Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

AWT ma lokomotywę Eurosprinter

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
02-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/AWT

Podziel się ze znajomymi:

Spółka Advanced World Transport (AWT), największy prywatny towarowy przewoźnik kolejowy w Czechach, odebrała pierwszą z trzech nowoczesnych elektrycznych lokomotyw wielosystemowych Siemens typu ES64 U4 - to znany również w Polsce Eurosprinter.

Zakup nowych pojazdów, znanych także pod nazwą Husarz w Polsce i Taurus w Austrii, jest częścią stopniowej modernizacji taboru kolejowego AWT, który w chwili obecnej liczy około 160 lokomotyw i 5500 wagonów kolejowych. Pozostałe dwie lokomotywy tego samego typu zostaną przekazane AWT jeszcze przed końcem roku.

Przedstawiciele AWT odebrali nową lokomotywę w Centrum Doświadczalnym spółki Kolejowy Zakład Badawczy (Výzkumný Ústav Železniční) w Velimiu, gdzie na torze doświadczalnym w kształcie dwóch pętli testowane są pojazdy kolejowe. Pojazdy szynowe mogą na przedmiotowym torze doświadczalnym osiągnąć prędkość do 230 km/h, to znaczy to samo maximum, co nowe elektryczne lokomotywy AWT. Wprowadzenie do ruchu regularnego śnieżnobiałej lokomotywy z logo AWT spółka planuje jeszcze przed końcem bieżącego roku.

Mocne lokomotywy na międzynarodowe trasy

- Zakup ten umożliwi nam oferowanie usług w tak zwany bezszwowy sposób. Lokomotywy bowiem dzięki kompatybilności urządzeń zabezpieczających mogą być wykorzystywane na terenie wielu krajów, poza Czechami także w Niemczech, Austrii i na Węgrzech. Bardzo korzystna dla transportu towarowego jest także siła pociągowa lokomotyw, której wartość dochodzi do 300 kN - stwierdził David Kostelník, dyrektor ds. eksploatacji spółki AWT, omawiając nabycie nowych lokomotyw.

- Idziemy dalej w obranym kierunku i wzmacniamy wydajność naszego taboru. Dążymy do stopniowej modernizacji, by konkurencyjność i różnorodność usług oferowanych przez AWT w Europie ciągle rosła. Zamierzamy korzystać z nowoczesnych pojazdów interoperacyjnych, które umożliwią zagwarantowanie transportu nie tylko w Czechach, ale także za granicą - dodał dyrektor handlowy spółki AWT Edin Sose.

Obniżenie zużycia energii

Wprowadzenie do ruchu nowoczesnych lokomotyw z warsztatów spółki Siemens spowoduje zwiększenie wydajności energetycznej transportu ciężkich pociągów towarowych AWT. - Ogólnie transport kolejowy jest bardzo korzystnym sposobem transportu jeśli chodzi o środowisko naturalne. Przytaczając przykład z dziedziny napędu spalinowego, mogę stwierdzić, iż wyniki takiego porównania są jednoznaczne – by przewieźć towar o masie 1000 t na odległość 1 km na drogach trzeba około 60 l oleju napędowego, podczas gdy na kolei około 10 l tego samego paliwa. W przypadku trakcji elektrycznej, której reprezentantem są nowe lokomotywy, bilans energetyczny jest jeszcze lepszy - mówimy tu o średnim zużyciu 16 kWh celem zapewnienia transportu 1000 t na odległość 1 km - tak ekonomiczne korzyści nowych lokomotyw elektrycznych opisuje dyrektor AWT David Kostelník.

Mowe lokomotywy Siemens są także wyposażone w funkcję rekuperacji energii elektrycznej, potrafią więc podczas hamowania przetwarzać energię kinetyczną z powrotem na elektryczną, która następnie wraca do sieci dystrybucyjnej. Pozytywny wpływ na gospodarkę energetyczną użytkowania ma także nowoczesna regulacja elektroniczna.

- Spółka AWT stopniowo oferuje usługi w kolejnych państwach Europy. Już dziś zapewniamy transport własnymi lokomotywami na terenie Czech, Słowacji, Węgier i Polski. To logiczne - transport kolejowy jest konkurencyjny zwłaszcza na dużych odległościach, około 400 km i więcej. Najbliższym celem naszej spółki jest wzrost pracy przewozowej w ramach korytarza Bałtyk - Adriatyk z Gdyni i Gdańska do Koperu czy Rijeki. Poza tym udoskonalamy procesy związane z połączeniem poszczególnych rodzajów transportu tak, aby stać się kimś w rodzaju architekta transportu. Nowe lokomotywy, przeznaczone przede wszystkim do transportu międzynarodowego, doskonale wpisują się w tę koncepcję AWT - podsumowuje Edin Sose.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowe połączenia międzynarodowe PKP Intercity a tabor

Biznes

Nowe połączenia międzynarodowe PKP Intercity a tabor

Mikołaj Kobryński 13 maja 2025

České Dráhy kupują dwa używane Taurusy

Tabor i technika

České Dráhy kupują dwa używane Taurusy

Roman Czubiński 28 sierpnia 2019

Taurus pojedzie do Niemiec

Pasażer

Taurus pojedzie do Niemiec

Rynek Kolejowy, 31 lipca 2009 31 lipca 2009

\"Husarz\" na CMK

ښwiat

\"Husarz\" na CMK

Krzysztof Waszkiewicz, 27 października 2009 27 października 2009

Taurus poprowadzi pociąg towarowy

Tabor i technika

Taurus poprowadzi pociąg towarowy

rail.phototrans.eu, 17 lutego 2010 17 lutego 2010

EC Praha na stałe z Husarzem

ښwiat

EC Praha na stałe z Husarzem

Grzegorz Koclęga, 25 maja 2010 25 maja 2010

Zobacz również:

Nowe połączenia międzynarodowe PKP Intercity a tabor

Biznes

Nowe połączenia międzynarodowe PKP Intercity a tabor

Mikołaj Kobryński 13 maja 2025

České Dráhy kupują dwa używane Taurusy

Tabor i technika

České Dráhy kupują dwa używane Taurusy

Roman Czubiński 28 sierpnia 2019

Taurus pojedzie do Niemiec

Pasażer

Taurus pojedzie do Niemiec

Rynek Kolejowy, 31 lipca 2009 31 lipca 2009

\"Husarz\" na CMK

ښwiat

\"Husarz\" na CMK

Krzysztof Waszkiewicz, 27 października 2009 27 października 2009

Taurus poprowadzi pociąg towarowy

Tabor i technika

Taurus poprowadzi pociąg towarowy

rail.phototrans.eu, 17 lutego 2010 17 lutego 2010

EC Praha na stałe z Husarzem

ښwiat

EC Praha na stałe z Husarzem

Grzegorz Koclęga, 25 maja 2010 25 maja 2010

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5