27 czerwca 2013

Nowe połączenie Cargosped do Niemiec

Biznes

Nowe połączenie Cargosped do Niemiec

Cargosped/RK 30 września 2013

Prezes Cargospedu odwołany

Kadry

Prezes Cargospedu odwołany

jm, Rynek Kolejowy 20 listopada 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5