Kanadyjski koncern Bombardier chce wprowadzić jeszcze w tym roku na giełdę we Frankfurcie mniejszościowe udziały mającej siedzibę w Berlinie i produkującej pociągi gałęzi firmy, informuje dziennik Frankfurter Allgemeine Zeitung, powołując się na wypowiedzi szefa Bombardier Transportation Lutza Bertlinga.
W planach jest pozostawienie większości udziałów w rękach spółki matki. Za zyski ze sprzedaży akcji koncern chce wesprzeć kulejącą obecnie gałąź samolotową oraz aktywnie wziąć udział w dokonującej się obecnie konsolidacji rynku kolejowego, donosi FAZ. W Chinach nastąpiła fuzja produkujących pociągi dużych prędkości firm China CNR Corporation i China South Locomotive & Rolling Stock Corporation, a Deutsche Bahn nie wyklucza zakupów pociągów właśnie tam.
Zdaniem komentatorów to prawdopodobnie tylko zagrywka taktyczna, obliczona na poprawienie pozycji wyjściowej w rozmowach handlowych z dotychczasowymi partnerami, czyli Siemensem, Alstomem i Bombardierem.
Bombardier Transportation uważa się za numer jeden na rynku światowym, z wyłączeniem Chin, gdzie zajmuje drugą pozycję. Ale i w Europie rośnie znaczenie ruchu kolejowego, zauważa dalej gazeta, wyższa jest tutaj kapitalizacja rynku, co z kolei jest korzystne w momencie wejścia na giełdę.
Kanadyjczycy wycofali się ostatnio z przetargu na pojazdy mające obsługiwać połączenia S-Bahn na berlińskim ringu (linie S41 i S42), ale w Wiedniu udało im się otrzymać zlecenie na dostarczenie 119 tramwajów dla stołecznych Wiener Linien, jak również na przeglądy techniczne i naprawy pojazdów. Wartość zlecenia to 431 mln euro. W drugim kwartale roku obrót koncernu Bombardier wyniósł 4,6 mld dolarów (0,3 mld dolarów mniej niż w analogicznym okresie 2014), z czego 2,1 mld dolarów to obrót Bombarier Transportation.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.