NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

CAF dostarczył pierwsze ezt dla Kolei Holenderskich [wideo]

| Michał Szymajda 07.11.2017 28

Zaledwie miesiąc po tym, jak Koleje Holenderskie (Nederlands Spoorwegen – NS) odebrały ostatniego z 58 Flirtów trzeciej generacji zbudowanych przez siedleckiego Stadlera, NS pokazały już kolejne elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone dla ruchu regionalnego, zbudowane przez hiszpański koncern CAF.
Po zakończonym niepowodzeniem zamówieniu pociągów dużych prędkości V250 Albatros (ostatecznie pojadą one we Włoszech), Koleje Holenderskie bardzo starannie przygotowały zamówienie na nowe ezt, chcąc uniknąć krytyki opinii publicznej. M.in. dlatego delegowani pracownicy NS byli stale obecni przy produkcji pociągów w Beasain, w Hiszpanii, gdzie mieli nieograniczony dostęp do hal produkcyjnych i na bieżąco mogli reagować na wszelkie niepokojące ich zdarzenia.

118 pociągów regionalnych

Ponadto gotowy ezt był testowany na torze doświadczalnym w czeskim Velimiu, był poddawany testom klimatycznym w komorze w Wiedniu. Obecnie pojazdy są testowane już na holenderskiej sieci kolejowej, na razie bez pasażerów, w celu uzyskania certyfikatów dopuszczeniowych. Oczywiście, zbudowano je uwzględniając wszelkie normy TSI aktualnie obowiązujące.

Cały kontrakt wart jest 510 milionów euro. Podpisano go w grudniu 2015, a opiewa na dostawę aż 118 elektrycznych zespołów trakcyjnych, opartych na platformie pojazdu Civity, opracowanej przez CAF. Z nich 68 posiada trzy człony, natomiast 50 jest dłuższa – czteroczłonowa. Pociągi mają na pokładzie Wi-Fi, porty usb i gniazdka elektryczne, wydzielono miejsce na rowery oraz wózki inwalidzkie, są wyposażone w toaletę dostępną dla osób niepełnosprawnych. W każdym z nich jest też przedział pierwszej klasy, wydzielony specjalną szybą i z niewielkimi tylko udogodnieniami względem klasy 2. Wnętrze, podobnie jak Flirtów, zaprojektowano biorąc pod uwagę opinię różnych grup pasażerów.

W rozkładzie jazdy od grudnia 2018

Pierwsze z pociągów rozpoczną służbę w grudniu 2018 roku. Na początku obsłużą trasy w rejonie Amsterdamu, Den Hoorn i Hagi. Później jeździć będą we Fryzji i w okolicach Groningen. Dostawy mają zakończyć się w 2019 roku. Pociągi zastąpią elektryczne zespoły trakcyjne serii 2100 i 2900, które budowane były w latach 1975 i 1983.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Holandia (71)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Holandia (71)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5