Partnerzy serwisu:
Biznes

Blocher: Wydatki na PNI to stracone pieniądze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
24-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mj, Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Dziś Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury zależne od Budimeksu złożyło wniosek o upadłość układową. Budimex zadecydował o tym, że w sierpniu spółka postanowiła zaprzestać finansowania działalności PNI, co ma uchronić Budimex przed dalszymi stratami gotówki.

- W sierpniu podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu dalszego finansowania PNI – powiedział prezes Budimeksu Dariusz Blocher, wyjaśniając bezpośrednie przyczyny upadłości spółki. Nie licząc kosztów akwizycji, które wyniosły 225 milionów złotych, Budimex zainwestował w PNI dodatkowe 100 milionów złotych, próbując nie dopuścić do upadłości. Niestety nie udało się uchronić spółki przed upadłością. – Na chwilę obecną uważamy te pieniądze za stracone – dodał Blocher.

PNI złożyło wniosek o upadłość z możliwością zawarcia układu. Dariusz Blocher, prezes spółki Budimex, który kupił spółkę od PKP za 225 milionów złotych poinformował, że PNI uregulowało należności wobec banków, a zadłużenie dotyczy przede wszystkim bieżących płatności. – Nie są to tak duże kwoty, jak w przypadku innych słynnych upadłości, które obserwowaliśmy niedawno – powiedział Blocher, podkreślając, że pomimo straty 325 milionów złotych, bilans finansowy Budimeksu będzie dodatni.

Jak zapewnił prezes Budimeksu, upadłość PNI nie nie musi oznaczać zaprzestania działalności spółki i dalszej redukcji zatrudnienia. – Obecnie PNI realizuje 6 kontraktów, w tym jeden dla Budimeksu. Liczymy na to, że uda się zawrzeć układ i kontynuować działalność spółki. Niestety dwa z tych kontraktów mają olbrzymie straty, a nie udało się wynegocjować zmiany warunków kontraktu w PKP PLK – powiedział Blocher. Chodzi o prace wykonywane na linii E30 (Kraków-Katowice) oraz w Skierniewicach (na linii Warszawa-Łódź).

Nie ma na razie planów znacznej redukcji zatrudnienia. Z 1,7 tysiąca pracowników spółki, po prywatyzacji odeszło już 700 osób, w tym stu na emerytury. Tak znaczna redukcja zatrudnienia wynikała z odcięcia PNI od kontraktów utrzymaniowych, realizowanych przez spółki z grupy PKP. – Obecnie dążymy do utrzymania zatrudnienia na dotychczasowym poziomie – powiedział Blocher, dodając, że wszystko zależy od tego, czy sąd zgodzi się układ z wierzycielami. – wierzę w to, że decyzja sądu będzie pozytywna. Układ jest w tej sytuacji najbardziej opłacalny dla wszystkich. 

PNI złożyło wniosek o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Spółka zależna od Budimeksu należała wcześniej do grupy PKP i została niedawno sprywatyzowana.


Czytaj też:

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Członek zarządu PKP Cargo odwołany

Biznes

Członek zarządu PKP Cargo odwołany

Jakub Madrjas 22 kwietnia 2024

Trzy osoby z rady nadzorczej PKP Cargo odwołane

Biznes

Trzy osoby z rady nadzorczej PKP Cargo odwołane

Jakub Madrjas 19 kwietnia 2024

Deformacje toru i ograniczenie prędkości na linii do Zakopanego

Infrastruktura

Zobacz również:

Budimex rozbuduje Port Lotniczy Wrocław

Infrastruktura

Budimex rozbuduje Port Lotniczy Wrocław

Wrocław Airport 08 kwietnia 2024

Rzeszów: Koniec budowy węzła przesiadkowego z parkingiem przy dworcu

Zintegrowany transport

Rail Baltica: Budimex wybuduje kolej dużych prędkości na Łotwie

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Członek zarządu PKP Cargo odwołany

Biznes

Członek zarządu PKP Cargo odwołany

Jakub Madrjas 22 kwietnia 2024

Trzy osoby z rady nadzorczej PKP Cargo odwołane

Biznes

Trzy osoby z rady nadzorczej PKP Cargo odwołane

Jakub Madrjas 19 kwietnia 2024

Deformacje toru i ograniczenie prędkości na linii do Zakopanego

Infrastruktura

Zobacz również:

Budimex rozbuduje Port Lotniczy Wrocław

Infrastruktura

Budimex rozbuduje Port Lotniczy Wrocław

Wrocław Airport 08 kwietnia 2024

Rzeszów: Koniec budowy węzła przesiadkowego z parkingiem przy dworcu

Zintegrowany transport

Rail Baltica: Budimex wybuduje kolej dużych prędkości na Łotwie

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5