Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Aż jedenaście podmiotów chce przywrócić do życia linię do Mielca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Aż jedenaście podmiotów chce przywrócić do życia linię do Mielca
Fot. Wojciech Cupiał
PKP PLK po ponad czterech miesiącach udało się otworzyć oferty w przetargu na rewitalizację linii 25 Dębica – Mielec. Chętnych na wykonanie prac, które dadzą szansę na powrót kolei do Mielca nie brakuje, ale wszyscy chcą więcej pieniędzy, niż proponuje PLK.

Jeszcze we wrześniu Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 25 z Mielca do Dębicy. Prace budowlane obejmą 32 km linii, która obecnie jest wykorzystywana w ruchu towarowym. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica” o szacowanej wartości 162 mln zł będzie finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. 

Po otwarciu ofert okazało się, że jest ich aż jedenaście. Niestety, żadna nie zmieściła się w podanym przez zamawiającego budżecie wynoszącym niespełna 198 milionów złotych. Najbliżej budżetu była Skanska, która wyceniła prace na 228,4 mln złotych.

Co ciekawe, to właśnie ta firma odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej od specyfikacji zamówienia (chodziło m.in. o brak części niezbędnych informacji w Programie Funkcjonalno–Uytkowym), co mogło mieć wpływ na wydłużenie procedury. KIO nie musiała rozstrzygać sprawy, bo PLK sama uznała zarzuty wykonawcy za słuszne i zmieniła PFU.

Oprócz Skanska, prace zrealizować chcą także następujące podmioty i konsorcja: PNUIK, Swietelsky, ZUE, Rover Rail, Transkol, Rubau, Trakcja PRKiI, Budimex, Colas Rail oraz Schweerbau. Teraz przed PLK ocena ofert oraz decyzja, czy podnieść budżet zamówienia, czy je unieważnić.

To nie jedyna inwestycja w poprawę stanu linii nr 25. PKP PLK podpisały w październiku z firmą ZUE umowę na przebudowę prawie 100 kilometrów torów na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. PLK przygotowują się też do przebudowy 66-kilometrowej trasy Stalowa Wola – Tarnobrzeg/ Sandomierz – Ocice/ Padew. Inwestycja ma objąć trzy linie kolejowe, w tym linię nr 25 na odcinku Sandomierz – Padew Narodowa. Województwo świętokrzyskie postuluje jeszcze modernizację linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Opoczno oraz budowę nowej trasy kolejowej Tumlin – Wąsosz Konecki.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5