| Rynek Kolejowy, lp/mg ⚫ 03.01.2012 ⚫
233
Łukasz Pastor: Czy po przejęciu zakładów w Policach przez Grupę Azoty Tarnów pociągi z logo KOLTARU pojawią się również na bocznicy w Policach?
Piotr Golemo, prezes PTK KOLTAR: Azoty Tarnów posiadają 66 proc. kapitału akcyjnego Zakładów Chemicznych „Police” S.A. od sierpnia 2011 roku. Są więc większoŚciowym udziałowcem spółki prawa handlowego, która działa w oparciu o Kodeks spółek handlowych, ustawę – Prawo o publicznym obrocie papierami wartoŚciowymi, jak również wszelkie akty prawne regulujące obrót gospodarcze. A zatem Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego KOLTAR sp. z o.o., zajmujące się przewozami kolejowymi i obsługujące Azoty Tarnów aspirując do obsługi przewozów w Z.Ch. „Police” S.A., podobnie jak pozostali uczestnicy rynku, musi ubiegać się o pracę przewozową w ramach uruchomionych przez Spółkę Z.Ch. „Police” S.A. procedur. Trwa właŚnie taka procedura i po jej zakończeniu będzie wiadomo, które firmy transportu kolejowego pracować będą dla Z.Ch. „Police” S.A. w przyszłym roku.
Jaka będzie przyszłoŚć ChemKolu w związku z przejęciem przez Azoty Tarnów zakładów w Kędzierzynie-Koźlu?
Fakt przejęcia ZAK i posiadania od listopada 2011 roku ponad 93 proc. akcji tej firmy przez Azoty Tarnów, jak również to, że ZAK w ChemKolu posiada 49 proc. udziałów, wiele jeszcze nie zmienił w obszarze podstawowej działalnoŚci CTL ChemKolu sp. z o.o. Ta spółka kolejowa blisko współpracuje w obsłudze bocznic i pracy przewozowej z firmami CTL Logistics i KOLTAR. W przyszłoŚci spółka ChemKol rozwijać się będzie drogą łączenia z innymi podmiotami.
Podczas konferencji organizowanej przez nasze wydawnictwo, będzie Pan mówił na temat rynku chemii i oczekiwań wobec kolejowych przedsiębiorstw transportowych. Jakie miejsce zajmują kwestie bezpieczeństwa w codziennej działalnoŚci Koltaru?
Podstawowa działalnoŚć KOLTARU to przewozy kolejowe, a bezpieczeństwo z tym związane to nasz najwyższy priorytet. KOLTAR obsługuje bocznice zakładów chemicznych i jako przewoźnik kolejowy na co dzień także przewozi towary niebezpieczne, podlegające przepisom regulaminu RID. Firma musi stosować się do bardzo precyzyjnych przepisów, posiadać zorganizowany zespół fachowców, mających do dyspozycji odpowiedni tabor, sprzęt i wiedzę. Ryzyko związane z wystąpieniem awarii lub wypadku z udziałem towaru niebezpiecznego, jest wyższe niż w przypadku przewozów np. kruszyw, miału węglowego lub produktów rolniczych. Dla PTK KOLTAR sp. z o.o. bezpieczeństwo to przede wszystkim doŚwiadczeni pracownicy, ale też - szkolenia, dokształcanie pracowników i ciągłe doskonalenie praktycznych umiejętnoŚci. Na to firma zawsze musi znaleźć i czas, i pieniądze. W szerokim zakresie KOLTAR korzysta z wiedzy członków Stowarzyszenia Doradców ds. Bezpieczeństwa Przewozu Towarów Niebezpiecznych Koleją, którego również jest członkiem wspierającym. Proces poprawy bezpieczeństwa ma charakter ciągły i polega na inicjowaniu praktycznych rozwiązań w prawodawstwie polskim, szkoleniu Doradców RID i osób uczestniczących w łańcuchu przewozowym materiałów niebezpiecznych.
Jaki udział w rynku chciałby mieć Koltar za 5 lat?
Możliwie największy. Niestety rynek przewozów kolejowych w Polsce jest już mocno nasycony, a firmy na nim działające bardzo agresywnie walczą. PTK KOLTAR sp. z o.o. konsekwentnie próbuje zdobywać nowe kontrakty i zachować te, które już posiada. Spółka ma odpowiedni tabor i sukcesywnie inwestuje w nowoczesne lokomotywy spalinowe i elektryczne oraz specjalistyczne wagony towarowe. W realizowanej, przyjętej na najbliższe lata, strategii rozwoju firmy, chce osiągnąć możliwie największy udział w krajowym rynku kolejowym.
Wydawnictwo Rynek Kolejowy oraz CS Szkolenie i Doradztwo Sp. z o.o. zapraszają do udziału w dwudniowej konferencji poŚwięconej zarządzaniu bezpieczeństwem w transporcie kolejowym. W czasie spotkania poruszone zostanie szereg zagadnień dotyczących najważniejszych problemów z dziedziny zarządzania bezpieczeństwem. WŚród prelegentów są m. in.: szef działu bezpieczeństwa Europejskiej Agencji Kolejowej Thierry Breyne, prezes PTK KOLTAR Piotr Golemo, prezes Stowarzyszenia Doradców ds. Bezpieczeństwa Przewozu Towarów niebezpiecznych Koleją Krzysztof Irmiński oraz eksperci z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Konferencja odbędzie się w dniach 9-10 lutego 2012 r. w Warszawie, w siedzibie CS Szkolenie i Doradztwo przy ul. T Edisona 2. Patronat nad konferencją objął Urząd Transportu Kolejowego.
ORGANIZATORZY:
Wydawnictwo Rynek Kolejowy
CS Szkolenie i Doradztwo sp. z o.o.
PATRONI:
Urząd Transportu Kolejowego
Transportowy Dozór Techniczny
Stowarzyszenie Doradców ds. Bezpieczeństwa Przewozów Niebezpiecznych Koleją
PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PATRONI MEDIALNI:
Rynek Kolejowy
Rynek-kolejowy.pl
Rynekinfrastruktury.pl
Więcej z regionu:
Polska (46250)Powstanie Łódź Zarzew – przystanek kolejowy z przesiadką na tramwaj
697
Infrastruktura W Łodzi mieszkańcy i podróżni zyskają dodatkowy dostęp do kolei. PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i budowę nowego przystanku na łódzkim Zarzewie. Inwestycja jest realizowana na linii Łódź Widzew – Łódź Chojny z rządowego programu przystankowego. Szacowana wartość ok. 9 mln zł.
Łódź: Moderus Gamma po szeregu badań homologacyjnych
1,7k
Zintegrowany transport Jak informuje Łódź, zakończył się szereg badań homologacyjnych nowego tramwaju Moderus Gamma LF 06 AC. Jeszcze w styczniu przyjechać ma drugi z 30 zakupionych pojazdów.
Warszawa-Radom: Itaka poleci do Taby i Tivatu
2k
Pasażer Biuro podróży Itaka zaoferuje swoim klientom zorganizowane wyjazdy wakacyjne z wylotem z portu Warszawa-Radom do egipskiej Taby oraz Tivatu w Czarnogórze. Nowe kierunki wczasowe są już dostępne w systemie rezerwacyjnym. Itaka rozpoczęła także sprzedaż krótkich wyjazdów typu city-break do Paryża i Rzymu – miast, do których z Radomia będą latać PLL LOT.
Toruń: Tramwaj do os. JAR. Przygotowania do rozwieszana sieci trakcyjnej
921
Zintegrowany transport Brak mrozów sprzyja postępom prac na budowie nowej linii tramwajowej, która będzie biegła od centrum Torunia aż do pętli przy ul. Heweliusza. Część torowiska jest już prawie gotowa i niebawem rozpocznie się montaż sieci trakcyjnej.
Kolejna maszynistka w Kolejach Mazowieckich
3,1k
Tabor i technika Mamy kolejną maszynistkę – podały Koleje Mazowieckie. Pani Dagmara jako pierwsza kobieta uzyskała autoryzację na autobusy szynowe.
Łódź: Wojska Polskiego – mimo zimy przebudowa trwa
679
Zintegrowany transport Przy ul. Wojska Polskiego i Strykowskiej trwają intensywne prace, związane z przebudową linii tramwajowej na Doły. Wykonawca wykorzystuje dodatnie temperatury i stara się zmieścić w nowym terminie, przesuniętym z wiosny na jesień bieżącego roku.
Kraków: Nie będzie podwyżki cen biletów. W zamian ostre cięcia?
1,6k
Zintegrowany transport W środę 11 stycznia krakowscy radni odrzucili prezydencki projekt podwyżek cen biletów. Oznacza to też odłożenie kwestii integracji z koleją oraz – jak zapowiadają władze Krakowa – spore cięcia w połączeniach tramwajowych i autobusowych.
Łódź: Liczba pasażerów komunikacji miejskiej rośnie, ale częstotliwość bazowa nie
737
Zintegrowany transport Łódzki samorząd poinformował o stałym wzroście liczby podróżujących komunikacją miejską. Ma to swoje odzwierciedlenie w rozkładach jazdy, bo część połączeń kursuje częściej lub na dłuższych trasach. Nie ma natomiast planów powrotu do standardów obowiązujących przed wybuchem pandemii koronawirusa.
GZM: Zmiany w taryfie dopiero pod koniec lutego
584
Zintegrowany transport Nie 16 stycznia, a prawdopodobnie 28 lutego. Intensywne prace nad aplikacją powodem zmiany terminu wejścia w życie nowej taryfy ZTM.
Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76
1,6k
Tabor i technika Województwo wielkopolskie właśnie otworzyło oferty w przetargu na naprawę P4 swoich Elfów pierwszej generacji. Naprawy jednostek EN76 chcą wykonać trzy podmioty, choć tylko jedna propozycja mieści się w budżecie samorządu.
Rynek Kolejowy, lp/mg
Wiecej z regionu:
Polska (46250)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >