NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

BCC: budowa infrastruktury w bezprecedensowej skali dzięki unijnym funduszom

| wnp.pl, 5 maja 2011 05.05.2011 94

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2011-05-05 17:11:57 Autor: zielonogórska sroka kolejowa
---.play-internet.pl

zielonogórska sroka kolejowa
W zakresie KDP swiete slowa. Projekt jak najbardziej chybiony. Zamiast sluzyc dyfuzji wzrostu, spowoduje w dlugim okresie znaczne dysproporcje w rozwoju. Najgorrzej na tym wyjdzie Poznan, juz teraz pozostaje w tyle rozwoju gospodarczego, a po oddaniu KDP Warszawa wyssie z niego reszte energii rozwojowej...
2011-05-05 17:14:09 Autor: wdr
---.Router.Korbank.pl

wdr
Pan Barszcz jest świetny w krytykowaniu rządu PO (oczywiście zna się na wszystkim - podatki, budownictwo, transport), ale jak sam był dwukrotnie w rządzie PiS to niczego nie osiągnął. Chyba, że się mylę i miał jakieś osiągnięcia, w takim razie proszę mnie oświecić ;-)
2011-05-05 17:47:15 Autor: Dzban
---.dynamic.chello.pl
Co za bzdury! Skrócenie czasu jazdy o połowę to nie jest wg niego istotnie skrócenie czasu jazdy? Ale mamy \\\"ekspertów\\\".
2011-05-05 18:40:38 Autor: Hubert Pollak
---.75.119.207
Budowanie autostrad za 80 mld nie jest chybionym a projektu za 20 mld dizęki, którym dogonimy światową czołówkę chybionym. A zapomniałem, że musimy robić dokładnie to co robił zachód 50 lat (budowa autostrad, zamykanie kolei) a nie to co obecnie (budowa linii wielkich prędkości).
2011-05-05 18:45:48 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Ważne są przecież tylko te rozwiązania, które pozwolą się możliwie komfortowo i szybko przemknąć się przez ten dziki kraj. Z resztą niech sobie tubylcy jakoś radzą.
2011-05-05 18:59:07 Autor: ~mm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Dzban: Po modernizacji E59 do nawet 160km/h i dajmy na to czasem przejazdu z Poznania do Wrocławia pociagiem EIC na poziomie 70minut (nie mówie nawet o osiągalnym i projektowanym 200km/h) wyrzucanie takiej kasy w igreka w takim układzie mija się z celem :D Już lepiej jest wybudować CMK Północ.
2011-05-05 21:16:30 Autor: zielonogórska sroka kolejowa
---.dynamic.chello.pl

zielonogórska sroka kolejowa
@Dzban
Przykład: Teraz EIC jedzie do Poznania 3 godz, po modernie E-20 ile będzie? Dwie godziny? Ewentualnie z małym hakiem. I od tego liczmy zaoszczędzone godziny. Co więcej! Moderna E-20 pozwoli na dłuższe relacje EIC - do Szczecina i Zielonej Góry (+ wariant do Wrocławia). Do Zielonej Góry z Poznania po II etapie moderny 358 będzie mniej niż 1godz.30, do Szczecina to samo po modernie E-59. Więc z Wawy uzyskujemy relacje do najdalszych zachodnich zakątków Polski czas 3godz.30 min. Czy to nie lepsze niż 1godz.40 tylko do Poznania? Nie mówiąc już o Berlinie...

Polska jest ZA MAŁYM krajem, żeby się opłacało budować KDP za miliardy przy rozwiniętej sieci konwencjonalnej. Kolej konwencjonalna przy polskich odległościach jest jak najbardziej konkurencyjna. Polska to nie Francja czy Marsylia gdzie mamy podstawowe relacje ponad 500 km...
2011-05-06 09:54:39 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl

krzysztof rytel
W odniesieniu do infrastruktury kolejowej pisanie o \'bezprecedensowej skali\" inwestycji jest żałosne w obliczu faktów: niemal 2000 km toru nawierzchni wymienianej rocznie w kryzysowych latach 80-tych (bez żadnego propagandowego zadęcia) kontra 500 km rocznie po wejściu do UE.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5