Partnerzy serwisu:
Biznes

Bocznice kolejowe 2014

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
28-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TOR Konferencje

Podziel się ze znajomymi:

Specjalistyczna tematyka zarządzania pracą bocznicy kolejowej, kwestie prawne i  dotyczące optymalizacji kosztów oraz nowoczesnych technologii – to wszystko zostało podjęte podczas seminarium „Bocznice Kolejowe 2014”, zorganizowanego przez TOR Audytor i TOR Konferencje.

Seminarium jest doskonałą okazją dla osób odpowiedzialnych za eksploatację bocznic kolejowych w rozmaitych spółkach produkcyjnych, przewoźników i producentów, do dyskusji i pozyskania praktycznych informacji od urzędników Urzędu Transportu Kolejowego oraz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju zajmujących się tą tematyką.

Jak wskazywał Ryszard Włoszczyna z Urzędu Transportu Kolejowego, UTK działa coraz sprawniej. Podkreślił on, że nie ma już zaległości w wydawaniu świadectw bezpieczeństwa. Tematem jego wystąpienia były nowe obowiązki użytkownika bocznicy i operatora. Podjął on kwestię zmian formalnych we wnioskach dotyczących świadectwa bezpieczeństwa użytkownika  bocznicy oraz omówił najczęściej występujące błędy we wnioskach o wydanie lub aktualizację świadectwa bezpieczeństwa użytkownika bocznicy. - Błędy formalne mogą niepotrzebnie wydłużyć czas procedowania wniosku, który jest kluczowy w postępowaniach o wydanie, przedłużenie lub zmianę świadectwa bezpieczeństwa – zaznaczył Włoszczyna.

Głos zabrał także Rafał Iwański, główny specjalista w Departamencie Transportu Kolejowego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Mówił on na temat systemu dopuszczeń technicznych po nowelizacji  przepisów prawa. - Chcemy, aby zmiany w systemie dopuszczania do eksploatacji wyrobów stosowanych w kolejnictwie, które obecnie wprowadzamy, okrzepły – podkreślił Iwański. - Nasze zmiany w ustawodawstwie są wymuszane prawem europejskim. Pragniemy, aby wpłynęło to na uproszczenie procedur i transparentność przepisów – zaznaczył.

Innym tematem były regulaminy pracy bocznicy. Jak zauważył ekspert TOR Audytor, Edward Piętka, są to dokumenty bardzo często uznawane przez właścicieli bocznic za niepotrzebne. W trakcie seminarium wyjaśniono, czemu one służą i jak powinno się je przygotowywać. Wymieniono także najczęściej występujące braki i nieprawidłowości w regulaminach (posługiwanie się dokumentem opracowanym przez innego, wcześniejszego użytkownika, nieaktualnym, sporządzonym niezgodnie z wymaganiami Prezesa UTK itd.).

Niezwykle ważne kwestie dotyczące uprawnień osób prowadzących pojazdy szynowe na bocznicach kolejowych mówił natomiast Piotr Skolasiński, ekspert TOR Audytor. Mówił on m.in. na temat wymogów oraz niezbędnych kompetencji maszynistów, dyżurnych ruchu i innych pracowników kolejowych oraz operatorów przeciągarek oraz kierowców pojazdów dwudrogowych.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Setny pociąg na bocznicy Egger Biskupiec

Infrastruktura

Setny pociąg na bocznicy Egger Biskupiec

inf. pra 05 września 2022

Za 45 mln zł powstanie bocznica do fabryki Mercedesa

Infrastruktura

Niemcy: Miliony euro na wsparcie bocznic towarowych

Infrastruktura

Niemcy: Miliony euro na wsparcie bocznic towarowych

Przemysław Farsewicz 07 stycznia 2021

Zmiany organizacyjne w grupie CTL

Biznes

Zmiany organizacyjne w grupie CTL

inf. prasowa 13 września 2016

Bocznice Kolejowe 2016 – już w lipcu

Nasze konferencje

Bocznice Kolejowe 2016 – już w lipcu

Michał Grobelny 23 maja 2016

Już 15 lipca - seminarium Bocznice Kolejowe 2015

Nasze konferencje

Już 15 lipca - seminarium Bocznice Kolejowe 2015

MG, TOR Konferencje 03 czerwca 2015

Zobacz również:

Setny pociąg na bocznicy Egger Biskupiec

Infrastruktura

Setny pociąg na bocznicy Egger Biskupiec

inf. pra 05 września 2022

Za 45 mln zł powstanie bocznica do fabryki Mercedesa

Infrastruktura

Niemcy: Miliony euro na wsparcie bocznic towarowych

Infrastruktura

Niemcy: Miliony euro na wsparcie bocznic towarowych

Przemysław Farsewicz 07 stycznia 2021

Zmiany organizacyjne w grupie CTL

Biznes

Zmiany organizacyjne w grupie CTL

inf. prasowa 13 września 2016

Bocznice Kolejowe 2016 – już w lipcu

Nasze konferencje

Bocznice Kolejowe 2016 – już w lipcu

Michał Grobelny 23 maja 2016

Już 15 lipca - seminarium Bocznice Kolejowe 2015

Nasze konferencje

Już 15 lipca - seminarium Bocznice Kolejowe 2015

MG, TOR Konferencje 03 czerwca 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij