NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bez niespodzianek na Pomorzu. SKM i PolRegio z ofertami na linie regionalne

| Michał Szymajda 18.10.2017 4,2k

Bez niespodzianek na Pomorzu. SKM i PolRegio z ofertami na linie regionalne
SKM i PolRegio z ofertami na linie regionalneFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Znamy oferty złożone w postępowaniu na obsługę regionalnych linii kolejowych w województwie pomorskim. Na jednoroczne zadania, tak jak można się było tego spodziewać, oferty złożyły Przewozy Regionalne i PKP SKM Trójmiasto.
Pierwsza część przetargu obejmuje aglomerację, z dwoma zadaniami. Pierwsze z nich to trasy PKM (obecnie obsługiwane przez PKP SKM Trójmiasto taborem spalinowym użyczanym przez marszałka), drugie zadanie dotyczy linii SKM pomiędzy Lęborkiem, Wejherowem, Gdynią Główną i Gdańskiem Śródmieście. Wygląda na to, że trasy pozostaną w gestii PKP SKM Trójmiasto, które wyceniło roczną ich obsługę na prawie 54 mln zł brutto.

Druga część przetargu obejmuje trasy Gdynia – Słupsk/Ustka, Gdynia – Hel, Gdynia – Tczew – Smętowo Gr. – granica województwa – Laskowice Pom. / Bydgoszcz Gł., a także Gdynia – Malbork – Elbląg / Olsztyn, a więc większość regionalnych linii w województwie, z wyjątkiem tych, gdzie na kilka lat przewozy przekazano w ręce Przewozów Regionalnych (PolRegio). Przewoźnik ten chce też realizować usługi na trasach oddanych pod konkurs, za kwotę 35,9 mln zł. brutto, czyli nieco poniżej zaplanowanego przez marszałka województwa kosztorysu.

Takie oferty oznaczają zmianę dla pasażera głównie na odcinku Słupsk – Gdynia Gł, gdzie Przewozy Regionalne zostaną jednym regionalnym przewoźnikiem na odcinku Słupsk – Lębork (obecnie kursują tu w konsorcjum z PKP SKM Trójmiasto). Będą musiały jednak działać w ramach jednej taryfy z PKP SKM Trójmiasto na odcinku do Gdyni (taryfa ta będzie dopiero opracowywana). Tu, choć pociąg pojedzie dalej w kierunku Gdańska, pasażerowie będą zobowiązani (podobnie jak obecnie) do kupna biletu w taryfie PR, mimo, że pozostaną w tym samym pociągu. Województwo pomorskie nie zobowiązało bowiem przewoźników do wzajemnego honorowania biletów okresowych i jednorazowych na terenie Trójmiasta, choć akceptacja biletów innego przewoźnika na terenie Trójmiasta stanowiła 30% wagi przetargu. Jednak nie wiemy, czy PR zaoferowały taką możliwość. Jeśli tego nie zrobiły – i tak złożyły jedyna ofertę w przetargu, która zapewne zostanie wybrana.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5