Bombardier Transportation dostarczy dla Narodowych Kolei Francuskich (SNCF) 36 zespołów trakcyjnych Francilien. Pociągi będą kursować po regionie Île-de-France.
Dostawa 36 ezt wiąże się z rozszerzeniem zamówienia ramowego na maksymalnie 372 pociągi, które zawarto w 2006 roku. Dodatkowe pociągi są warte 261 mln euro.
– Pociąg, zaprojektowany specjalnie dla sieci Transiliene, doskonale daje sobie radę z powierzoną mu pracą, jest bardzo niezawodny i oferują wyjątkowe rozwiązania gwarantujące wyjątkowo niską konsumpcję energii i niskie koszty utrzymania. Przy tym wszystkim pociągi są bardzo lubiane przez pasażerów – powiedział Laurent Bouyer, prezes Bombardier Transport France.
Nowe ezt zostaną dodatkowo wyposażone w porty usb do ładowania urządzeń mobilnych, nowy układ poręczy oraz nowe urządzenia informacji pasażerskiej pokazujące aktualną lokalizację pociągu. Pociągi dostaną także ulepszony system monitoringu. Tak jak poprzednie – pomieszczą 1000 osób, które będą wchodzić do pociągu przez szerokie drzwi, charakterystyczne dla ezt Francilien. Będą kursować na liniach L i K (18 krótszych 7-członowych) z dworca Saint-Lazare w Paryżu oraz na linii P (18 dłuższych 8-członowych) z dworca Paris Est.
Po zakończeniu dostawy tych pociągów SNCF będzie dysponował olbrzymią flotą 313 ezt Francilien. Do końca lipca 2018 dostarczono ich 230.
Ostatnio pisaliśmy o sporym programie odnowy składów kursujących w ramach siatki połączeń TGV. Wielkim wygranym w tym wypadku
jest Alstom.