Grupa Axtone – lider w produkcji urządzeń cięgłowo-zderznych do wagonów towarowych, pasażerskich, lokomotyw oraz pojazdów komunikacji miejskiej – pracuje nad autorskim projektem dwóch elementów typu Crash AX-BF1 oraz AX-BF2. Nowe rozwiązania dedykowane są do pociągów osobowych wchodzących w skład taboru kolei francuskich SNCF. Międzynarodowa współpraca jest wynikiem umowy zawartej przez Grupę Axtone z Bombardierem.
Prowadzone we wrześniu 2010 roku testy zderzeniowe kabiny REGIO2N dla kolei SNCF - wyposażonej w elementy Crash produkowane przez firmę Axtone – zakończyły się pełnym sukcesem. W zderzeniu z prędkością ok. 36 km/godz. urządzenia Crash zabezpieczyły kabinę przed uszkodzeniem i zostały dopuszczone do wyposażenia pociągów należących do kolei SNCF.
Innowacyjne rozwiązania wykorzystywane przez Axtone znacznie podnoszą bezpieczeństwo przewożonych osób i materiałów. Parametry techniczne elementów typu Crash produkowanych przez Axtone sprawiają, że mają one zdolność pochłaniania wyjątkowo dużej ilości energii, co jest ich znaczącą przewagą konstrukcyjną. Uniwersalność urządzeń – umożliwiająca instalację we wszystkich typach pojazdów szynowych – powoduje, że coraz więcej światowych producentów stosuje w swoich rozwiązaniach technologicznych zderzaki typu Crash z oferty Grupy Axtone.
- Innowacyjna technologia opatentowana przez Axtone posłużyła do wykonania prototypu zderzaka typu Crash, który pozytywnie przeszedł testy zderzne w niemieckim laboratorium badawczym. Dzięki systematycznie prowadzonym przez ekspertów oraz inżynierów Grupy Axtone pracom koncepcyjnym, mamy możliwość wprowadzania na rynek nowych, autorskich rozwiązań technologicznych. Priorytetem Axtone jest projektowanie i wdrażanie do powszechnego użytku elementów Crash podnoszących bezpieczeństwo transportu kolejowego, zarówno towarowego, jak i pasażerskiego – powiedział Marcin Kowalczyk, prezes zarządu Grupy Axtone.
Doskonałe parametry zderzaków typu Crash, produkcji Axtone, spełniają wymagania zawarte w przepisach RID (Regulamin dla międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych) oraz UIC 573 (Międzynarodowy Związek Kolei). Nakazują one zwiększenie bezpieczeństwa przewozu materiałów niebezpiecznych dla otoczenia. Zgodnie z tymi regulacjami, do 1 stycznia 2013 wszyscy europejscy przewoźnicy będą musieli wyposażyć cysterny służące do przewozu materiałów niebezpiecznych w zderzaki podnoszące bezpieczeństwo, zdolne do przejęcia znacznie większej ilości energii w przypadku kolizji niż zderzaki konwencjonalne.
Produkty Axtone spełniają również wymagania normy europejskiej EN 15227, nakazującej stosowanie elementów Crash do wszystkich pojazdów pasażerskich i lokomotyw.
Współpraca z Bombardier Crespin jest efektem realizacji strategii biznesowej Grupy Axtone, zakładającej dynamiczny rozwój na międzynarodowych rynkach. Nowe rozwiązania technologiczne Grupy Axtone w pełni odpowiadają na pojawiające się zapotrzebowanie rynku światowego, a jej produkty wyznaczają nowe standardy jakości. Grupa Axtone jest dostawcą, który oferuje kompleksową obsługę zderzaków, przejmując pełną odpowiedzialność za ich serwisowanie i logistykę. Ponadto, Axtone realizuje usługi dedykowane, opracowane na potrzeby lub wspólnie z wiodącymi producentami taboru szynowego.