NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Będą pociągi Rzeszów – Medzilaborce. Przez granicę za 1 euro

| Kasper Fiszer 15.02.2017 1005

Będą pociągi Rzeszów – Medzilaborce. Przez granicę za 1 euro
Stacja Medzilaborce.fot. Kasper Fiszer
Podkarpacki urząd marszałkowski przygotowuje się do wznowienia połączeń przez Przełęcz Łupkowską. Malowniczą trasą na Słowację pojadą dwie pary weekendowych pociągów wakacyjnych: po jednej z Rzeszowa i Sanoka. Jak zapewnia polski organizator, podróże będą niedrogie.
Koleje Słowackie ogłosiły przed kilkoma dniami rozkład jazdy wakacyjnych połączeń z Rzeszowa i Sanoka do Medzilaborzec. Po kilku latach przerwy regularne pociągi pasażerskie powrócą więc na graniczny odcinek Łupków – Medzilaborce, gdzie zapewniona będzie możliwość przesiadki na połączenia w głąb Słowacji. Międzynarodowe kursy realizowane mają być w soboty i niedziele od 1 lipca do 3 września tego roku.

Duże zainteresowanie pociągami na linii łupkowskiej

W oba weekendowe dni do granicznego miasta po stronie słowackiej dotrze bezpośredni pociąg z Rzeszowa. Na stację Medzilaborce przyjedzie o 10:24, a o 10:28 odjedzie z niej skomunikowany kurs do Humennégo. W drogę powrotną z Medzilaborzec będzie można wyruszyć o 17:48, również po skomunikowaniu z pociągiem Humenné – Medzilaborce. W rozkładzie jazdy przewidziano także parę połączeń Medzilaborce – Sanok – Medzilaborce. Pociągi w krótszej relacji będą jednak uruchamiane tylko w soboty.

– Strony polska i słowacka poczyniły już ustalenia dotyczące powyższych kursów, czego efektem jest umieszczenie ich przez Koleje Słowackie w rozkładzie jazdy pociągów – potwierdza Aleksandra Gorzelak-Nieduży z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Jak tłumaczy, uruchomienie kursów międzynarodowych ma być rozszerzeniem dotychczasowej oferty połączeń funkcjonujących w sezonie letnim na trasie do Łupkowa. – Cieszą się one dużym zainteresowaniem – podkreśla.

Tanio i po kraju, i przez granicę

Obecnie trwają uzgodnienia w zakresie dopuszczenia do ruchu po stronie słowackiej taboru polskiego. Przewozy mają być bowiem wykonywane przez podkarpacki oddział Przewozów Regionalnych. – W założeniach na Słowację kierowane mają być pojazdy serii SA134 lub zamiennie SA135 – zapowiada przedstawicielka samorządu województwa.

Podróże za granicę mają być niedrogie, bo na polskim odcinku trasy obowiązywać ma wojewódzka taryfa podkarpacka niższa niż podstawowa taryfa PR, zaś na odcinku Łupków – Medzilaborce funkcjonować mają tzw. przejściówki. – Za przejazd od granicy państwa do Medzilaborzec pasażer zapłaci dodatkowo równowartość jednego euro – mówi Aleksandra Gorzelak-Nieduży. Dodaje przy tym, że na razie są to ustalenia wstępne. – W założeniach taryfa ma być atrakcyjna zarówno dla osób planujących podróże w Bieszczady, jak i jadących dalej na Słowację – zapewnia.

Połączeń na Słowację wciąż jest bardzo niewiele

Jak pisaliśmy już wielokrotnie, oferta transportu publicznego Polska – Słowacja jest znikoma. Do czasu otwarcia przejścia w Łupkowie pociągi przekraczają granicę pomiędzy tymi krajami jedynie w Zwardoniu. Niewiele jest także autobusów i pociągów komunikacji dalekobieżnej. Na tym tle uruchomienie dodatkowych kursów wakacyjnych oznacza istotne ułatwienie w planowaniu podróży za południową granicę, jednak skala przedsięwzięcia jest stosunkowo niewielka, a komunikacja na terenach przygranicznych nadal będzie jedynie śladowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łupków (16)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łupków (16)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5