Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Arriva: Coraz mniej MR/MRD w regularnym ruchu. „Można je wynająć”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Arriva: Coraz mniej MR/MRD w regularnym ruchu. „Można je wynająć”
fot. M. SzymajdaJednostki MR/MRD
Obsługująca część połączeń regionalnych na Kujawach spółka Arriva RP musiała wycofać z ruchu większość jednostek serii MR/MRD. Pojazdy nie będą jednak skasowane. Zamiast nich na regularne kursy kierowane są m.in. młodsze zespoły trakcyjne serii VT628.

W 2007 r. ówczesna spółka Arriva-PCC, która rozpoczęła obsługę niezelektryfikowanych tras w województwie kujawsko-pomorskim, sprowadziła do Polski pierwszy używany spalinowy zespół trakcyjny serii MR/MRD pochodzący z Danii. Od 2008 r. te charakterystyczne pojazdy kursują w ruchu regularnym, obsługując połączenia realizowane przez Arrivę-PCC, a następnie Arrivę RP. Powoli nadchodzi jednak zmierzch ich eksploatacji w ramach kontraktu z regionem.

Jednostki są za stare, by spełnić wymagania kontraktowe

– Arriva RP posiada siedem pojazdów typu MR/MRD. Dwa z nich mogą nadal być eksploatowane w ramach obsługi kontraktu w województwie kujawsko-pomorskim, pozostałe są wyłączone z ruchu w tym województwie z uwagi na ograniczenia umowne dotyczące wieku taboru – mówi Joanna Parzniewska, rzecznik prasowy grupy Arriva, w skład której wchodzi spółka Arriva RP. Niewykorzystywane obecnie jednostki nie zostaną jednak skasowane.

– Pojazdy te są przeznaczone na wynajem – informuje nas bowiem przedstawicielka koncernu. Arriva od dłuższego czasu świadczy w Polsce usługi tzw. poolu taborowego. Korzystały z nich np. SKPL Cargo (podczas podwykonawstwa połączeń dla PKP Intercity na Podkarpaciu) czy Koleje Wielkopolskie.

Plany taborowe zależne od sytuacji rynkowej. A ta wydaje się trudna

Rolę, którą wcześniej pełniły MR/MRD, spełniają obecnie podobne jednostki VT628. – Spółka posiada i wykorzystuje sześć egzemplarzy tej serii – wskazuje nasza rozmówczyni. Przypomnijmy, że pierwsze trzy jednostki tego typu Arriva RP pozyskała od DB Regio w 2017 r. Pojazdy te zapewniają podobny standard podróży do jednostek MR/MRD, mieszczą też porównywalną liczbę pasażerów.

Czy spółka planuje rozbudować swój park taborowy? – Dalsze plany pozyskania taboru są zależne od rozwoju sytuacji na rynku przewozów – powiedziała nam jedynie Joanna Parzniewska. Tymczasem w województwie kujawsko-pomorskim właśnie przeprowadzane są istotne cięcia w rozkładzie jazdy, a trasa z Torunia do Sierpca, na której Arriva rozpoczynała eksploatację duńskich jednostek, od marca pozostaje niewykorzystywana w ruchu pasażerskim.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Biznes

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Jakub Madrjas 24 października 2022

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Biznes

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Redakcja/inf. pras. 28 września 2022

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Biznes

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 26 września 2022

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Pasażer

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Jakub Madrjas 11 czerwca 2022

Zobacz również:

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Biznes

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Jakub Madrjas 24 października 2022

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Biznes

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Redakcja/inf. pras. 28 września 2022

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Biznes

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 26 września 2022

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Pasażer

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Jakub Madrjas 11 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5