Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Będzie restrukturyzacja PR. A także ograniczenie ich pracy eksploatacyjnej

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
26-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Będzie restrukturyzacja PR. A także ograniczenie ich pracy eksploatacyjnej
Jest zgoda marszałków na restrukturyzację Przewozów Regionalnych. Jeśli weźmiemy pod uwagę zadeklarowane na piśmie poparcie marszałka województwa łódzkiego, planowane zmiany w spółce popiera 81,6% jej właścicieli. Wkrótce podpiszą oni z przewoźnikiem 5-letnie umowy, na podstawie których nadal będą wozić pasażerów.

Zgody marszałków wiążą się ze zgodą na wejście do spółki Agencji Rozwoju Przemysłu, która z ramienia rządu dokapitalizuje ją kwotą 750 milionów złotych, która zostanie przeznaczona restrukturyzację firmy. Czyli m.in. na program dobrowolnych odejść. Prezes Tomasz Pasikowski unikał odpowiedzi na pytania, ilu pracowników będzie musiało opuścić firmę.

– Dopiero negocjujemy z marszałkami dokładną wysokość pracy przewozowej w następnych latach oraz stawki, za które będziemy jeździć w regionach. Przed ustaleniem tych ważnych danych podawanie informacji o skali redukcji zatrudnienia byłoby nierozsądne. Zapewniam jednak, że strona społeczna dowie się o tym jako pierwsza – powiedział Pasikowski.

Dolnośląskie nie chce Przewozów Regionalnych

Chociaż przy tej wielkości poparcia wiadomo już, że przewoźnik restrukturyzację przejdzie, zarząd firmy wciąż zabiega o formalną zgodę reszty właścicieli. W Warmińsko-Mazurskiem województwo ogłosiło przetarg, jednak niemal pewne jest tam zwycięstwo PR. Negocjacje wciąż trwają w woj. zachodniopomorskim i dolnośląskim. W tym ostatnim województwie szanse na porozumienie są nikłe i  z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy stwierdzić, że PR pozostaną tam od grudnia 2015 r. jedynie na liniach, na których samorząd zagwarantował im kursowanie, ze względu na finansowanie z POiIŚ zmodernizowanych wagonów. Resztę przewozów niemal na pewno przejmą Koleje Dolnośląskie, które obecnie czekają na kolejne nowe pociągi elektryczne z Newagu.

– Nie ma lepszego sposobu na przeprowadzenie epokowych zmian w firmie, niż zaakceptowanie zaproponowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Zachowanie jednej dużej firmy, to też gwarancja zachowania połączeń stykowych bez konieczności przesiadania się na granicach województw – powiedział obecny na spotkaniu Jan Maćkowiak, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego, od początku zaangażowany w próby restrukturyzacji spółki.

Redukcja pracy przewozowej w zamian za zgodę niektórych marszałków

Prezes Pasikowski potwierdził, że negocjacje z marszałkami udało się przeprowadzić często kosztem rezygnacji z przewozów na niektórych liniach. W dużej mierze będą tam działali przewoźnicy regionalni w całości zależni od województw.

– W lipcu wniosek o wejście ARP jako inwestora przedstawimy Komisji Europejskiej, a jeśli nie będzie problemów pod koniec trzeciego kwartału chcielibyśmy uruchomić pieniądze i rozpocząć proces oddłużania firmy i restrukturyzacji – komentował Wojciech Kroskowski z zarządu Przewozów Regionalnych.

W jakich województwach Przewozy będą musiały ograniczyć wielkość swojej pracy eksploatacyjnej, co stanie się z połączeniami InterRegio? Raport dotyczący restrukturyzacji wkrótce na portalu Monitor.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5