PKP Polskie Linie Kolejowe informują o postępach prac infrastrukturalnych w Lublinie.
Jak podaje inwestor, na stacji Lublin Główny pasażerowie korzystają z dwóch nowoczesnych peronów. Są wiaty, ławki, tablice informacyjne. Windy ułatwiają dostęp osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Z nowych, wyższych peronów łatwiej można wsiadać do pociągów. Niebawem czynny będzie trzeci peron z nową wiatą.
Nowy przystanek Lublin Zachodni zwiększył dostęp do kolei i zapewnił szybsze podróże w mieście. Dla podróżnych jest wiata i winda, a dojście na peron ułatwia podziemne przejście – dodaje PLK.
Modernizowane mosty i wiadukty kolejowe na linii w kierunku Warszawy, zapewnią na lata większe bezpieczeństwo i sprawność w ruchu kolejowym Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane w 2022 roku – podaje PLK. Pierwotny termin
upływał w lipcu 2019 roku.