Od ponad dwóch tygodni między Salzburgiem a Wiedniem operuje nowy przewoźnik kolejowy. 11 razy dziennie między tymi miastami kursują pociągi Westbahn, uzupełniając bogatą ofertę Kolei Austriackich ÖBB.
Rocznie przejeżdża tą trasą 20 mln pasażerów, jest to więc łakomy kąsek dla obu firm - zaś dla Westbahn Management GmbH dodatkowo wielkie wyzwanie, jako że chce ona przewozić nawet 5 mln osób rocznie, powiedział dziennikowi Tiroler Tageszeitung rzecznik kolei Manfred Mader. Choć pociągi Westbahn nie kursują aż tak często jak ÖBB, to zaczynają swój bieg już w niemieckim Freilassingu, dokąd dojeżdżają pociągi Kolei Niemieckich Deutsche Bahn. Westbahn wprowadził przedziały dla palących, których nie ma w składach ÖBB - aby mogły one funkcjonować, zainstalowane zostały specjalne urządzenia oczyszczające powietrze. Mimo to Koleje Austriacke złożą najprawdopodobniej skargę z tego powodu, motywując ją ogólnokrajowym zakazem palenia w miejscach publicznych.
Westbahn także chce walczyć z ÖBB na froncie sądowym, skarżąc z kolei promocyjne ceny biletów ÖBB na subwencjonowanych trasach, jak np. Salzburg-Bregenz. Choć nie obowiązują one między Wiedniem a Salzburgiem, to zdaniem nowego przewoźnika oddziałują one pośrednio na zainteresowanie klientów tą trasą. Westbahn zaliczył też już pierwszą wpadkę - w drugim tygodniu działalności doszło do awarii pociągu, który nie mógł kontynuować podróży. Pasażerowie zauważyli także brak koszy na śmieci - Westbahn twierdzi, że odpowiedzialni za zbieranie odpadków są stewardzi, a dzięki temu możliwe jest szybsze i efektywniejsze sprzątanie i przygotowywanie jednostek do dalszej podróży. Podróżni wydają się być zadowoleni z pojawienia się konkurencji dla narodowego przewoźnika, chwaląc obsługę i jakość przewozów Westbahn. Szczegółowe informacje i rozkład jazdy pociągów Westbahn znajduje się na stronie https://westbahn.at. Bilety i informacje Kolei Austriackich ÖBB dostępne są pod adresem http://www.oebb.at.