NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

ZUE z umową na dodatkowe prace na linii 146

| inf. pras./jm, Rynek Kolejowy 21.05.2018 3,3k

ZUE z umową na dodatkowe prace na linii 146
Trwa przebudowa torów na linii 146 Fot. PKP PLK
ZUE z umową na dodatkowe prace na linii 146
ZUE z umową na dodatkowe prace na linii 146
ZUE z umową na dodatkowe prace na linii 146
ZUE z umową na dodatkowe prace na linii 146
ZUE z umową na dodatkowe prace na linii 146
ZUE z umową na dodatkowe prace na linii 146
ZUE z umową na dodatkowe prace na linii 146
Linia nr 146, stanowiąca połączenie z linii nr 1 pod Częstochową do Magistrali Węglowej, otrzyma nową sieć trakcyjną. Na linii trwa już wymiana torów, urządzeń sterowania ruchem oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że podpisały kolejną umowę na przebudowę linii Wyczerpy – Chorzele Siemkowice. To zadanie uzupełniające do już prowadzonych na tej trasie prac. Dzięki umowie, którą bez przetargu PKP PLK podpisała z dotychczasowym wykonawcą - firmą ZUE - za 35,5 miliona złotych wymieniona zostanie kompleksowo sieć trakcyjna na 47-kilometrowym odcinku.

Pierwsza umowa na rewitalizację linii kolejowej nr 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice została podpisana już w czerwcu 2017 r. Projekt za 200 mln zł jest realizowany w formule „projektuj i buduj”. Zakończenie planowane jest w 2020 r.

Celem projektu jest skrócenie czasu jazdy pociągów towarowych na odnowionej linii o około 16 minut m.in. dzięki podwyższeniu prędkości do 100 km/h oraz zwiększeniu przepustowości. Lepsze parametry linii przyczynią się do przewozu większej liczby ładunków i pozwolą lepiej wykorzystać tę trasę. Rewitalizacja linii będzie impulsem do rozwoju firm w regionie i wpłynie na wzrost efektywności i konkurencyjności transportu kolejowego. Prace zapewnią sprawny i bezpieczny przewóz towarów od Częstochowy do „węglówki”, czyli do linii łączącej Śląsk z portami w Gdańsku i w Gdyni.

Prace już trwają


Obecnie trwają prace związane z wymianą torów na jednotorowym odcinku Rząsawa – Brzeźnica (ok. 20 km). Zostały zakończone prace związane z wymianą jednego toru na odcinku Wyczerpy – Rząsawa oraz na 5 obiektach inżynieryjnych (przepusty). Objęta inwestycją linia jest dwutorowa na odcinku Wyczerpy – Rząsawa (ok. 4.km), natomiast na pozostałej części linii Rząsawa – Chorzew Siemkowice jest jednotorowa (ok. 43 km).

W ramach robót PLK wymieniają tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym na 47 km linii. Nowe rozjazdy, wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów zimą. Wyremontowane i przebudowane będą 44 obiekty inżynieryjne w tym: 4 wiadukty, 5 mostów i 35 przepustów. Modernizacja istniejących przejazdów kolejowo – drogowych oraz podwyższenie ich kategorii wpłynie na większy poziom bezpieczeństwa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5