Barter SA rozpoczął proces rozbudowy terminala przeładunkowego w Sokółce. Dzięki inwestycji spółka będzie w stanie świadczyć swoje usługi na rynkach krajów WNP oraz azjatyckich. Będzie też mogła przyjąć do przeładunku nawet 5000 wagonów miesięcznie.
Do tej pory terminal zaspakajał wewnętrzne potrzeby Barteru. Służył do przeładunków oraz magazynowania – węgla, gazu i nawozów.
– Dzięki rozbudowie będziemy mogli poszerzyć ofertę o przeładunki towarów masowych np. stali, drewna, cementu, zrębka, czy soli dla klientów zewnętrznych – mówi prezes Bogdan Rogaski.
W ubiegłym roku Barter uzyskał licencję przewoźnika, ten rok przyniósł zakup drugiej lokomotywy i uruchomienie własnego szerokotorowego transportu kolejowego. W marcu spółka rozpoczęła rozbudowę własnej bocznicy kolejowej.
– Przedsięwzięcie obejmuje budowę czterech torów – dwóch szerokich o długości 420 i 450 m i dwóch o europejskim rozstawie, o długości 480 i 500 m – a także wagi kolejowej i infrastruktury, m.in. wodociągowej, oświetleniowej oraz sieci hydrantowej – opowiada Tomasz Mojżyk, dyrektor operacyjny Barter SA.
Budowa bocznicy zostanie ukończona jesienią tego roku, docelowo Barter planuje utworzyć w Sokółce terminal intermodalny przystosowany do obsługi ładunków kontenerowych przewożonych transportem kombinowanym.