Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ÖBB and Siemens prezentują na Innotrasie pociąg na baterie elektryczne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-09-2018
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) oraz Siemens Mobility nad kolejowym napędem elektro-hybrydowym. Rezultatem jest pojazd Desiro ML Cityjet eco – prezentowany podczas targów InnoTrans 2018 w Berlinie. Testy z pasażerami są przewidziane w II połowie 2019 r.

Cityjet eco to alternatywa na niezelektryfikowane linie kolejowe, dotychczas obsługiwane przez lokomotywy z silnikiem diesla. Silnik elektryczny charakteryzuje się o połowę mniejszą emisją dwutlenku węgla w porównaniu z dieslami.

- Ochrona środowiska naturalnego jest wyjątkowo ważna dla Kolei Austriackich. Zawsze staramy się znaleźć sposób na ulepszanie naszych produktów i sprawić aby były jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska. W ramach tej misji, ÖBB będzie dalej koncentrować się na procesie wymiany silników wysokoprężnych w przyszłości. Jako największa firma chroniąca środowisko w Austrii, ÖBB propaguje inicjatywę walki ze zmianami klimatycznymi za pomocą Cityjet eco - powiedziała Evelyn Palla, członek zarządu w ÖBB Personenverkehr AG.

- Alternatywne i przyjazne dla środowiska naturalnego napędy takie jak silniki elektryczne, systemy hybrydowe i ogniwa wodorowe odgrywają coraz większą role w naszym portfolio. Model Desiro ML OBB Cityjet eco to doskonałe rozwiązanie: za stosunkowo niewielkie nakłady inwestycyjne nasi klienci otrzymują flotę, która jest o wiele bardziej elastyczna w użyciu, a pasażerowie mogą się cieszyć dodatkowym komfortem w czasie podróży - powiedziała Sabrina Soussan, prezes Siemens Mobility.

Siemens pracuje nad hybrydowymi napędami elektrycznymi, które umożliwiają ładowanie nowo-zainstalowanych akumulatorów poprzez pantograf w czasie jazdy po linii zelektryfikowanej. Zgromadzona energia jest następnie zużywana do zasilania pociągu na odcinkach linii bez dostępu do napowietrznej sieci zasilającej. Gdy tylko pociąg opuści odcinek zelektryfikowany, baterie zaczynają dostarczać prąd pociągowi.

Pilotażowy projekt zakłada, że w nadchodzących miesiącach Siemens i ÖBB przeprowadzą gruntowne testy napędu, aby następnie wprowadzić prototyp do seryjnej produkcji. Pojazd zostanie po raz pierwszy dopuszczony do służby w drugiej połowie 2019 roku.

Wszystkie rozwiązania Siemens Mobility dla transportu kolejowego można zobaczyć na targach InnoTrans 2018 w hali 4,2 na stoisku 201/202 jak i na ekspozycji zewnętrznej O420. Oprócz Desiro firma prezentuje także m.in. lokomotywy Vectron i Smartron, tramwaj Avenio, metro Inspiro dla Sofii, CityVal dla Rennes oraz pojazd Desiro RRX.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

Tabor i technika

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

inf. pras. Siemens Mobility 15 marca 2023

Austria: Jeszcze więcej miliardów euro na infrastrukturę kolejową

Infrastruktura

Jakie będą pociągi Desiro, które zastąpią Talenty?

Infrastruktura

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Tabor i technika

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Artur Bogdanowicz 10 sierpnia 2021

Zobacz również:

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

Tabor i technika

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

inf. pras. Siemens Mobility 15 marca 2023

Austria: Jeszcze więcej miliardów euro na infrastrukturę kolejową

Infrastruktura

Jakie będą pociągi Desiro, które zastąpią Talenty?

Infrastruktura

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Tabor i technika

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Artur Bogdanowicz 10 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5