Do czterech największych producentów taboru pasażerskiego mających swoje zakłady w USA, francuskiego Alstoma, kanadyjskiego Bombardiera, japońskiego Kawasaki oraz niemieckiego Siemensa dołączył hiszpański CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocariles).
Wobec przesadzonego już zimą 2009/10 finansowania nowego taboru dla dalekobieżnego Amtraka, przetarg na dostawę nowych 130 wagonów wygrał 24 lipca br. właśnie CAF. Produkcja ruszy w podnowojorskich zakładach w Elmirze, a pierwszy wagon ma być dostarczony zamawiającemu w październiku 2012 roku.
Zamówienie składa się z 25 wagonów sypialnych, 25 restauracyjnych, 55 pasażersko-bagażowych i 25 bagażowo-służbowych dla drużyn konduktorskich pracujących na najdłuższych trasach. Tabor zwany "Viewliner 2" zastąpi niektóre wagony Amtraka jeszcze z lat 40. XX wieku, a także wzmocni ofertę przewoźnika na najbardziej popularnych kierunkach. Kontrakt przewiduje możliwość dalszej dostawy przez CAF 70 kolejnych wagonów.