NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Bittel: Jestem zwolennikiem pracy etapami. Stąd Pakiet Podróżnika

| Jakub Madrjas 15.09.2017 1,1k

Bittel: Jestem zwolennikiem pracy etapami. Stąd Pakiet Podróżnika
Fot. Tomasz Falkiewicz, SM42.pl
– Integracja biletowa ma pozwolić skrócić czas obsługi podróżnego, poszerzyć dotychczasową ofertę i przyciągnąć pasażerów do transportu publicznego – mówił dziś w Warszawie wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel.
W Warszawie Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zorganizowało dziś (15.09.) międzynarodową konferencję pt. „wspólny bilet w transporcie kolejowym”. Otworzył ją podsekretarz stanu ds. kolei w MIB Andrzej Bittel. Jak podkreślił problem braku integracji przewoźników wywodzi się wprost od decyzji o rozdrobnieniu sektora kolejowego.

Cel główny ministerstwa przy wprowadzaniu wspólnego biletu to stymulowanie popytu na usługi transportu kolejowego poprzez podniesienie standardu obsługi. Cele szczegółowe to większa sieć dystrybucji i bilet elektroniczny z automatycznymi płatnościami. – Nie wymyślamy specjalnej nowinki, ale staramy się dołączyć do nurtu, który traktuje kolej jako jeden z elementów łańcucha podróży. W związku z tym ważne jest spojrzenie na przejazd z punktu widzenia pasażera – bo jeśli nie będzie mu wygodnie, to wybierze on inny środek transportu – podkreślił.

Jak poinformował Bittel, zgodnie z prawem integrację biletową może wdrażać porozumienie operatorów, porozumienie organizatorów transportu oraz minister właściwy ds. transportu. Do tego według unijnych dyrektyw, państwa mogą zobowiązać przedsiębiorstwa kolejowe do uczestnictwa w centralnym systemie informacji i systemie biletowym. – Ta wprowadzona niedawno regulacja pokazuje jasno cel, do którego powinniśmy dążyć. Dzięki niej będzie nam też łatwiej – przyznał. – Wyzwanie jest wpisane w Strategię Zrównoważonego Rozwoju. Jest też elementem Strategii Rozwoju Transportu – i na tej podstawie były prowadzone prace – dodał.

– Pakiet Podróżnika jest pierwszym krokiem do wspólnego biletu. Obecnie ma charakter połączenia transakcji pomiędzy trzema przewoźnikami – wyjaśnił. Jego założenia to m. in. „przeciwdziałanie dalszemu rozdrobnieniu kolei”. Kolejne kroki to: zaproszenie do współpracy kolejnych przewoźników, rozszerzenie sieci dystrybucji o internet oraz taryfa degresywna. – Jak rozpocząłem pracę w urzędzie odniosłem wrażenie, że wspólny bilet to ogromne przedsięwzięcie, do którego mamy doprowadzić bardzo szybko. Ja jestem zwolennikiem pracy etapami – stąd ten pierwszy etap – podsumował Bittel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45791)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (45791)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5