Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

CAF dostarczył pierwsze ezt dla Kolei Holenderskich [wideo]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Zaledwie miesiąc po tym, jak Koleje Holenderskie (Nederlands Spoorwegen – NS) odebrały ostatniego z 58 Flirtów trzeciej generacji zbudowanych przez siedleckiego Stadlera, NS pokazały już kolejne elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone dla ruchu regionalnego, zbudowane przez hiszpański koncern CAF.

Po zakończonym niepowodzeniem zamówieniu pociągów dużych prędkości V250 Albatros (ostatecznie pojadą one we Włoszech), Koleje Holenderskie bardzo starannie przygotowały zamówienie na nowe ezt, chcąc uniknąć krytyki opinii publicznej. M.in. dlatego delegowani pracownicy NS byli stale obecni przy produkcji pociągów w Beasain, w Hiszpanii, gdzie mieli nieograniczony dostęp do hal produkcyjnych i na bieżąco mogli reagować na wszelkie niepokojące ich zdarzenia.

118 pociągów regionalnych

Ponadto gotowy ezt był testowany na torze doświadczalnym w czeskim Velimiu, był poddawany testom klimatycznym w komorze w Wiedniu. Obecnie pojazdy są testowane już na holenderskiej sieci kolejowej, na razie bez pasażerów, w celu uzyskania certyfikatów dopuszczeniowych. Oczywiście, zbudowano je uwzględniając wszelkie normy TSI aktualnie obowiązujące.

Cały kontrakt wart jest 510 milionów euro. Podpisano go w grudniu 2015, a opiewa na dostawę aż 118 elektrycznych zespołów trakcyjnych, opartych na platformie pojazdu Civity, opracowanej przez CAF. Z nich 68 posiada trzy człony, natomiast 50 jest dłuższa – czteroczłonowa. Pociągi mają na pokładzie Wi-Fi, porty usb i gniazdka elektryczne, wydzielono miejsce na rowery oraz wózki inwalidzkie, są wyposażone w toaletę dostępną dla osób niepełnosprawnych. W każdym z nich jest też przedział pierwszej klasy, wydzielony specjalną szybą i z niewielkimi tylko udogodnieniami względem klasy 2. Wnętrze, podobnie jak Flirtów, zaprojektowano biorąc pod uwagę opinię różnych grup pasażerów.

W rozkładzie jazdy od grudnia 2018

Pierwsze z pociągów rozpoczną służbę w grudniu 2018 roku. Na początku obsłużą trasy w rejonie Amsterdamu, Den Hoorn i Hagi. Później jeździć będą we Fryzji i w okolicach Groningen. Dostawy mają zakończyć się w 2019 roku. Pociągi zastąpią elektryczne zespoły trakcyjne serii 2100 i 2900, które budowane były w latach 1975 i 1983.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Infrastruktura

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Michał Szymajda 01 września 2022

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Infrastruktura

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Przemysław Farsewicz 17 lipca 2022

Zobacz również:

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Infrastruktura

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Michał Szymajda 01 września 2022

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Infrastruktura

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Przemysław Farsewicz 17 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5