Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Bytom: Plany miasta na nowy budżet UE – tramwaje do Miechowic?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
01-07-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Bytom: Plany miasta na nowy budżet UE – tramwaje do Miechowic?
Znaczenie transportu szynowego w konurbacji górnośląskiej w perspektywie lat 2014-20 nie będzie tak znaczące, jak by się tego można było spodziewać – przewidują władze Bytomia kierunek rozwoju transportu zbiorowego w najbliższych latach.

Nie zmienia to jednak faktu, że bytomscy samorządowcy planują one znaczący rozwój w najbliższych latach poszczególnych segmentów publicznego transportu zbiorowego, także szynowego. Wśród planów jest m.in. budowa nowej, 9-kilometrowej linii tramwajowej.

Drogi, węzeł przesiadkowy, remonty chodników…

Adam Grzesik z UM w Bytomiu przedstawił na naszą prośbę wykaz głównych inwestycji transportowych, jakie planowane są, w obrębie unijnej perspektywy finansowej 2014-20, w tym mieście. Grzesik wskazał cztery inwestycje, które określił mianem „najważniejszych”, a także dwie inwestycje komplementarne – obie związane przede wszystkim z modernizacją istniejącej sieci tramwajowej oraz budową jednej nowej linii.

Do najważniejszych inwestycji, władze Bytomia zaliczają:

  • Budowę Bytomskiej Centralnej Trasy Północ-Południe. Projekt polega na budowie drogi, która stanowić będzie połączenie istniejących dróg krajowych przebiegających przez Bytom: od strony północnej DK 11, a od strony południowej DK 79 (Drogowej Trasy Średnicowej) w kierunku Chorzowa i Katowic oraz Świętochłowic. Realizacja BCT pozwoli na odciążenie natężenia ruchu w kierunku południowych dzielnic i sąsiednich miast. Po wybudowaniu BCT i zmianie przebiegu DK 94 na obwodnicę Bytomia możliwa będzie zmiana przebiegu drogi wojewódzkiej nr 925 na odcinku od ul. Zabrzańskiej do ul. Strzelców Bytomskich jako kontynuację obecnego ciągu komunikacyjnego i wytworzenie dogodnego dojazdu do węzła „Bytom” autostrady A1 dla ruchu nie tylko regionalnego, ale również subregionalnego;  
  • Budowa połączenia autostrady A1 i A4, etap I. Założeniem inwestycji jest zmiana przebiegu DK nr 79 na terenie miast Katowice, Chorzów, Bytom od węzła z ul. Katowicką do Al. Jana Pawła II;
  • Budowa węzła przesiadkowego przy placu Wolskiego (w rejonie dworca kolejowego) wraz z przystosowaniem układu komunikacyjnego (projekt planowany do realizacji w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych).
  • Rewitalizacja ciągów pieszych, drogowych w śródmieściu oraz płyty Rynku. Inwestycja jest ściśle powiązana z planem budowy węzła przesiadkowego przy dworcu.

Nowa linia tramwajowa i modernizacja istniejących torowisk

Do miana projektów komplementarnych, władze Bytomia zaliczają natomiast inwestycje, których beneficjentem są Tramwaje Śląskie. Pierwszym z nich jest II etap modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Śląskiej, a drugim – zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego.

W ramach pierwszego zadania, na terenie Bytomia ma być przebudowane torowisko o długości 1,27 km. Będą to ciągi od Pl. Sikorskiego do skrzyżowania z ul. Moniuszki (ul. Katowicka, ul. Jagiellońska) oraz od Pl. Sikorskiego do ul. Siemianowickiej (ul. Katowicka). Plac Sikorskiego jest główną pętlą tramwajową na terenie Bytomia.

Znacznie bardziej rozbudowany jest drugi z projektów „komplementarnych”. Główną inwestycją w ramach tego projektu będzie budowa nowej linii tramwajowej do osiedla Miechowice (9,3 km).

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5