Zakończyły się prace nad nową wizualizacją Cargosped Sp. z o.o. Przyjęta Księga Identyfikacji Wizualnej Spółki to nie tylko nowe logo i barwy firmowe, to także nowa strona internetowa (www.cargosped.pl) i inne elementy identyfikacji firmy. To także nowa strategia spółki.
Nowa wizualizacja podkreśla przynależność Cargospedu do Grupy PKP Cargo, co znajduje odbicie nie tylko w spójności wizualnej Firm, ale ma przełożenie m.in. na wykorzystanie w nowej ofercie potencjału PKP Cargo SA, w szczególności w obszarze przewozów masowych oraz intermodalnych.
W ramach nowej strategii Cargosped Sp. z o.o. poza świadczeniem usług konwencjonalnej spedycji kolejowej, zwiększa zakres świadczenia usług logistycznych oraz transportu intermodalnego. Temu ma służyć m.in. modernizacja i rozbudowa największego terminala kontenerowego Warszawa-Praga, który realizuje połączenia kolejowe z największymi portami europejskimi. Cargosped specjalizuje się przede wszystkim w kompleksowej obsłudze terminalowej: naczepy, nadwozia, kontenery wszystkich typów, przeładunki, rozładunki i załadunki towarów, składowanie jednostek intermodalnych. Aktualnie jest operatorem na dwóch terminalach kontenerowych: Warszawa-Praga oraz w Kobylnicy k. Poznania. Firma zapewnia obsługę połączeń kolejowych i intermodalnych do krajów Europy Wschodniej i Azji, posiada stałe kolejowe połączenia intermodalne z portami w Rotterdamie, Antwerpii i Hamburgu.
Wszystkie świadczone dotychczas usługi, w tym obsługa celna (sieć agencji celnych, własne miejsca uznane Urzędu Celnego i miejsca czasowego składowania, obsługa finansowa zabezpieczeń celnych, akcyzowych i podatkowych), doradztwo spedycyjne, przeładunki, przewozy materiałów ponadgabarytowych i niebezpiecznych pozostają nadal w ofercie handlowej Cargosped Sp. z o.o.