Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

CAF zgarnia zamówienie od francuskiego SNCF [wizualizacje]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

SNCF Mobilités potwierdził wybór oferty w przetargu na zakup co najmniej 28 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Francji. Dostawcą będzie hiszpański CAF. Nowe pociągi będą obsługiwać połączenia dalekobieżne na średnich i długich dystansach Paryż – Clermont-Ferrand i Paryż – Limoges – Tuluza. Wartość zakupu to ponad 3 mld zł (700 mln euro). Zamawiający nie wyklucza rozszerzenia zakupów do łącznie 75 pojazdów.

Pod koniec 2016 roku zaproszono producentów taboru do składania ofert w przetargu na dostawę 28 pociągów do obsługi pasażerskiej na liniach Paryż – Clermont-Ferrand i Paryż ­– Limoges – Tuluza, wraz z opcją zwiększenia zamówienia do maksymalnie 75 pociągów, w tym 15 dla obsługi trasy Bordeaux – Marsylia. Już 17 września komitet sterujący złożony z SNCF i dyrektora generalnego ds. infrastruktury, transportu i żeglugi morskiej (DGITM) wskazał najkorzystniejszą ofertę, ale dopiero 24 października zespół ten ostatecznie potwierdził wybór. – Oferta CAF okazała się najlepsza pod względem parametrów technicznych, komfortu, innowacji i ceny – wydała w oświadczeniu spółka.

Kontrakt dla hiszpańskiego CAF-u to 700 mln euro, czyli ponad 3 mld zł. Ofertę badano pod kątem parametrów technicznych pojazdów, innowacji, ale także kosztów utrzymania – co w tym przypadku określono na kolejne 100 mln euro, czyli prawie pół miliarda złotych. Składy zostaną wyprodukowane w fabryce Bagnères-de-Bigorre, w południowo-zachodniej Francji oraz w Beasain w północnej Hiszpanii. Francuski obiekt działa od 1862 r. i został przejęty przez CAF w 2008 r. Producent zapowiedział, że po otrzymaniu zamówienia, planuje wydać około 30 mln euro na rozbudowę fabryki, zwiększenie ze 100 do 350 liczby pracowników, remont obecnych 20 000 m kw. powierzchni produkcyjnej oraz budowę kolejnych 11 000 m kw.

Francuski rząd program wymiany taboru na trasach dalekobieżnych (Intercity) i plany zakupu pociągów „wysokiej klasy” zapowiadał w lutym 2016 roku. Producent podkreśla, że zaproponowane przez niego pociągi „zdecydowanie podniosą jakość podróżowania” na trasach średniego i dalekiego zasięgu. Elektryczne zespoły trakcyjne będą mogły osiągać maksymalną prędkość 200 km/h na sieci konwencjonalnej. Pociągi będą dostosowane do obsługi pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej i będą wyposażone w Wi-Fi, ergonomiczne siedzenia, gniazdka elektryczne, porty USB i miejsca na 10 rowerów wraz oraz przedział gastronomiczny. Flota wejdzie do służby od 2023 r., zastępując wysłużone wagony Corail (ciągnięte przez lokomotywy), z których niektóre mają 40 lat.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Przemysław Farsewicz 17 kwietnia 2022

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Pasażer

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Michał Szymajda 21 lutego 2021

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Świat

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Magdalena Romanowska 09 listopada 2020

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Pasażer

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Magdalena Romanowska 24 lipca 2020

Zobacz również:

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Przemysław Farsewicz 17 kwietnia 2022

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Pasażer

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Michał Szymajda 21 lutego 2021

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Świat

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Magdalena Romanowska 09 listopada 2020

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Pasażer

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Magdalena Romanowska 24 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5