szukaj
Śledź nas:

Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]

| inf. prasowa budimex 22.10.2018 143

Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Warszawa mała linia obwodowa jest już gotowa Fot. Budimex
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Budimex pokazuje jak wygląda warszawska linia obwodowa po modernizacji [zdjęcia]
Konsorcjum Budimeksu ze Strabagiem i ZUE zakończyło dla PKP PLK modernizację linii kolejowej nr 20 w Warszawie. Realizacja kontraktu przez konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE rozpoczęła się w lutym 2017 roku. Linia została otwarta w nocy z soboty na niedzielę, 20–21 października.
Zmodernizowano i przebudowano 4 przystanki kolejowe z wiatami, tzn. przystanki Koło, Warszawa Zachodnia, Wola i Młynów. Ten ostatni jest szczególnie ważny, gdyż w przyszłości będzie stanowił ważny węzeł przesiadkowy łączący kolej, tramwaje oraz stacje drugiej linii metra. Przebudowano 3 wiadukty kolejowe – nad ul. Obozową, nad ul. Kasprzaka i nad ul. Wolską oraz kładki nad ul. Górczewską.

Docelowo pociągi pojadą z prędkością 80 km/h

– Przebudowa dotyczyła układów torowych na szlakach i posterunkach ruchu i obejmowała m.in. przebudowę głowic rozjazdowych, ukierunkowaną na wzrost prędkości wjazdów i wyjazdów. Dzięki tym zmianom pociągi będą mogły zwiększyć swoją prędkość na tym odcinku z 40 do 60 km/h, ale ostatecznie, po zakończeniu całego kontraktu, będą jechać z prędkością 80 km/h – mówi Tomasz Kaliszyk, kierownik kontraktu w Budimeksie.
Warto wspomnieć także o wyposażeniu przebudowanych stacji, do którego należy np. innowacyjne oświetlenie, liczne udogodnienia dla niepełnosprawnych (windy, ruchome schody) czy zainstalowanie systemu monitoringu CCTV oraz urządzeń łączności technologicznej (przewodowej i radiowej).

Nieoczekiwane znalezisko


Czas działań przy modernizacji został wydłużony o 6 miesięcy z powodu odkrycia podczas prac budowlanych kilkunastu bunkrów poniemieckich, zlokalizowanych wzdłuż remontowanej trasy. Obiekty z czasów II Wojny Światowej, które początkowo miały zostać zburzone, ostatecznie zostały wciągnięte do rejestru zabytków przez wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Innym czynnikiem wpływającym na termin oddana inwestycji była konieczność uzyskania dodatkowej zgody po stronie Urzędu Miasta, dotyczącej zmian organizacji ruchu samochodów pod nowymi wiaduktami.

Budimex realizuje również inne kontrakty kolejowe, np. modernizację linii Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin czy modernizację trasy Katowice – Kraków, która leży na międzynarodowym korytarzu biegnącym od Niemiec, przez Polskę, po Ukrainę. Niedawno firma zakończyła także przebudowę stacji Olszamowice, w ramach której zmodernizowana została infrastruktura techniczna stacji, m.in. rozjazdy i sieć trakcyjna. Dzięki zmianom stacja została całkowicie przystosowana pod sterowanie automatyczne.

O planowanym otwarciu linii obwodowej i okolicznościach jej oficjalnego otwarcia pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS