Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Konsorcjum Budimeksu ze Strabagiem i ZUE zakończyło dla PKP PLK modernizację linii kolejowej nr 20 w Warszawie. Realizacja kontraktu przez konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE rozpoczęła się w lutym 2017 roku. Linia została otwarta w nocy z soboty na niedzielę, 20–21 października.

Zmodernizowano i przebudowano 4 przystanki kolejowe z wiatami, tzn. przystanki Koło, Warszawa Zachodnia, Wola i Młynów. Ten ostatni jest szczególnie ważny, gdyż w przyszłości będzie stanowił ważny węzeł przesiadkowy łączący kolej, tramwaje oraz stacje drugiej linii metra. Przebudowano 3 wiadukty kolejowe – nad ul. Obozową, nad ul. Kasprzaka i nad ul. Wolską oraz kładki nad ul. Górczewską.

Docelowo pociągi pojadą z prędkością 80 km/h

– Przebudowa dotyczyła układów torowych na szlakach i posterunkach ruchu i obejmowała m.in. przebudowę głowic rozjazdowych, ukierunkowaną na wzrost prędkości wjazdów i wyjazdów. Dzięki tym zmianom pociągi będą mogły zwiększyć swoją prędkość na tym odcinku z 40 do 60 km/h, ale ostatecznie, po zakończeniu całego kontraktu, będą jechać z prędkością 80 km/h – mówi Tomasz Kaliszyk, kierownik kontraktu w Budimeksie.
Warto wspomnieć także o wyposażeniu przebudowanych stacji, do którego należy np. innowacyjne oświetlenie, liczne udogodnienia dla niepełnosprawnych (windy, ruchome schody) czy zainstalowanie systemu monitoringu CCTV oraz urządzeń łączności technologicznej (przewodowej i radiowej).

Nieoczekiwane znalezisko


Czas działań przy modernizacji został wydłużony o 6 miesięcy z powodu odkrycia podczas prac budowlanych kilkunastu bunkrów poniemieckich, zlokalizowanych wzdłuż remontowanej trasy. Obiekty z czasów II Wojny Światowej, które początkowo miały zostać zburzone, ostatecznie zostały wciągnięte do rejestru zabytków przez wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Innym czynnikiem wpływającym na termin oddana inwestycji była konieczność uzyskania dodatkowej zgody po stronie Urzędu Miasta, dotyczącej zmian organizacji ruchu samochodów pod nowymi wiaduktami.

Budimex realizuje również inne kontrakty kolejowe, np. modernizację linii Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin czy modernizację trasy Katowice – Kraków, która leży na międzynarodowym korytarzu biegnącym od Niemiec, przez Polskę, po Ukrainę. Niedawno firma zakończyła także przebudowę stacji Olszamowice, w ramach której zmodernizowana została infrastruktura techniczna stacji, m.in. rozjazdy i sieć trakcyjna. Dzięki zmianom stacja została całkowicie przystosowana pod sterowanie automatyczne.

O planowanym otwarciu linii obwodowej i okolicznościach jej oficjalnego otwarcia pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK: Modernizacja stacji Bełchów przekroczyła półmetek

Infrastruktura

PLK: Modernizacja stacji Bełchów przekroczyła półmetek

inf. pras 29 czerwca 2023

Czy coś się poprawiło na Warszawie Gdańskiej?

Infrastruktura

Czy coś się poprawiło na Warszawie Gdańskiej?

Michał Szymajda 16 czerwca 2023

Łódzkie: Rusza przebudowa stacji Bełchów

Infrastruktura

Łódzkie: Rusza przebudowa stacji Bełchów

Kasper Fiszer 10 marca 2023

Zobacz również:

PLK: Modernizacja stacji Bełchów przekroczyła półmetek

Infrastruktura

PLK: Modernizacja stacji Bełchów przekroczyła półmetek

inf. pras 29 czerwca 2023

Czy coś się poprawiło na Warszawie Gdańskiej?

Infrastruktura

Czy coś się poprawiło na Warszawie Gdańskiej?

Michał Szymajda 16 czerwca 2023

Łódzkie: Rusza przebudowa stacji Bełchów

Infrastruktura

Łódzkie: Rusza przebudowa stacji Bełchów

Kasper Fiszer 10 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5