Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Bombardier prezentuje superpociąg dla Italii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
06-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ez, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Bombardier prezentuje superpociąg dla Italii
Bombardier zaprezentował w tym tygodniu w swojej włoskiej fabryce w Vado Ligure najszybszy pociąg dużych prędkości w Europie. Prędkość maksymalna V300 Zefiro (Frecciarossa 1000) wynosi 400 km/godz., ale w codziennej eksploatacji nie będzie przekraczał on 360 km/godz.

Pociąg został zbudowany przez Bombardiera wspólnie z włoską AnsaldoBredą na zamówienie Kolei Włoskich. Kontrakt na dostawę 50 tego typu pojazdów o wartości 1,54 mld euro Włoskie Koleje Państwowe Ferrovie dello Stato (FS)  podpisały w sierpniu 2010 r. Oferta włosko-kanadyjskiego wyniosła 30,8 mln euro za pociąg, podczas gdy drugi oferent, francuski Alstom zaproponował 35 mln euro za jeden skład. Udział Bombardiera w ramach tego zamówienia ma wartość 654 mln euro.

Zaprezentowany w środę w Vado Ligure pociąg ma rozpocznie teraz jazdy próbne w ramach procesu homologacji na linii Genua – Savona. Do regularnej służby ma wejść w 2015 r. Trenitalia zamierza w pierwszej kolejności obsłużyć za pomocą tych pociągów linię Alta Velocità, skracając czas podróży między Rzymem a Mediolanem do 2 godzin i 20 minut.

W przyszłości pociągi Frecciarossa 1000 będą przeznaczone do obsługi połączeń transgranicznych między Włochami a Francją, Niemcami, Belgią, Holandią, Austrią oraz Szwajcarią. Dlatego mają być przystosowane do różnych systemów zasilania, zarówno do 25kV oraz 15kV prądu przemiennego, jak i 3kV oraz 1,5kV prądu stałego.

Konstrukcja pociągu, który otrzyma włoski przewoźnik bazuje na jednostce V300 Zefiro zaprojektowanej przez Bombardiera, która została uzupełniona o elementy pociągu dużych prędkości V250 produkowanego przez AnsladoBredę.

Długi na 202 metry ośmioczłonowy elektryczny zespół trakcyjny pomieści 485 foteli w czterech klasach oraz dwa miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jest on wyposażony w technologię aktywnego zawieszenia („wychylnego pudła”), bazującą na rozwiązaniu zaprojektowanym dla piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Twindexx, które Bombardier produkuje dla Szwajcarskich Kolei Federalnych (SBB).

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Tabor i technika

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Michał Szymajda 16 stycznia 2021

Bombardier dostarczy system ETCS Baseline 3 dla 73 lokomotyw Traxx z Railpool

Tabor i technika

Bombardier z kontraktem na 40 dodatkowych tramwajów dla Zurychu

Zintegrowany transport

Bombardier dostarcza CARGOUNIT pierwszą z trzech lokomotyw TRAXX

Tabor i technika

Bombardier dostarcza pojazdy dla kolei jednoszynowej w Bangkoku

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Tabor i technika

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Michał Szymajda 16 stycznia 2021

Bombardier dostarczy system ETCS Baseline 3 dla 73 lokomotyw Traxx z Railpool

Tabor i technika

Bombardier z kontraktem na 40 dodatkowych tramwajów dla Zurychu

Zintegrowany transport

Bombardier dostarcza CARGOUNIT pierwszą z trzech lokomotyw TRAXX

Tabor i technika

Bombardier dostarcza pojazdy dla kolei jednoszynowej w Bangkoku

Zintegrowany transport

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5